Co działa, czyli jak promować nowoczesną firmę?

Kategorie: Content Marketing,Social media

 

W 2013 roku w KRS zarejestrowano 316 tysięcy spółek, a w CEiDG pojawiło się ponad 350 tysięcy nowych firm. Z tej perspektywy pytania o skuteczne sposoby promocji nabierają zupełnie innego znaczenia bo, jak wiadomo, powodzenie biznesu zależy od umiejętności skutecznego dotarcia do klienta i nawiązania z nim długotrwałej relacji.

Sposobów na promowanie firmy jest wiele – reklama adwordsowa, strona firmowa, budowanie sieci kontaktów poprzez zasilany dobrym contentem blog ekspercki, aktywność w social media, mądra strategia employer branding, troska o PR… Są też tacy, którzy inwestują w tradycyjne metody, ulotki, informacje w prasie, ogłoszenia.

Warto jednak pamiętać, że o ile pierwszym źródłem informacji o firmie jest Internet, to zaraz po nim znajdują się opinie innych osób na temat danej firmy. Treści wytworzone przez innych odbiorców naszych towarów, czy usług budują wiarygodność naszej firmy. Potencjalni klienci znajdą te opinie o naszej firmie w sieci, o ile je tam zamieścimy…

Dlatego warto zadbać o rekomendacje!

Rekomendacje to nie zupełnie oczywista, za to silnie oddziałująca, a w oczach klientów wiarygodna i nienachalna metoda promocji. Pozyskiwanie rekomendacji wymaga wprawdzie trochę zachodu, jednak efekt może być zaskakujący. Zaledwie 40% firm bierze pod uwagę drzemiący w poparciu klientów i partnerów biznesowych przy tworzeniu strategii marketingowych. Warto pamiętać o tym skutecznym i niemal bezkosztowym narzędziu i wprowadzić standardy pozyskiwania rekomendacji do codziennych praktyk firmy.

Żeby jednak było się czym chwalić trzeba też zadbać o wysoki poziom satysfakcji naszego klienta czy partnera biznesowego. Jeżeli wiemy, że klient, czy partner biznesowy jest zadowolony ze współpracy z nami, nie czekajmy, aż sam zaproponuje nam wystawienie rekomendacji. Standardem biznesowym jest prośba o rekomendacje po zakończeniu projektu.

Zamieszczane na stronie internetowej rekomendacje to skuteczny sposób na budowanie wiarygodności twojej firmy. Jednak uwaga – rekomendacje są o tyle wiarygodne, o ile można je zweryfikować!

Dodał: Dorota Walczak

Antropolog kultury, badacz, ewaluator, trener, artysta fotografik. Od przeszło 10 lat realizuje różne projekty badawcze. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla działów PR i komunikacji wewnętrznej, a także indywidualne konsultacje i coachingi z różnych obszarów budowania komunikacji. Opracowuje i nadzoruje programy szkoleniowo-doradcze dla firm i klientów indywidualnych. Prowadzi warsztaty i szkolenia fotograficzne oraz z obszarów psychologii obrazu i komunikacji wizualnej.

Dodaj komentarz