Czytaj na blogu

Chcesz pracować z najlepszymi?

Bądź autentyczny i dotrzymuj obietnic!   Możesz poświęcić czas i wszystkie pieniądze świata na strategię budowania marki pracodawcy, która ma pomóc ci wyjść na przeciw Twoim konkurentom…   …ale jeśli Twoje deklaracje nie są uczciwe i autentyczne, nigdy nie osiągniesz satysfakcjonujących wyników.   Pamiętaj, że na koniec dnia Twoi obecni, a także byli pracownicy i…

employer branding pierwszy krok

Strategia EB – od czego zacząć…

Szukasz dobrych pracowników?   Działasz na trudnym rynku – już nie pracodawcy, a pracownika…   Czy wiesz, jak to wygląda z perspektywy kandydata? Co jest dla niego ważne?   Atrakcyjne stanowisko, wynagrodzenie i świadczenia – oczywiście – są ważne. Przyczyniają się do podniesienia twojej wartości jako pracodawcy na rynku. Jednak obecnie tym, na co kandydaci zwracają…

Wartości firmy – jak o nich mówić?

Zadowolony pracownik, który lubi swoje miejsce pracy, z większym prawdopodobieństwem osiągnie dobre wyniki dla twojej firmy niż pracownik, który pracuje bo musi.   Z badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii wynika, że 52% wszystkich brytyjskich specjalistów nie będzie aplikowało do firm, których deklarowane wartości nie są zbliżone do ich własnych.   Niestety przeciętny pracodawca zapomina wspomnieć…

Tajne indywidualne komplety mentoringowe dla menedżerów. Sierpień-wrzesień 2018

Przed Tobą nowe wyzwania menedżerskie?   Nie korzystasz z mentoringu lub coachingu w Twojej firmie, bo: …obawiasz się, że pomyślą że sobie z czymś nie radzisz …nie chcesz mówić o wszystkim w firmie …cokolwiek innego Cię powstrzymuje   …albo po prostu ich w Twojej firmie nie ma?     Spokojnie – tak się zdarza… Mamy…

Prezentacja firmowa – tym razem czego unikać jak ognia!

Prezentacja firmowa – jak to dobrze zrobić?   Zdecydowanie bliżej mi do pokazywania dobrych praktyk, niż wskazywania co jest złe. Jednak historia tego materiału spowodowała, że mam przekonanie graniczące z pewnością, że ktoś może nie wiedzieć, że to jest złe… Więc ku przestrodze – materiał „edukacyjny”…   I mam do Ciebie prośbę… wyrzuć go z…

Pigułki wiedzy: Storytelling w komunikacji firmowej

Storytelling – dlaczego warto opowiadać historie?    To już wiesz… zapadają w pamięć wywołują emocje uruchamiają lawinę skojarzeń Podejrzewam, że dobrze pamiętasz to mocne trzymanie kciuków za biednego Czerwonego Kapturka by zdążył do domku babci?   I o tyle o ile storytelling w świecie prywatnym wydaje się być oczywisty, to gdy zaczynamy myśleć o biznesie,…

Indywidualne komplety mentoringowe dla menedżerów. Online!

-indywidualny mentoring online- Przed Tobą nowe wyzwania menedżerskie?   Nie korzystasz z mentoringu lub coachingu w Twojej firmie, bo: …obawiasz się, że pomyślą że sobie z czymś nie radzisz …nie chcesz mówić o wszystkim w firmie …cokolwiek innego Cię powstrzymuje   …albo po prostu ich w Twojej firmie nie ma?     Spokojnie – tak…

Czy chcieć to móc?

… czyli o pozytywnym myśleniu i różnych sposobach patrzenia w przyszłość. Innymi słowy – zarządzanie zmianą na gruncie prywatnym i zawodowym.   Na czym polega skuteczna motywacja w biznesie i codziennym życiu? Czy pozytywne myślenie zawsze prowadzi do pozytywnych wyników, czy to tylko psychologiczny populizm?Dlaczego im bardziej pozytywnie myślimy, tym częściej nie osiągamy celu? W księgarniach działy…

Tajne komplety mentoringowe dla menedżerów. Wakacje 2018

Przed Tobą nowe wyzwania menedżerskie?   Nie korzystasz z mentoringu lub coachingu w Twojej firmie, bo: …obawiasz się, że pomyślą że sobie z czymś nie radzisz …nie chcesz mówić o wszystkim w firmie …cokolwiek innego Cię powstrzymuje   …albo po prostu ich w Twojej firmie nie ma?     Spokojnie – tak się zdarza… Mamy…

Różnorodność, a zarządzanie zespołami – cz. 2

Od twierdzy do namiotów, czyli nowoczesne zarządzanie zespołami …   W polskich realiach „twierdza” to centralny model zarządzania hierarchicznego, który niesie ze sobą bardzo konkretne ryzyka dla funkcjonowania zespołów. To m.in.: bardzo duża władza przełożonego i brak kontroli w jej realizowaniu dystans pomiędzy szefem a podwładnymi posłuszeństwo pracowników względem szefa – wymuszone bądź będące efektem…

Różnorodność, a budowanie zespołu

Pamiętasz historię Apollo 13?   Trzecią misję programu Apollo, której celem było lądowanie na księżycu?   11 kwietnia 1970 r. rakieta Saturn V z trzema astronautami na pokładzie wystartowała z Kennedy Space Center na Florydzie. Załoga nie była ze sobą do końca zgrana, bo podczas badań lekarz opiekujący się załogą uznał, że jeden z astronautów…

Perfekcjonizm w pracy – pomaga, czy szkodzi? – cz. 2

Co się dzieje, gdy zarządzanie zespołem przejmuje lider – perfekcjonista?   Jakie zagrożenia może nieść perfekcjonistyczny członek zespołu?   Jak perfekcjonista sprawdza się w roli lidera?   Zdrowy perfekcjonista to pracownik zaangażowany, postrzegający swoją pracę jako ważną. Jest ona dla niego źródłem pozytywnych emocji. Chętnie przychodzi do pracy, chętnie podejmuje nowe wyzwania, podchodzi do nich z pasją i entuzjazmem, traktuje…

Perfekcjonizm w pracy – pomaga, czy szkodzi? – cz. 1

Czy jest coś złego w doskonaleniu się, poprawianiu wyników, dążeniu do bycia lepszym?   Jak perfekcjonista w roli lidera wpływa na zarządzanie zespołami?   Czy perfekcjonizm w pracy to wada, czy zaleta?   Czy perfekcjonista potrafi poradzić sobie z krytyką?   Jeszcze kilka dekad temu psychologowie klasyfikowali perfekcjonizm jako cechę patologiczną, objaw psychopatologii człowieka… Uważano,…

język wizualny, komunikacja w biznesie, komunikacja wewnętrzna, dorota walczak

Czego oczy nie widzą… Ile znaczy obraz w komunikacji?

Dobre zdjęcie przenosi więcej treści niż najlepszy artykuł. Dlaczego?   Zmysł wzroku transmituje 10 000 000 bodźców na sekundę! Dla porównania – słuch „tylko” 100 000 b/s. Obrazy szybciej zapamiętujemy i lepiej rozumiemy. Co więcej, zapamiętujemy nie tylko obraz, zdjęcie, ale także opowieść z nim związaną. Dlatego bardzo ważne jest, zwłaszcza dziś, gdy nie czytamy,…

employer branding, szkolenia dla firm, strategie EB, komunikacja firmowa

Jak podnieść employer branding w firmie na wyższy poziom?

Zacznij od początku, czyli koniecznie określ kierunek, zakres i cele employer brandingu (EB) w Twojej firmie Często firmy budują strategię EB bez wyraźnego kierunku. Wiele projektów EB zaczyna się w ten sposób: employer branding jest potrzebny, wszyscy go robią – my też go zrobimy. Zapominają przy tym o sparametryzowaniu działań w trzech kluczowych obszarach: określenia…

Pułapki przywództwa, czyli czego powinien bać się lider…?

