<>

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

– komunikacja zmiany

Dlaczego ludzie nie lubią zmian?

Do czego potrzebna nam zmiana?

Jak zarządzać emocjami w zmianie?

przeczytaj więcej...

Employer branding

– jak budować markę pracodawcy

Jak budować strategię obecności na rynku pracy?

Jak przyciągać i rozwijać talenty?

Jak budować unikalne wartości pracodawcy?

przeczytaj więcej...

Storytelling i copywriting

– jak tworzyć angażujące historie

Chcesz tworzyć historie, na które nie można pozostać obojętnym?

Chcesz wiedzieć jak tworzyć inspirujące teksty – na co uważać i czego unikać?

Chcesz mieć 100% uwagi Twoich odbiorców?

przeczytaj więcej...

Komunikacja wizualna

– jak sprawić, by to co skomplikowane, stało się proste

Chcesz zmniejszyć dystans i zbudować pozytywną relację z odbiorcami?

Chciałbyś wyzwolić ciekawość i inspirować innych?

Chcesz zastąpić tysiąc słów jednym obrazem?

przeczytaj więcej...

Jak pisać, aby być czytanym?

– komunikacja korporacyjna bez tajemnic

Jak przykuć uwagę czytelnika?

Co sprawia, że odbiorca chce wiedzieć więcej?

Jak pisać ciekawie i angażująco?

przeczytaj więcej...

Wystąpienia i prezentacje

– jak mówić, aby publiczność była Twoja

Jak przygotować się do wystąpienia w mediach?

Jak wykorzystać siłę komunikacji niewerbalnej?

Jak wykorzystać storytelling w komunikacji firmowej?

przeczytaj więcej...

FILM I FOTOGRAFIA

– język wizualny w służbie biznesu

Chcesz wiedzieć jak napisać scenariusz?

Zastanawiasz się kiedy jest potrzebna, a kiedy zbędna firma produkcyjna?

Chcesz wiedzieć jak umiejętnie zbudować przekaz wykorzystując dźwięk?

przeczytaj więcej...

AKADEMIA TRENERA WEWNĘTRZNEGO

– jak skutecznie edukować innych

Jak zaprojektować szkolenie, by obsłużyć uczestników o różnych sposobach uczenia się?

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych?

Jak uczyć angażując?

przeczytaj więcej...

Ciężar wizualny, czyli co przyciąga nasz wzrok?

Kategorie: Content Marketing,Fotografia

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak patrzysz na zdjęcie? W jakiej kolejności odczytujesz treść kadru? Co i dlaczego wywołuje w Tobie określone emocje? Co wpływa na to, że na jedne obiekty na zdjęciu patrzymy w pierwszej, a na inne w dalszej kolejności?
 

Ciężar wizualny, to jest to, co powoduje, że pewne elementy zdjęcia przyciągają wzrok widza bardziej niż inne. Ciężar wizualny decyduje o tym, w jaki sposób i w jakiej kolejności patrzymy na zdjęcie.
 

Umiejętnie rozmieszczając „ciężkie” obiekty na zdjęciu, wpływamy na równowagę kompozycji i dynamikę kadru. To ciężar wizualny wywołuje w widzu określone emocje i pozwala fotografowi wpływać na to, jak odbierane są jego zdjęcia.
 

Co przyciąga nasz wzrok?
 

• Najważniejszy jest człowiek. To on zawsze przyciągnie wzrok widza w pierwszej kolejności. Jeżeli zdjęcie przedstawia portret, najważniejsze będą oczy.
 

Jasne elementy przyciągają wzrok przed ciemnymi. Jeżeli jednak całe zdjęcie jest raczej jasne, tym co przyciągnie wzrok widza będzie kontrastowy, ciemny obiekt.
 

• Duże obiekty są ważniejsze od małych.
 

Ostre i rozpoznawalne obiekty są zawsze ważniejsze od nieostrych (rozmytych) i gorzej rozpoznawalnych.
 

Obiekty w ciepłych barwach są ważniejsze od tych w zimnych. Wyjątkiem jest tu zasada kontrastu (podobnie jak w przypadku obiektów jasnych i ciemnych).
 

• Elementy wywołujące emocje są ważniejsze od obiektów emocjonalnie neutralnych. Innymi słowy: jeżeli znamy osoby lub miejsca na zdjęciu, to na nie spojrzymy w pierwszej kolejności. Z tłumu ludzi nasz wzrok w pierwszej kolejności wybierze twarze, które zna, a jeżeli takich nie ma, skieruje się na osoby na zdjęciu patrzące prosto w obiektyw. To oczy postaci w kadrze są obdarzone dodatkowym ciężarem wizualnym.

Dodał: Dorota Walczak

Antropolog kultury, badacz, ewaluator, trener, artysta fotografik. Od przeszło 10 lat realizuje różne projekty badawcze. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla działów PR i komunikacji wewnętrznej, a także indywidualne konsultacje i coachingi z różnych obszarów budowania komunikacji. Opracowuje i nadzoruje programy szkoleniowo-doradcze dla firm i klientów indywidualnych. Prowadzi warsztaty i szkolenia fotograficzne oraz z obszarów psychologii obrazu i komunikacji wizualnej.

Dodaj komentarz