<>

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

– komunikacja zmiany

Dlaczego ludzie nie lubią zmian?

Do czego potrzebna nam zmiana?

Jak zarządzać emocjami w zmianie?

przeczytaj więcej...

Employer branding

– jak budować markę pracodawcy

Jak budować strategię obecności na rynku pracy?

Jak przyciągać i rozwijać talenty?

Jak budować unikalne wartości pracodawcy?

przeczytaj więcej...

Storytelling i copywriting

– jak tworzyć angażujące historie

Chcesz tworzyć historie, na które nie można pozostać obojętnym?

Chcesz wiedzieć jak tworzyć inspirujące teksty – na co uważać i czego unikać?

Chcesz mieć 100% uwagi Twoich odbiorców?

przeczytaj więcej...

Komunikacja wizualna

– jak sprawić, by to co skomplikowane, stało się proste

Chcesz zmniejszyć dystans i zbudować pozytywną relację z odbiorcami?

Chciałbyś wyzwolić ciekawość i inspirować innych?

Chcesz zastąpić tysiąc słów jednym obrazem?

przeczytaj więcej...

Jak pisać, aby być czytanym?

– komunikacja korporacyjna bez tajemnic

Jak przykuć uwagę czytelnika?

Co sprawia, że odbiorca chce wiedzieć więcej?

Jak pisać ciekawie i angażująco?

przeczytaj więcej...

Wystąpienia i prezentacje

– jak mówić, aby publiczność była Twoja

Jak przygotować się do wystąpienia w mediach?

Jak wykorzystać siłę komunikacji niewerbalnej?

Jak wykorzystać storytelling w komunikacji firmowej?

przeczytaj więcej...

FILM I FOTOGRAFIA

– język wizualny w służbie biznesu

Chcesz wiedzieć jak napisać scenariusz?

Zastanawiasz się kiedy jest potrzebna, a kiedy zbędna firma produkcyjna?

Chcesz wiedzieć jak umiejętnie zbudować przekaz wykorzystując dźwięk?

przeczytaj więcej...

AKADEMIA TRENERA WEWNĘTRZNEGO

– jak skutecznie edukować innych

Jak zaprojektować szkolenie, by obsłużyć uczestników o różnych sposobach uczenia się?

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych?

Jak uczyć angażując?

przeczytaj więcej...

Content Marketing: Internet a gazety firmowe – które narzędzie komunikacji jest skuteczniejsze i kiedy

Kategorie: Content Marketing,Social media

W DYNAMICZNIE ROZWIJAJĄCEJ SIĘ DOBIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH, WYDAWAĆ BY SIĘ MOGŁO, ŻE GAZETA FIRMOWA JEST PRZEŻYTKIEM UBIEGŁEGO WIEKU, O KTÓRYM NALEŻY ZAPOMNIEĆ, A MY WSZYSCY JESTEŚMY WRĘCZ SKAZANI NA KOMUNIKACJE INTERNETOWĄ.

 

Czy tak rzeczywiście jest?
Aby rzetelnie odpowiedzieć sobie na to pytanie musimy odpowiedzieć sobie na fundamentalne pytania:

 

 

• gdzie jest nasza grupa docelowa?
• z kim chcemy rozmawiać?

 

 

Odpowiedzi implikują nam kanały dotarcia do naszych czytelników.

 

 

O tym, kto jest w internecie możemy szybko się dowiedzieć sprawdzając dane w Megapanelu Gemius.

Spójrzmy jednak kogo nie ma w internecie:

 

wymagamy_pl_prasa_firmowa_szkolenie_social_media_monika_walczak_1

 

 Nawet pobieżna analiza powyższych danych przynosi ciekawe wnioski bo:

 

 

• 46% osób w wieku 45-54 l. i blisko 70 proc. powyżej 55 roku życia nie korzysta z internetu, a jest to bardzo atrakcyjna z pkt. widzenia siły nabywczej grupa docelowa!

Patrząc na cykl życia rodziny, dzieci z reguły są już dorosłe i usamodzielnione. Zmniejsza się pula obowiązkowych wydatków związanych utrzymaniem rodziny, a zwiększa się skłonność do poznawania rzeczy nowych. To również na tym etapie życia – jak wskazują badania – ponownie kupujemy nowe gadżety np. kamery, aparaty fotograficzne, TV itp.

 

 

73 %. emerytów i rencistów jest poza siecią.

To olbrzymia grupa! Czy analizowaliście kiedyś wydatki na tzw. leki OTC (leki dostępne bez recepty lekarskiej)? W 2012 r. w Polsce jego wartość osiągnęła 8,93 mld zł. Oznacza to, że mitem jest postrzeganie tych nabywców przez pryzmat ubogiego, schorowanego staruszka, którego na nic nie stać. Z liczbami trudno dyskutować.

 

 

Z tej perspektywy zastanów się jeszcze raz, czy:

• ta grupa może być nabywcą twoich usług
• czy możesz ją ignorować?

 

 

Dlaczego mamy zdecydować się na medium tradycyjne?

 

 

Atuty prasy są niezmienne i niezaprzeczalne.

 

Oto 3 najważniejsze:

• zaangażowanie: klienci poświęcają średnio 30 minut na zapoznanie się z treścią jednego numeru magazynu typu custom (czas trwania spotu TV 30 sekund), a 90 proc. z nich czeka na jego kolejne wydania

 

 

• wiarygodność: prasa doradza i umożliwia dokonywanie wyboru. Pisma „rozmawiają” z czytelnikami. Regularni czytelnicy mają swoich ulubionych autorów tekstów, piszą listy, e-maile, biorą udział w ankietach i na forum danego tytułu. Czytelnicy swoich ulubionych pism mają znacznie większe zaufanie do informacji w nich zawartych

 

 

• długowieczność: magazyny custom publishing to najczęściej miesięczniki, a następnie kwartalniki i półroczniki. Dobrze – czyli w interesujący dla grupy docelowej – zaprojektowany biuletyn firmowy będzie długą lekturą w domu czy w punkcie sprzedaży. Pomyśl – będąc  w poczekalni u lekarza, stojąc w kolejce w banku, czekając na znajomego w kawiarni –  jak często sięgasz po „coś do czytania” – szczególnie gdy jest to pod ręką? Badania z rynku brytyjskiego podają, że około 50 proc. badanych respondentów czyta dokładnie magazyn oraz wraca do niego jeszcze 3-4 razy!

 

 

O czym musimy pamiętać przygotowując magazyn firmowy?

Nasza gazeta to przede wszystkim narzędzie komunikacji, a nie tuba reklamowa.

Oczywiście, otwartość czytelnika w custom publishing jest znacznie większa niż w standardowych, ogólnodostępnych periodykach, tym nie mniej nie powinna ona przekraczać proporcji min. 60 proc. treści do 40 proc. na rzecz reklam.

 

Więcej: Szkolenie: Jak tworzyć nowoczesne magazyny firmowe w erze social media

 

Źródło:
www.rynekzdrowia.pl
www.pbc.pl
badania Association of Publishing Agencies przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii

 

Dodał: Monika Walczak

Monika jest certyfikowanym trenerem i coachem. Prowadzi działalność doradczą w obszarach zarządzania komunikacją marketingową oraz w kształtowania wizerunku przedsiębiorstw. Realizowała projekty m.in. dla PZU SA, PGE, Castorama, Statoil czy Orange. Jest członkiem Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Dodaj komentarz