Niczego! chciałoby się powiedzieć w pierwszym odruchu. Czy jednak na pewno?   Przywództwo w biznesie to nośny temat… Gdy jesteś liderem ludzie śmieją się z twoich żartów, podziwiają twoją błyskotliwość, charyzmę, entuzjazm, wyczucie sytuacji, skuteczność, zgadzają się ze wszystkim, co mówisz. Nic dziwnego, że otoczony ze wszystkich stron pochlebnymi i pozytywnymi komunikatami zaczynasz myśleć, że jesteś nieomylny.  …

O wyobraźni fotograficznej…

Jak to jest z wyobraźnią fotograficzną? Jest coś takiego,  czy to tylko wymysł autorów liczących na tantiemy z kolejnego poradnika o fotografii?   Otóż na początku amator fotografii bierze do ręki  aparat i fotografuje bez opamiętania wszystko dookoła. Jedne zdjęcia mu się podobają, inne nie, ale zupełnie nie wie dlaczego. A rodzina i znajomi nie…

Chcesz być słuchany, cytowany, zauważony i zapamiętany? – storytelling w biznesie

Chcesz być słuchany, cytowany, zauważony i zapamiętany – opowiadaj historie.   Chcesz się zbliżyć do innych, by nadawać z nimi „na jednej fali” – opowiadaj historie.   Chcesz ich zaskakiwać i inspirować – opowiadaj historie!   Jesteśmy od nich uzależnieni! Barwne narracje mają magiczną moc, ponieważ trafiają prosto do ludzkich serc. Ale to nie wszystko….

jak pisac, dobry tekst

Komunikacja korporpacyjna, czyli jak pisać, aby być czytanym

Dziś trochę przewrotnie. Zacznę od tego czego na pewno nie będzie tym razem…   Nie będę pisać o lejku komunikacyjnym, znanym również jako zasada odwróconej piramidy. Nię będę również mówić o tym, że dobry tekst powinien zawierać wypunktowania, akapity, wyliczanki oraz wiele dynamicznych technik dziennikarskich, bez który trudno o skuteczną komunikację korporacyjną…   Dziś chcę…

Różnorodność w zespole – szansa czy zagrożenie?

Czy zespół musi tak samo myśleć, żeby iść w tym samym kierunku?   Sukces w biznesie zależy od komunikacji. Niby nic nowego, bo przecież sukces w życiu, sukces w związku, sukces w relacjach też zależy od komunikacji, dlaczego więc z biznesem miałoby by inaczej… Z poziomu teorii wiemy, że dobra komunikacja jest po to, żeby…

Storytelling, czyli co? – cz.2

Storytelling przebojem zdobywa rynek narzędzi komunikacyjnych. Niebawem może się stać – a moim zdaniem niechybnie stanie się – kluczową umiejętnością komunikacyjną, sprzedażową, motywacyjną, a co za tym idzie, również przywódczą.  Kogo w firmie warto wyposażyć w narzędzie storytellingu? W pierwszej kolejności leaderów i menadżerów. Dobrze poprowadzony storytelling może być podstawową umiejętnością dobrego przywódcy. W ludziach…

Storytelling, czyli co? – cz. 1

Na czym polega fenomen storytellingu? Jak wykorzystać strorytelling w biznesie? Żyjemy w świecie, przeładowanym informacjami, ze wszystkich stron zalewają nas dziesiątki ofert i reklam. W dobie smartfonów, tabletów i mobilnego internetu, jesteśmy zmęczeni reklamą, uodparniamy się na nią, żeby przetrwać. Ja sama doszłam do perfekcji w selektywnym czytaniu i z precyzją samurajskiego miecza pomijam wzrokiem…

Employer Brand: 19-20.05.2016 r. Jak przekonać Zarząd, że się opłaca?

Do maja co prawda jeszcze chwilę, ale ja już wiem, że 19 maja będę gościć na warsztatach Employer Brand – Leaders Training. Dwudniowa konferecja będzie poświęcona różnym aspektom budowania wizerunku pracodawcy na rynku.     Już teraz zapraszam na warsztat w czasie którego zajmiemy się m.in.: ustalaniem jakie „twarde”wskaźniki można określić i wyznaczyć w budowaniu…

Co nas uskrzydla w pracy? Dlaczego płoniemy? Tym razem o nas samych…

Dziś zapraszam Cię do naszego świata. Świata w którym odpowiemy na 3 fundamentalne pytania:   Dlaczego zajmujemy się szkoleniami? Jak to robimy? Co robimy? Wszak tyle jest firm na rynku… Każda jest profesjonalna, ma wykwalifikowaną kadrę, obiecuje skuteczność działań… Zapraszam w 1,5 minutową podróż!

Co wyróżnia najlepsze firmy z tłumu innych? Jest jedna teoria, która wiele wyjaśnia…

Znasz Simona Sinka? To człowiek, który w prosty i wydawać by się mogło – oczywisty sposób – nazwał, określił i wyjaśnił różnicę pomiędzy biznesowymi artystami a rzemieślnikami.   Jego teoria Złotego kręgu zasadza się na znalezieniu odpowiedzi na 3 pytania: Dlaczego (robisz to co robisz, jaki cel Ci przyświeca)? Jak (to robisz)? Co (oferujesz, co proponujesz światu)?…

Dlaczego komunikacja wizualna robi taką karierę?

Dlaczego szkolenia z języka wizualnego biją rekordy popularności?     Dlaczego myślenie wizualne i taki sposób komunikowania stał się tak popularny? Bo jest skuteczny! A ściśle, percepcja treści przekazywanych z wykorzystaniem myślenia wizulanego  jest o 30% bardziej efektywna, niż treści przekazywanych w tradycyjny sposób.

Jak zbudować wizerunek profesjonalisty c.d.

  Wizerunek krok po kroku: Poznaj swoje mocne strony Rozwiń je i osiągnij mistrzostwo w tych obszarach Postaw na inteligencję emocjonalną, zadbaj o wysoki poziom kompetencji społecznych: komunikację, asertywność, radzenie sobie ze stresem etc. Bądź otwarty na ludzi – na ich inność i wyjątkowość, a także na ich potrzeby i wartości Używaj swojej empatii w…

Jak zbudować wizerunek profesjonalisty?

Jak zbudować swój wizerunek i jak nim zarządzać, aby zwiększał naszą szansę na sukces?   Wizerunek, czyli co? Wizerunek nie jest tym samym co tożsamość. Jest subiektywnym obrazem, który powstaje u ludzi spotykanych przez nas w sytuacjach biznesowych (i nie tylko). Chodzi więc o to, by spodobać się osobom, z którymi wchodzimy w relacje zawodowe. Pozytywny,…

Komunikacja wewnętrzna okiem praktyka. #1: korzyści biznesowe

Komunikacja wewnętrzna a korzyści dla organizacji   Często spotykam się ze „zdystansowanym niedowierzaniem” ze strony kadry zarządzającej, gdy zaczynamy rozmawiać o kluczowej roli komunikacji wewnętrznej w firmie. Jednym z głównych argumentów podważających jej istotność w życiu firmy jest, brak bezpośredniego przełożenia na wyniki biznesowe firmy. Czy tak jest w istotnie? Jakie wymierne korzyści daje dobrze…

Content marketing okiem praktyka. #2: copywriting

    Jak pisać dobre teksty do internetu? Gdzie jest magia dobrego content marketingu?   Czas, gdzie uważano, że dobre treści same się obronią minęły. Na dodatek bezpowrotnie.   Internet jako taki, a w szczególności media społecznościowe takie jak Facebook czy Twitter trwale zmieniły percepcję odbiorcy. W praktyc e oznacza to, że my jako czytelnicy,…

Content marketing okiem praktyka #1

Najczęściej zadawane pytanie to: czym jest content marketing?   W naszym ujęciu i rekomendacjach dobry content marketing to 2 w 1. Z jednej strony to serce i filozofia całej strategii marketingowej, z drugiej zaś narzędzie do realizacji celów biznesowych.   W największym skrócie, to tworzenie i dystrybucja adekwatnych treści do określonych potrzeb grup odbiorców. Celem jest wywołanie…

Kalendarz szkoleń jesiennych otwarty!

