Content Marketing: Jak pisać aby być czytanym? 3 rzeczy o których warto pamiętać.

Kategorie: Content Marketing,Tips&Tricks

„Pisać każdy może trochę lepiej lub trochę gorzej…” – tak można byłoby zanucić patrząc czasami na otrzymywane maile.
Jednak skuteczne porozumiewanie się jest coraz częstszą bolączką dużych organizacji. Rozległa struktura, regionalizmy, żargon, pośpiech to jedne z wielu elementów, które utrudniają komunikację.

 

Poniżej przedstawiamy 3 rzeczy  o których warto pamiętać pisząc tekst:

 

1.    Najważniejszy jest tytuł!

To on ściąga uwagę czytelnika. Czy wiesz ile osób czyta tytuł? 100%! Dlatego musi być chwytliwy. Dziennikarze mówią wręcz, że tytuł to hak na którym zawieszasz czyjąś uwagę. Może być informacyjny lub żartobliwy. Może być również cytatem lub pytaniem. Ważne jednak aby w dalszej części tekstu znalazła się na to pytanie odpowiedź.

 

2.    Tekst dla oka jest szarą plamą.

 

Dlatego stosuj techniki dziennikarstwa wizualnego tj.:
• akapity oraz śródtytuły
• wypunktowania
• wyliczanki
• cytaty
• infografiki.

 

3.    Zachowaj priorytety w tekście.

 

Każdy tekst zawiera wiele informacji. Jednak do jego autora należy określenie w nim priorytetów. Nie może być przecież 5 najważniejszych informacji – prawda? Dlatego spójrz krytycznym okiem na to co piszesz i ustal co jest kluczowe, co średnio ważne a co jest uzupełniam tekstu.
Musisz to zrobić, bo jeśli ty tego nie będziesz wiedział, to twój czytelnik tym bardziej się tego nie domyśli.

 

Spójrz na moją „ulubioną” infografikę. Czy jesteś w stanie powiedzieć, która z informacji jest najważniejsza?

 

Content_marketing_kursy_szkolenia_monika_walczak_jak_pisac_komunikacja_korporacyjna_custom_publishing

Dodał: Monika Walczak

Monika jest certyfikowanym trenerem i coachem. Prowadzi działalność doradczą w obszarach zarządzania komunikacją marketingową oraz w kształtowania wizerunku przedsiębiorstw. Realizowała projekty m.in. dla PZU SA, PGE, Castorama, Statoil czy Orange. Jest członkiem Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Dodaj komentarz