Co wyróżnia najlepsze firmy z tłumu innych? Jest jedna teoria, która wiele wyjaśnia…

Kategorie: Employer Branding,Komunikacja interpersonalna,Komunikacja wizualna,Marketing,Rozwój osobisty,Zarządzanie

Znasz Simona Sinka?

To człowiek, który w prosty i wydawać by się mogło – oczywisty sposób – nazwał, określił i wyjaśnił różnicę pomiędzy biznesowymi artystami a rzemieślnikami.

 

Jego teoria Złotego kręgu zasadza się na znalezieniu odpowiedzi na 3 pytania:
  1. Dlaczego (robisz to co robisz, jaki cel Ci przyświeca)?
  2. Jak (to robisz)?
  3. Co (oferujesz, co proponujesz światu)?

Złoty krąg jest również dobry punktem wyjścia do budowania przywództwa, co ma duże znaczenie np. w budowaniu wizerunku firmy na rynku pracy (employer branding).

  • Co jest innowacyjnego w jego teorii?
  • Gdzie jest różnica między jego teorią a otaczającą nas biznesową rzeczywistością?

 

Proponuję Ci mały eksperyment.

Gdy zadzwoni do Ciebie ktoś, kto będzie oferował nową usługę, produkt czy… cokolwiek – spytaj go – dlaczego to robi? Dlaczego oferuje Ci to z czym dzwoni?

Zobacz jaka padnie odpowiedź…

Czy usłyszysz produktową wyliczankę w stylu: najszybszy modem, najwięcej pikseli, najmocniejsza bateria, lider na rynku etc. etc. etc.?

Tylko, czy rzeczywiście to jest to co Ciebie interesuje?

 

Zachęcam – obejrzyj wystąpienie Simona Sinka na Ted-ex, a potem podziel się ze mną swoimi wrażeniami – monika.walczak@wymagamy.pl

 

 

Dodał: Monika Walczak

Monika jest certyfikowanym trenerem i coachem. Prowadzi działalność doradczą w obszarach zarządzania komunikacją marketingową oraz w kształtowania wizerunku przedsiębiorstw. Realizowała projekty m.in. dla PZU SA, PGE, Castorama, Statoil czy Orange. Jest członkiem Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Dodaj komentarz