Jesienią same szkoleniowe hity!   Co przewidujemy w ramach szkoleń otwartych? Zobacz!   Jak pisać, żeby być czytanym? Komunikacja korporacyjna bez tajemnic Content Marketing, czyli “być albo nie być” twojej marki Wojna o najlepszego pracownika czyli jakie skuteczne metody rekrutacji pozostały na polu walki? Employer Branding. Jak budować wizerunek firmy jako pracodawcy w erze social media?…

Marketing i promocja w organizacjach pozarządowych (NGO)! Jak rozmawiać z biznesem?

Bardzo energetyczne spotkanie z Jackiem Zawadzkim z Fundacji Szarik, stało się dla mnie inspiracją dla przygotowania szkolenia dedykowanego wyłącznie organizacjom pozarządowym. Dlatego jeśli prowadzisz lub pracujesz w NGO-sie, zobacz program, bo może okaże się, że to szkolenie jest dla Ciebie! Co w programie? M.in.: Jak prowadzić marketing organizacji pozarządowej? Jak budować wizerunek firmy w oczach biznesu? Jak…

Warsztaty umiejętności: trening sukcesu – cz. 2

Warsztaty umiejętności: trening sukcesu cz. 2   Jak uczyć się na błędach? Czy sukces można wytrenować na sucho? O sposobach na spełnienie zawodowe i osobiste słów kilka.     Część pierwszą zakończyłam pytaniem   co więc powstrzymuje Cię przed tym, by spróbować?   wiedz więc, że   bez działania ani rusz.   Gdy już nauczymy się…

Warsztaty umiejętności: trening sukcesu – cz. 1

Warsztaty umiejętności: trening sukcesu   Jak uczyć się na błędach? Czy sukces można wytrenować na sucho? O sposobach na spełnienie zawodowe i osobiste słów kilka.   Sukces czyli…. Definicji jest pewnie tyle, ilu ludzi na świecie. Dla jednych celem jest pierwszy milion, a dla innych przekroczenie własnych granic wiedzy, bezradności i kompetencji. Ktoś być może powie,…

ZOBACZ, co do Ciebie mówię. MYŚLENIE WIZUALNE, jako narzędzie efektywnej komunikacji

Czy nowe szkolenie, już na starcie może okazać się hitem?! Zdecydowanie tak! Od 25 maja uruchomiliśmy nowe warsztaty szkoleniowe z myślenia wizualnego w służbie biznesu: ZOBACZ, CO DO CIEBIE MÓWIĘ.   Myślenie wizualne, jako narzędzie efektywnej komunikacji   Czego możesz oczekiwać? Szkolenie prowadzi nawrócona na ryślenie Anna Kędzierska, psycholog i certyfikowana trenerka biznesu. Jest pasjonatką…

Szkolenia od kuchni, czyli co się dzieje za zamkniętymi drzwiami

Najczęściej prowadzimy warsztaty w ramach tzw. szkoleń zamkniętych. W praktyce oznacza to, że w razem z klientem uzgadniamy cele szkolenia, przygotowujemy program oparty na problemach ze świata organizacji i … działamy. Jak? Warsztatowo, wykorzystując ròżne narzędzia przekazu. Poniżej uchylamy rąbka tajemnicy i prezentujemy kilka flipów ze szkolenia z budowania komunikacji wewnątrz organizacji.   rys. 1:…

Content Marketing Day: the day after, specjalnie dla jej uczestników…

Niedawno gościliśmy na Content Marketing Day z krótkim wystąpieniem Moniki Walczak nt. wykorzystywania marketingu treści w sprzedaży. Ponieważ uczestnicy off- i on-line zdecydowanie chcieli więcej, zapraszamy 10 czerwca na szkolenie: Content Marketing, czyli być albo nie być twojej marki.     Dla uczestników konferencji Content Marketing Day mamy specjalną, ograniczoną ilościowo propozycję uczestnictwa.   Czego możecie się…

O sztuce podejmowania decyzji… Cz. 2

  Decyzyjne zniewolenie, czyli widzę to, co chcę zobaczyć Pomimo racjonalnego podejścia do życia i prób wdrożenia logicznych strategii podejmowania decyzji, nasza ludzka natura płata nam figle. Nawet mędrcom nie jest obca pułapka pozytywnego oceniania alternatyw wcale nie ze względu na ich realną wartość, ale w wyniku emocji, które w nich budzi. Jeśli chcesz sprzedać…

O sztuce podejmowania decyzji, czyli osiołkowi w żłoby dano… Cz. 1

   Dlaczego pewne wybory jawią nam się w czarnych barwach, a inne widzimy przez różowe okulary? Jak nasza ocena sytuacji wpływa na trafność decyzji i co zrobić, jeśli nie umiemy wybrać?   Dylematy… …są nieodłącznym elementem naszego życia. Od szekspirowskiego „Być albo nie być”, po rockowe „Should I stay or should I go?” The Clash….

Komunikacja w firmie. Jak skutecznie delegować? Cz. 2

  Naukę delegowania warto zacząć od wyobrażenia sobie, że z powodu nagłego wyjazdu, choroby lub innej okoliczności nie możemy pojawić się w pracy.   Kiedy skonfrontujemy się z myślą, że jednak można nas zastąpić, wówczas mamy szansę pójść o krok dalej w naszym treningu.   Kolejne zadanie, to wyznaczenie z listy naszych celów tego, który…

Komunikacja w firmie. Jak skutecznie delegować? Cz. 1

  O skutecznym delegowaniu zadań. Część 1   Moja praca spędza mi sen z powiek. Jestem szefową działu i kieruję zespołem ludzi. Jestem już bardzo zmęczona tym, że każdego trzeba przypilnować, każdemu pokazać palcem, co ma do zrobienia. To na mojej głowie jest to, aby zadania które im zlecam były wykonane w czasie. A potem…

Employer branding w obliczu nowej generacji pracownikow

Employer branding– budowanie wizerunku pracodawcy, znajduje coraz większe uznanie w obowiązkowych działaniach komunikacyjnych firm. Zdobycie utalentowanego i ambitnego pracownika to dla każdej firmy ogromna wartość, ale także coraz trudniejszy proces. Pracodawcy muszą wkładać coraz więcej wysiłku, aby zdobyć pracowników o pożądanych kompetencjach. Udział w targach pracy, wystąpienia na uczelniach to dzisiaj za mało, ponieważ aby…

Komunikacja interpersonalna dla specjalistów. Jak rozmawiać z pacjentem?

  Wystartowaliśmy z nowym cyklem szkoleń otwartych dla ściśle określonej grupy zawodowej. Pod okiem Anny Kędzierskiej – powstał dedykowany dla środowiska medycznego – cykl pięciu szkoleń, które mają na celu wyposażenie uczestników w narzędzia komunikacyjne niezbędne w pracy współczesnego lekarza. Dzięki nim uczestnik zwiększy swoją zawodową skuteczność i konkurencyjność na rynku usług medycznych. Będzie potrafił stworzyć relację…

Niezbędnik w content marketingu czyli narzędzia, które ułatwiają pracę

  Prowadzenie działań w oparciu o content marketing, stawia wiele wyzwań, dlatego dziś proponuję przyjrzeć się kilku narzędziom, które mogą ułatwić pracę.   Fabryka treści. Zaprojektowanie dobrego serwisu www wbrew obiegowym opiniom, nie jest wcale proste. Powinien m.in. uwzględniać potrzeby użytkownika (ang. user experience), zawierać funkcjonalności pozwalające na dobre pozycjonowanie witryny w Google (SEO) oraz…

O content marketingu przy śniadaniu w Związku Firm Public Relations

  Na zaproszenie Związku Firm Public Relations, spotkaliśmy się z licznym gronem specjalistów odpowiedzialnych za pr oraz komunikację w firmach. Rozmawialiśmy o content marketingu – ważnym, ciekawym i kluczowym w nowoczesnych strategiach marketingowych. Problemem nawet nie była wczesna pora 🙂 Monika Walczak razem z Przemysławem Furą, Digital & Innovation Director z 24/7 Communication, opowiadali m.in.: czym…

Szkolenia dla lekarzy, czyli jak być dobrym medykiem i przeżyć? Cz. 1

Zapraszamy do przeczytania pierwszej części wywiadu z Anną Kędzierską – psycholożką, trenerką biznesu oraz jedną z nielicznych osób w Polsce, które prowadzą specjalistyczne szkolenia z komunikacji interpersonalnej i przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu wśród pracowników służby zdrowia.   Anna Kędzierska: Bycie dobrym specjalistą w każdej dziedzinie to nie tylko wiedza stricte merytoryczna. W każdym zawodzie, który wiąże…

Dlaczego wierzymy w Kolba? Kilka słów o uczeniu dorosłych

Praktycznie wszystkie nasze szkolenia opieramy na metodologii wypracowanej przez Davida Kolba, który jest autorem modelu uczenia się przez doświadczenie.   Model wg Kolba, oparty jest na 4 krokach:     Cykl ten pozwala na wsparcie każdego uczestnika szkolenia, niezależnie od  cechującego go stylu uczenia się. W oparciu o ten system, uczestnicy: uczą się w odwołaniu do…

Employer Branding w kontekście stacji telewizyjnej TVN

  Specjalnie dla PRoto.pl – Monika Walczak – partner zarządzający Grupy Szkoleniowej wymagamy.pl oraz ekspert w zakresie employer branding. – TVN wielokrotnie zajmował czołowe pozycje w rankingach najlepszych pracodawców. Czy ta publikacja może zagrozić temu wizerunkowi? Czy TVN (na obecnym etapie) dobrze reaguje na ten problem? TVN jest jednym z najważniejszych pracodawców, szczególnie na rynku…

Warsztat rozwojowy dla kobiet. Przyjedź zimą nad morze!

Warsztat rozwojowy dla kobiet prowadzony autorską metodą z wykorzystaniem fotografii.   Zapraszamy na unikatowy warsztat, podczas którego: spotkasz się ze sobą zaprzyjaźnisz się ze swoimi emocjami (nawet tymi, które dziś są trudne, których nie lubisz) wyjdziesz poza schemat myślenia o sobie i stresie nauczysz się wychwytywać z rzeczywistości jej inspirujące elementy dzięki warsztatom z profesjonalną…

Skąd się bierze stres w trenerze? Warsztaty rozwojowe dla trenerów

Zapraszamy wszystkich trenerów, szkoleniowców i coachów, którzy w pracy odczuwają stres, chcą go przepracować i zamienić na pozytywną i twórczą pracę z ludźmi. Po co jest to szkolenie? Jeśli praca trenera oprócz satysfakcji przynosi ci przykre napięcie Jeśli praca trenera nie daje ci satysfakcji, ponieważ więcej w niej stresu i napięcia niż radości tworzenia sytuacji…

CONTENT MARKETING – CO JEST NAJWAŻNIEJSZE?

Na szkoleniach uczestnicy podają różne definicje content marketingu. Często pojęcia się mieszają, a granice pomiędzy działaniami sprzedażowymi i pr-owi stają się niewyraźne. W efekcie końcowym, znaczna część marketerów poszukuje Świętego Graala, nie wiedząc tak naprawdę jak on wygląda. Czym jest więc content marketing? Co go wyróżnia spośród innych teorii, strategii, podejść i działań? Co jest…

Kalendarz szkoleń na I kwartał 2015 otwarty 🙂

Na stronie KALENDARZ SZKOLEŃ przygotowaliśmy dla Ciebie terminy szkoleń w pierwszym kwartale 2015. Dla chętnych na naukę w grudniu mamy niespodziankę. Zaplanowaliśmy 3 terminy najpopularniejszych w kończącym się roku szkoleń tj.: Content Marketing Employer Branding Wojna o najlepszego pracownika.   Ponieważ święta za pasem – my mamy również bonus. Każda osoba, która wybierze grudniowe szkolenie…

Co działa, czyli jak promować nowoczesną firmę?

  W 2013 roku w KRS zarejestrowano 316 tysięcy spółek, a w CEiDG pojawiło się ponad 350 tysięcy nowych firm. Z tej perspektywy pytania o skuteczne sposoby promocji nabierają zupełnie innego znaczenia bo, jak wiadomo, powodzenie biznesu zależy od umiejętności skutecznego dotarcia do klienta i nawiązania z nim długotrwałej relacji. Sposobów na promowanie firmy jest…

O co chodzi w marketingu social media?

W ostatnim czasie marketing social media stał się jednym z najprostszych i najbardziej opłacalnych sposobów dotarcia do klienta. Social media marketing daje firmom możliwość dotarcia do konsumentów, poprzez przestrzenie, w których spędzają oni każdego dnia znaczną ilość czasu – portale społecznościowe. Nie chodzi jednak tylko o reklamę przedsiębiorstwa w sieci i na portalach społecznościowych, takich…

Grupa Szkoleniowa WYMAGAMY.PL partnerem konferencji BLOG FIRMOWY ROKU 2014

  3 grudnia w Warszawie na Akademii Leona Koźmińskiego odbędzie się konferencja poświęcona profesjonalnemu wykorzystaniu blogów przez firmy. W konferencji wezmą udział przedstawiciele znanych marek (m.in. Orange, PZU, WOŚP), jak i małych firm, które z sukcesem wykorzystują content marketing, jako strategię komunikacji społecznościowej. W programie blok z inspiracjami ekspertów oraz prezentacja raportu i wyników badań…

Content marketing: jak budować strategię w oparciu o marketing treści?

Zanim rozpoczęła się epoka social media jedynymi instytucjami, które dbały o dostarczanie nowych, oryginalnych, wartościowych treści, były uniwersytety i środowiska akademickie. Obecnie, kiedy niemal każdy aktywnie korzysta z mediów społecznościowych, Twitter czy Facebook stały się narzędziami strategii marketingowych, a od firm oczekuje się nieustannego dostarczania aktualnych tekstów eksperckich. Marki czują presję, aby wytwarzać coraz więcej…

Co wpływa na wiarygodność marki?

Przed ekspansją sieci społecznościowych content marketing był domeną tradycyjnych mediów. Publikowane w nich treści stanowiły podstawę oceny wiarygodności marki. W ostatnich latach wiele się zmieniło. Media tradycyjne są wypierane i zastępowane przez social media i to one stały się siłą opiniotwórczą. Nowoczesne marki już rozpoznały siłę treści generowanych przez użytkowników. To w dużej mierze, na…

Strategia: dlaczego introwertyk jest dobrym liderem? [eng]

Nawet pobieżna analiza oczekiwań stawianych liderom w różnego rodzaju organizacjach, wskazuje, na ekstrawertyków. Ich dominujące cechy takie jak m.in.: energia i dynamika w działaniu umiejętność podejmowania szybkich decyzji dobre funkcjonowanie w stresie orientacja na cele i zadania skłonności przywódcze wydają się być obowiązkowym kanonem w rozbudowanym ogłoszeniu o pracę. Również w czasie kolejnych etapów rekrutacji…

Koniec blogów firmowych? I co dalej?

Kilka lat temu content marketing wypłynął jako absolutna nowość i zmienił sposób patrzenia na dotychczasowe strategie marketingowe.   Jak grzyby po deszczu powstawały bogi firmowe regularnie zasilane bardziej lub mniej atrakcyjnymi treściami, które były integralną częścią strategii marketingowych. Jednak z czasem tych treści narosło tak dużo, że strategie zaczęły się w nich rozmywać. Minęło kilka…

Employer Branding: czy jest sens być na targach pracy? Uwagi po.

Dziś odwiedziliśmy Targi Pracy i Przedsiębiorczości w PKiN. Spostrzeżeń jest duuuużo… Poniżej dzielimy się najważniejszymi. Po pierwsze: z pewnością imprezy tego typu są bardzo potrzebne. Brak wiedzy (i tej dla początkujących i dla zaawansowanych) jest tak duże, że wszystkie informacje są „zasysane” na starcie. Dużym powodzeniem cieszyły się wystąpienia m.in. przedstawicieli firmy 3M dot. sposobu…

Raporty Roczne – czyli jak przygotować nowoczesną komunikację korporacyjną

Raport Roczny – wizytówka firmy, która żyje – jak sama nazwa wskazuje minimum 365 dni. Co decyduje, że jedne potrafią być potężnym narzędziem budującym wizerunek firmy a inne przechodzą niezauważone? Poniżej znajdziesz prezentację zawierającą przydatne informacje dotyczące wydawania raportów. Jeśli chcesz wiedzieć więcej – zapraszamy na szkolenie Raporty roczne – jak budować nowoczesną komunikację inwestorską?…

Akademia przedsiębiorczości. Od 21 października…

  Jak założyć własny biznes i utrzymać się na powierzchni? Czy wystarczy sam pomysł na działalność? Skąd wziąć środki i jak nie zagubić się w gąszczu przepisów? Na te i wiele innych pytań, udzielą odpowiedzi profesjonaliści, którzy sami odnieśli sukces, w tym o czym będą mówić. Zapraszamy studentów i start-upowców udziału w Akademii Przedsiębiorczości. Podczas…

Employer Branding: co motywuje Twoich pracowników poza wynagrodzeniem?

  Czy wiesz jakie są najpopularniejsze świadczenia pozapłacowe w firmach? Spójrz na załączoną poniżej infografikę. Czy popularność oznacza to samo co zadowolenie? Okazuje się, że nie. Jak wynika z Ogólnopolskiego Raportu Wynagrodzeń, przeprowadzonego przez firmę Sedlak&Sedlak, niewiele więcej niż połowa pracowników (57%) jest z nich zadowolona.   Z czego to wynika? Autorzy stawiają – moim…

Content Marketing: jakość czy forma (tekstu) – oto jest pytanie…

Content is king! To hasło znają już chyba wszyscy marketerzy, którzy interesują się marketingiem internetowym. Ja również uważam, że tak jest. Współczesny, dobry marketing, musi moim zdaniem opierać się na dobrych jakościowo treściach. Jednak w tej chwili, aby zainteresować odbiorców, jakość jest już niewystarczająca. Ciekawy tekst jest obecnie kompilacją dwóch kluczowych elementów: treści i formy!…

Employer Branding: parszywa „12” czyli co się dzieje z pracownikami, gdy firma zwalnia?

Praktycznie w życiu każdej firmy zdarza się moment, gdy na skutek różnych okoliczności, dochodzi do redukcji zatrudnienia. Organizacja, która przechodzi zmiany, powinna zadbać zarówno o odchodzących pracowników, jak również o tych, którzy pozostali. Wszak obydwie grupy dalej będą budować markę firmy. Z czym mierzy się firma w sytuacji następują zwolnienia, opisuje tzw. parszywa „12” (Huber,…

Content Marketing: Jak pisać aby być czytanym? 3 rzeczy o których warto pamiętać.

„Pisać każdy może trochę lepiej lub trochę gorzej…” – tak można byłoby zanucić patrząc czasami na otrzymywane maile. Jednak skuteczne porozumiewanie się jest coraz częstszą bolączką dużych organizacji. Rozległa struktura, regionalizmy, żargon, pośpiech to jedne z wielu elementów, które utrudniają komunikację.   Poniżej przedstawiamy 3 rzeczy  o których warto pamiętać pisząc tekst:   1.    Najważniejszy…

Makrofotografia i fotografia zbliżeniowa.

Często spotykam się z pytaniem, czy fotografia zbliżeniowa i makrofotografia to to samo? Czy te pojęcia można używać zamiennie? Czy tryb makro w instrukcji aparatu kompaktowego oznacza, że będziemy wykonywać makrofotografię?   Technicznie rzecz ujmując, o makrofotografii możemy mówić, jeżeli zdjęcie oddaje obiekt w powiększeniu 1x lub większym. Znaczy to, że prawdziwa wielkość obiektu i…

Fotografuj w czerni i bieli! – czyli o świeżości spojrzenia.

Zdjęcia czarno-białe odbierane są, jako zdjęcia z duszą. Dlaczego? Bo brak koloru składnia do staranniejszego przyjrzenia się fotografii. Kolor jest ważny. Wywołuje skojarzenia, wyzwala emocje, wpływa na nastrój.   A co się stanie, jak usuniemy kolor? Na pierwszy plan wyjdą kontrast i faktura – elementy zdominowane przez kolor na barwnych zdjęciach. Wyobraźnia skupi się na…

Mniej znaczy więcej, czyli o czym ma być to zdjęcie…

  Jeżeli chcesz COŚ pokazać na zdjęciu, usuń całą resztę. Jak jest mało do oglądania, to co zostało, działa ze wzmożoną siłą. Przyciąga wzrok. Pobudza wyobraźnię. Wywołuje emocje. Jeżeli chcesz na zdjęciu pokazać chaos, wyeliminuj wszystko, co porządkuje. Jeżeli chcesz pokazać ład, usuń to, co wprowadza chaos.   Czasem warto zredukować kadr do najprostszej formy…

Jak robić dobre zdjęcia każdym aparatem, czyli o wyobraźni fotograficznej.

Fotografia cyfrowa i powszechna dostępność aparatów cyfrowych sprzyja robieniu ogromnych ilości zdjęć. Na początku pstrykamy bez opamiętania i fotografujemy wszystko, co widzimy. I nie ma w tym nic złego, może poza koniecznością kupowania kolejnych dysków do magazynowania zdjęć. Każdy musi zrobić swoje 5, może 10 tysięcy zdjęć, żeby zdobyć doświadczenie…   Jednak potem warto zwolnić….

Content marketing: Prawo autorskie – co to jest copyright trolling?!

Mimo, że mija dwadzieścia lat od wprowadzenia Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wiedza o prawie autorskim w Polsce jest stosunkowo niewielka. Nic więc dziwnego, że pojawiają się firmy, które próbują to wykorzystać.   Dzisiejsza media internetowe przyniosły informacje o nowym zjawisku jakim jest: copyright trolling.   Ten łamaniec językowy zapewne za chwile doczeka się…

Employer Branding: 3 rzeczy, które uszczęśliwią twoich pracowników

    Tworzenie i budowanie firmy/działu/departamentu wydaję się być trudne – szczególnie gdy przychodzi działać nam na dojrzałych lub wysoce konkurencyjnych rynkach.   Jednak po wielu miesiącach, gdy wewnątrz organizacji jest już zespół, gdy firma/dział/departament okrzepnie, przed CEO pojawia się kolejne wyzwanie! Jest nim motywowanie i podtrzymywanie zaangażowania swoich pracowników.   Oto 3 rzeczy o…

SOCIAL MEDIA – O CO TAK NAPRAWDĘ W TYM CHODZI?

Media społecznościowe (ang. Social Media) – określenie odnosi się do ogólnie pojętego korzystania z internetowych i mobilnych technologii, by przekształcić komunikację w interaktywny dialog. Tyle mówi krótka i treściwa definicja z wikipedii.   Co jeszcze warto wiedzieć z perspektywy firmy? Social media to przede wszystkim narzędzia za pośrednictwem których możesz dotrzeć i komunikować się ze…

Content marketing: 3 ŻELAZNE REGUŁY KOMUNIKACJI

Jeżeli zależy nam na stworzeniu trwałych więzi z odbiorcami naszych newsletterów należy wysyłać im wyłącznie treści dla nich interesujące. Zwłaszcza, że nasze skrzynki pocztowe przeważnie pękają od nadmiaru e‑maili. Poniżej przedstawiamy 3 żelazne reguły komunikacji emailowej.   1. Ludzie decydują się na otwarcie e‑maila w ciągu 2 do 5 sekund.   2. Po jego otworzeniu potrzebują jedynie…

Employer Branding w mediach społecznościowych. Konferencja 18-19.02.2014, W-wa

Zapraszamy: Warszawa: 19.02.2014 godz. 14:00   MASOWE SOCIAL MEDIA W KREOWANIU WIZERUNKU MARKI PRACODAWCY – NOWA PRZESTRZEŃ REKRUTACJI ORAZ POZYSKIWANIA INFORMACJI O KANDYDATACH   Monika Walczak opowie m.in.:   -jak budować strategię obecności w social media i wdrażać ją w praktyce?|   -jakie ważne informacje o kandydatach widnieją na portalach społecznościowych?   -co robić, a czego…

Content marketing: Grupa Szkoleniowa: wymagamy.pl włącza się do kampanii społecznej!

Dziś na konferencji prasowej dotyczącej kampanii społecznej: ŁĄCZY NAS SPORT NIE NARKOTYKI – oficjalnie potwierdziliśmy nasze zaangażowanie w tę akcję.   Grupa Szkoleniowa: wymagamy.pl będzie wspierać Runda Zero Promotion w działaniach z obszaru content marketingu oraz social media.   O akcji:   Ogólnopolska Kampania Łączy Nas Sport – Nie Narkotyki to autorski projekt Fundacji Sport…

Szkolenia otwarte: Kalendarz 2014

 SZKOLENIA OTWARTE:   CONTENT MARKETING CENTER: 1. Content Marketing, czyli “być albo nie być” twojej marki 2. Jak tworzyć nowoczesne magazyny firmowe w erze social mediach 3. Transformacja prasy firmowej w social media. Nowa strategia komunikacji 4. Jak tworzyć raporty roczne 5. EMPLOYER BRANDING 6. Fotografia korporacyjna w biznesie. Jak budować profesjonalny wizerunek firmy 7….

Content marketing: Skuteczne treści online – cz. 2

W pierwszej części rozmawialiśmy o ABC skutecznej komunikacji czyli konieczności rzetelnego odpowiedzenia sobie na pytania: do kogo, w jakim celu, w jaki sposób, oraz co chcę powiedzieć. Dziś pochylimy się nad tym jak pisać.   Przygotowując teksty do Internetu musisz przede wszystkim pamiętać o tym, że na monitorze, najczęściej czytamy w trybie skanowania. Oznacza to, że…

Content marketing: SKUTECZNA KOMUNIKACJA ONLINE – ŁATWO POWIEDZIEĆ ALE JAK TO ZROBIĆ? CZ. 1

O skutecznej komunikacji marzy praktycznie każdy. Zmorą dnia codziennego jest sterta maili z której trudno wyłuskać treści, które są rzeczywiście interesujące i ważne. Sen z oczu spędza myślenie o wysłanym mailingu a dokładnie rzecz ujmując o jego skuteczności. Co zrobić aby skutecznie komunikować?   Przede wszystkim nie wierzyć czarodziejom, którzy w różnych plażowym poradnikach próbują…

PLENER FOTOGRAFICZNY: PIENINY ZIMĄ!

„Gdy słowa stają się niejasne, skupiam się na fotografii. Gdy obraz staje się niewystarczający, zadowalam się ciszą” Ansel Adams     Tematyka 4-dniowych warsztatów w górach to szeroko pojęta fotografia przyrodnicza i krajobrazowa. Zaproponujemy odmienne spojrzenie na piękną przyrodę zimowych Pienin. Plenery fotograficzne połączymy z górskimi wędrówkami i intensywnymi zajęciami o charakterze warsztatowym. Warsztaty fotograficzne w Pieninach skierowane są do…

FOTOGRAFIA: ŚWIATŁO W FOTOGRAFII CZ. II. BARWA ŚWIATŁA.

Pod względem temperatury barwowej opisujemy światło, jako ciepłe lub zimne. Instynktownie rozumiemy te pojęcia, ale co to właściwie znaczy?   Postrzegane przez nas kolory różnych przedmiotów nie są niezmienne w każdych warunkach. Zależą od padającego na te obiekty światła. To światło odbijane lub przechodzące przez obiekt, po dotarciu do oczu obserwatora daje rzeczywiste źródło obrazu…

FOTOGRAFIA: Światło w fotografii – cz.1

Fotografia całkowicie zależy od światła. Poświęcamy dużo czasu na zrozumienie i opanowanie trójkąta fotograficznego (zależności między przysłoną, czasem i czułością ISO), a zaskakujące mało uwagi przywiązujemy do jakości światła. Stosowanie zasad prawidłowej ekspozycji jest potrzebne, ale to od światła zależy czy uzyskamy poprawne albo nawet dobre zdjęcie, czy zrobimy zdjęcie wybitne.Prawidłowa ekspozycja jest ważna, ale…

Content Marketing: Internet a gazety firmowe – które narzędzie komunikacji jest skuteczniejsze i kiedy

W DYNAMICZNIE ROZWIJAJĄCEJ SIĘ DOBIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH, WYDAWAĆ BY SIĘ MOGŁO, ŻE GAZETA FIRMOWA JEST PRZEŻYTKIEM UBIEGŁEGO WIEKU, O KTÓRYM NALEŻY ZAPOMNIEĆ, A MY WSZYSCY JESTEŚMY WRĘCZ SKAZANI NA KOMUNIKACJE INTERNETOWĄ.   Czy tak rzeczywiście jest? Aby rzetelnie odpowiedzieć sobie na to pytanie musimy odpowiedzieć sobie na fundamentalne pytania:     • gdzie jest nasza…

Personal Branding – czyli nie stój w kącie, bo nikt Cię tam nie będzie szukał! cz. I

PERSONAL BRANDING jest stosunkowo nowym pojęciem na mapie polskiego marketingu.   Czym jest więc budowanie własnej, osobistej marki?   W największym uproszczeniu są to wszystkie, świadome działania, których celem jest promowanie danej osoby. W zależności od potrzeb, akcenty w personal brandingu możemy stawiać m.in. na: • doświadczenie zawodowe • kompetencje i umiejętności • pasje i…

Employer branding – co zrobić, aby w HR-ach stały kolejki chętnych do pracy!

Employer branding to stosunkowo nowe pojęcie w marketingowym słowniku firm. Wikipedia przypisuje autorstwo firmie McKinsey, która podobno w 2001 r. jako pierwsza wprowadziła je do obiegu. Obejmuje działania, których celem jest budowanie wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy, zarówno dla obecnych jak i przyszłych pracowników.     Najczęściej employer branding jest podzielony na dwa typy:  …

Content marketing: Jak pisać zgodnie z prawem

Najczęstsze błędy popełniane przez radośnie twórczych marketerów to: 1. pisanie nieprawdziwych rzeczy 2. podawanie treści tak, że wprowadza w błąd 3. bazowanie na lęku i przesądach 4. kierowanie komunikatu do dzieci 5. postępowanie nieuczciwie wobec konkurencji.   Spójrzcie jak próbowała „zagrać” Pepsi Cola:         Czy jest to dozwolone w Polsce? Czytaj więcej…

Raport Roczny – jak przygotować publikację na miarę XXI w.

Przygotowanie dobrego raportu rocznego to duży projekt wydawniczy bez względu na to czy firma przygotowuje go własnymi siłami czy z pomocą wyspecjalizowanej agencji custom publishing.   Od czego należy zacząć, aby przygotować profesjonalny raport roczny ? 1. Określ cel. Współczesne raporty mają różne cele. Są platformą wymiany różnorodnych informacji np. korporacyjnych, inwestorskich czy sprzedażowych. Służą…

Custom publishing – jak zwiększać sprzedaż. Jeszcze jeden termin!

Ponieważ szkolenie „Jak zwiększać sprzedaż w custom publishing” cieszy się dużym powodzeniem, zdecydowaliśmy się na zorganizowanie drugiego terminu szkolenia.   Zapraszamy 17 października 2013!   W trakcie szkolenia dowiesz się: • jak wygrywać przetargi i konkursy czyli składniki sukcesu w custom publishing • jak zdobywać i utrzymywać nowych klientów • jak wyróżnić się z tłumu…

Sprzedaż w custom publishing – reminiscencje po szkoleniu

Po wakacyjnej przerwie, wczoraj na szkoleniu, zgłębialiśmy tajniki skutecznej sprzedaży w custom publishing. Było bardzo intensywnie. A uczestnicy chyba są zadowoleni, ponieważ ocenili pracę prowadzącej trenerki – Moniki Walczak na 4,5 (max. ocena to 5). Dziękujemy wszystkim! I do zobaczenia ponownie na sali!

Jak przygotować się do biznesowej sesji fotograficznej.

Czeka Cię sesja biznesowa w firmie? Jak się do niej przygotować? Co można, a czego lepiej unikać? Poniżej kilka żelaznych zasad: Nie zakładamy ubrań z połyskujących tkanin. Uwaga na jedwabne koszule i garnitury… Unikamy błyszczących dodatków, połyskujących chust i szali, błyszczącej biżuterii, błyszczących krawatów. W świetle studyjnym bez porównania lepiej wyglądają matowe materiały absorbujące światło….

Content marketing: 7 kluczowych zasad

Sentencja: Pomóż, nie sprzedawaj; rozmawiaj, nie wrzeszcz; pokazuj, nie mów.   1. Pamiętaj, to zupełnie nowy marketing. Bardzo różni się od tego, jak znasz.     2. Po pierwsze klient! Buduj treści marketingowe w oparciu o korzyści, jakie Twoje działania przyniosą klientowi.     3. Pomóż, nie sprzedawaj! To buduje zaufanie. Dopiero potem klient decyduje…

Jakie pułapki czyhają w content marketingu?

Niewłaściwe treści. – Nie trać czasu na przygotowanie nietrafionego contentu. Jeżeli treści są zbyt ogólne i nie wystarczająco adekwatne do potrzeb konkretnego rodzaju klientów, to tylko wpłynie niekorzystnie na Twoją markę. Klienci stracą do Ciebie zaufanie i następnym razem poszukają innej firmy.   Nie dość wysoka jakość. – Wytwarzając słabe merytorycznie treści nie pozyskasz klientów….

„NIEUNIKNIONE ZDJĘCIE” – plener fotograficzny w Pieninach. 3-6 października.

„Gdy słowa stają się niejasne, skupiam się na fotografii. Gdy obraz staje się niewystarczający, zadowalam się ciszą” Ansel Adams   Przełom września i października w Pieninach to najciekawszy czas na fotografowanie przyrody. Góry wybarwiają się wtedy dziesiątkami barw, a niskie jesienne słońce zachęca do eksperymentowania ze światłem. Jesienne warsztaty to połączenie aktywnego wypoczynku z intensywnymi…

Warsztaty fotograficzne w dolinie Biebrzy. 27-29 września.

Dolina Biebrzy to raj dla fotografów przyrody. Pośród nadbiebrzańskich rozlewisk, otwartych łąk, malowniczych wsi i bogactwa przyrody, o każdej porze roku znajdą tu niepowtarzalne i inspirujące tematy. W tym rustykalnym klimacie proponujemy wyjątkowe i kameralne warsztaty skierowane do amatorów fotografii przyrodniczej i krajobrazowej. Weekendowy kurs fotograficzny to bardzo intensywne szkolenie łączące w sobie zajęcia teoretyczne,…

Content marketing – nowy YETI?! Czym jest a czym nie jest marketing treści.

Content marketingiem określa się dziś powszechnie jako nową formę kontaktu z klientem. Ostatnie badania w Stanach Zjednoczonych wskazują, że dziewięć na dziesięć firm B2B wprowadza  content marketing do swojej strategii marketingowej. Dotyczy to zarówno MŚP jak i dużych firm jak choćby HSBC czy Marks & Spencer.   Czym właściwie jest content marketing i dlaczego wywołuje…

Content marketing: 6 pomysłów na to jak wykorzystywać email w marketingu treści. Cz. 1

Zastanawiałeś się kiedykolwiek nad wykorzystaniem emaila do komunikacji marketingowej? Z pewnością tak. Wszak w Polsce mamy już od wielu lat newslettery, które wraz z rozwojem Internetu przyjmują coraz bardziej wyrafinowane formy.   Może nawet doszedłeś do wniosku, że email to już przebrzmiała pieśń i nie warto zawracać sobie nim głowy w dobie facebooka, tweetera, wordpressa,…

To co w fotografii najważniejsze – mazurski plener na dobry początek. 16-18 sierpnia.

Weekendowy kurs fotograficzny w Sorkwitach to intensywne szkolenie łączące w sobie zajęcia teoretyczne, plener i zajęcia warsztatowe. Uczestnicy są zakwaterowani w 2-3 osobowych drewnianych domkach położonych nad brzegiem jeziora. Na miejscu znajduje się karczma serwująca doskonałą kuchnię regionalną.   Program: • Kompozycja: podstawowe zasady kompozycji, złoty podział, mocne punkty fotografii, kadrowanie, bałagan w kadrze i…

Content marketing: jak tworzyć skuteczne treści!

Content marketing – inaczej – marketing treści – staje się również w Polsce coraz bardziej popularnym narzędziem. Większość marketerów obecnych w Internecie ostrzy sobie zęby na treści za pośrednictwem których będą mogli zbudować z grupą docelową trwałą i długą relację a która w konsekwencji przełoży się na wzrost sprzedaży.     O czym trzeba pamiętać…

Fotografia wizerunkowa – KADR AMERYKAŃSKI

Funkcjonuje powszechne, że kadr amerykański to zdjęcie pokazujące modela od pasa w górę. To niezupełnie prawda. Ja sama wielokrotnie spotkałam się z błędnym rozumieniem tego pojęcia przy realizacji sesji biznesowych. Żeby uniknąć nieporozumień warto przed przyjęciem zlecenia doprecyzować, o co rzeczywiście klientowi chodzi.   Kadr amerykański to zaczerpnięty z amerykańskiego planu filmowego lat 30-ych sposób…

Panning czyli panoramowanie

Najprościej mówiąc panning, to efektowe oddanie ruchu na zdjęciu. Technikę tą wykorzystujemy w celu wywołania wrażenia ruchu i dynamiki w kadrze. Panning to technika efektowa polegająca na pokazaniu ostrego obiektu na dynamicznie poruszonym tle.   Jak wykonać zdjęcie w technice panning’u?   • Wybierz na pierścieniu wyboru trybów aparatu preselekcję czasu.   • Ustaw w…

Rekrutacja – jak rozmawiać z pośrednikami w sprawie pracy

Pamiętasz z dzieciństwa wierszyk zaczynający się od słów:   “Murarz domy muruje, krawiec szyje ubrania, ale gdzieżby co uszył, gdyby nie miał mieszkania? A i murarz by przecie do roboty nie ruszył, gdyby krawiec mu spodni i fartucha nie uszył…”   Podstawowym przekazem tego wiersza to uznanie, że każdy ma swoją rolę zawodową do wypełnienia…

Blog firmowy – jak obliczyć ROI z social media

Blog firmowy – sztandarowy narzędzie content marketingu buduje wiele niepoliczalnych rzeczy m.in. pozycję firmy lub marki, SEO, wpływa na sprzedaż. Ale jak policzyć ROI? Spójrzcie na dzisiejszy artykuł: ROI bez tajemnic: liczymy zwrot z inwestycji w social media. źródło: Social Press

Musisz być wilkiem aby przetrwać w lesie!

W ciągu ostatnich kilku tygodni w mediach społecznościowych pojawiło się dużo wywiadów z osobami, które porzuciły pracę w korporacji i teraz poświęcają się realizacji własnych planów. Z większości z nich wyziera wielka gloryfikacja własnej działalności i mniej lub bardziej skrywana pogarda dla pracy etatowej czy korporacyjnej.   Przyznam, że po takich lekturach wniosek nasuwa się…

SZKOLENIA DLA KOBIET: AKADEMIA WŁASNEJ FIRMY. JAK ZAŁOŻYĆ I PROWADZIĆ SWÓJ BIZNES (Warszawa)

AKADEMIA WŁASNEJ FIRMY. JAK ZAŁOŻYĆ I PROWADZIĆ SWÓJ BIZNES AKADEMIA WŁASNEJ FIRMY to cykl szkoleń dedykowanych dla kobiet. Zdecydowanych na otworzenie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej w sposób mądry i zaplanowany. Z oszacowaniem potencjalnych zysków oraz ryzyk.   1. ETAT CZY WŁASNY BIZNES – CO MAM WYBRAĆ. Termin: 14.09.2013 r. Czas trwania: 8h   Po…

Fotografia i to co w niej najważniejsze – mazurski plener dla początkujących. 26-28.07.2013 – Sorkwity.

To co w fotografii najważniejsze – mazurski plener dla początkujących. 26-28.07.2013 r., Sorkwity (na szlaku Krutyni), Stanica Wodna PTTK   Charakter imprezy: Weekendowy kurs fotograficzny w Sorkwitach to intensywne szkolenie łączące w sobie zajecie teoretyczne, plener i zajęcia warsztatowe. Uczestnicy są zakwaterowani w 2-3 osobowych drewnianych domkach położonych nad brzegiem jeziora. Na miejscu znajduje się…

Plenery fotograficzne: kalendarz lipiec-sierpień 2013. Sprawdź dostępne terminy.

Zapraszamy na mazurskie plenery!   1.  To co w fotografii najważniejsze – mazurski plener dla początkujących. 26-28.07.2013 r., Sorkwity (na szlaku Krutyni)   2. WARSZTATY FOTOGRAFICZNE NA MAZURACH – FOTOGRAFIA PORTRETOWA 09-11.08.2013 r., Sorkwity (na szlaku Krutyni)   3. FOTOGRAFIA DLA WYMAGAJĄCYCH – WARSZTATY FOTOGRAFICZNE NA SZLAKU KRUTYNI 16-23.08.2013 r., Sorkwity (na szlaku Krutyni)  …

O co chodzi w fotografii ulicznej?

Opowiedz historię w jednym zdjęciu. Fotografia uliczna opisuje i dokumentuje życie toczące się na ulicy. Zadaniem fotografa jest opowiedzenie historii za pomocą jednego zdjęcia.   Przygotuj w wyobraźni opowieść. Fotografia uliczna, to fotografia wieloplanowa.  Żeby ta , opowieść zaistniała fotograf musi zobaczyć i przygotować w wyobraźni kolejne plany zdjęcia. Fotograf przygląda się otoczeniu, znajduje dla…

Ciężar wizualny, czyli co przyciąga nasz wzrok?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak patrzysz na zdjęcie? W jakiej kolejności odczytujesz treść kadru? Co i dlaczego wywołuje w Tobie określone emocje? Co wpływa na to, że na jedne obiekty na zdjęciu patrzymy w pierwszej, a na inne w dalszej kolejności?   Ciężar wizualny, to jest to, co powoduje, że pewne elementy zdjęcia przyciągają wzrok…

Jak ożywić zdjęcie, czyli dwa słowa o psychologii kadru.

Wciągnij widza do gry. Dlaczego najlepsze zdjęcia zapadają w pamięć? Bo poruszają, czasem szokują, przełamują tabu… To też. Ale przede wszystkim zmuszają do myślenia. Sprawiają, że odbiorca patrząc na zdjęcie sam kreuje w wyobraźni opowieść. Angażuje się, powoli rozumie coraz więcej, odkrywa relacje, czasem utożsamia się z bohaterami, może nawet współodczuwa ich emocje. Czasem obraz…

Pion czy poziom? – czyli jak ustawić aparat przed naciśnięciem spustu migawki.

Podstawowa zasada mówi:   ustawiamy aparat pionowo, jeżeli fotografowany obiekt jest wyższy niż szerszy, np. katedra ze strzelistymi wieżami, pojedynczy cyprys z czaplą siedzącą na szczycie.   fotografujemy poziomo, jeżeli obiekt jest szerszy niż wyższy, np. pasmo górskie, krajobraz, sawanna, bagna itp.   Jednak reguły w fotografii, są po to żeby łamać…, a przynajmniej z…

Podejdź bliżej!

Podejdź bliżej! Jeżeli nie zrobiłeś wystarczająco dobrego zdjęcia  to znaczy, że nie byłeś dość blisko. Nie ograniczaj się do zoomu w swoim obiektywie. Rusz się, obróć, zmień perspektywę, spójrz przez obiektyw z dołu, z góry, zobacz, jak zmienia się kontekst Twojego zdjęcia, kiedy jesteś bliżej.   Zredukuj ilość obiektów w kadrze. Nadmiar wprowadza chaos i…

Szpalty Roku 2013 rozdane ale … Żubry rządzą!!!

Szpalty Roku rozdane! W tym roku została zgłoszona rekordowa ilość tytułów. Było ich 150!   O finalistach oraz zwycięzcach można przeczytać na stronie SPF. Z pewnością długo można byłoby się rozpisywać na temat bardzo wysokiego poziomu zgłoszonych magazynów lecz tym razem osobne miejsce należy się firmie, która moim zdaniem zasługuje na miano Wydarzenia Roku –…

Jak przygotować cykl fotografii?

Zastanawiałeś się kiedyś, co sprawia że cykl fotografii stanowi spójną całość, a nie jest tylko zbiorem przypadkowych zdjęć? Co to właściwie jest cykl fotografii? Najprościej mówiąc, to zbiór obrazów poświęconych temu samemu tematowi. Jednak sam temat to nie wszystko. Cykl fotografii krok po kroku: • Określ liczbę zdjęć w cyklu. • Określ temat przewodni, np….

Sprawdź harmonogram szkoleń na maj i czerwiec!

Wbrew pozorom, lato do dobry czas na naukę. Sezon urlopowy powoduje, że w firmach jest ciszej i spokojniej. Sprawdź co proponujemy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy! Content Marketing Center Photography Training Center Personal Development Center

Czym jest content marketing

Content marketing, czyli tzw. marketing treści, to strategia, polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron.   Terminem content…

O tym czy mamy czy nie mamy możliwości

Czy można w krótki i wciągający sposób mówić o zmianie? O tym co z niej wynika dla każdego z nas?   Zapraszam Cię do obejrzenia wystąpienie Jacka Walkiewicza. To prawdziwa pigułką mocy!    

Dobra marka to ja! Personal branding w erze mediów społecznościowych. Jak skutecznie budować swoją pozycję zawodową.

Szkolenie: DOBRA MARKA TO JA! Personal branding w erze mediów społecznościowych. Jak skutecznie budować swoją pozycję zawodową. Najbliższy termin: 04 kwietnia 2013 r. (czw.): godz.17.30 – 21.30 05 kwietnia 2013 r. (pt.): godz. 17.30 – 21.30 W trakcie szkolenia uczestniczki: • nauczą się budowania własnego wizerunku w mediach • dowiedzą się jakie korzyści można uzyskać…

Dodaj komentarz