Content Marketing: jakość czy forma (tekstu) – oto jest pytanie…

Kategorie: Content Marketing,Tips&Tricks

Content is king! To hasło znają już chyba wszyscy marketerzy, którzy interesują się marketingiem internetowym. Ja również uważam, że tak jest. Współczesny, dobry marketing, musi moim zdaniem opierać się na dobrych jakościowo treściach.

Jednak w tej chwili, aby zainteresować odbiorców, jakość jest już niewystarczająca. Ciekawy tekst jest obecnie kompilacją dwóch kluczowych elementów: treści i formy!

 

Dobrze napisany tekst to przede wszystkim tekst przyjazny dla czytelnika, czyli:

1. jest krótki,
2. podzielony na akapity,
3. kluczowe słowa mogą być pogrubione,
4. zawiera wyliczanki,
5. posiada grafikę, infografikę, zdjęcie ewent. video
6. jest interaktywny czyli posiada wtyczki do social media tj. Facebook, Twitter, Linkedin etc., dzięki czemu można go udostępniać, komentować czy polubić.

 

Dlaczego ma to znaczenie?

Nie wiem czy wiesz, ale ponad 90% osób korzystających z komputera, czyta w trybie tzw. „skanowania”. Dla content marketingu ma to olbrzymie znaczenie. Wprost przekłada się to na skuteczność działań marketingowych.
W praktyce, tryb „skanowania” oznacza, że:

• tytuł tekstu jest czytany przez 100% odbiorców
• lead – przez ok. 80%

ale

• cały tekst przeczyta już tylko przez ok. 20 – 30% czytelników!

 

Dodatkowo, musisz mieć na uwadze, że czytelnik XXI wieku pozyskuje informacje w sposób absolutnie odmienny niż nauczono nas tego w szkole. Obecnie, istotny jest szybki, SYNTETYCZNY, sposób docierania z informacją. Przede wszystkim odbiorca chce się dowiedzieć w kilku zdaniach „o co chodzi”? Jeśli będzie zainteresowany tematem, będzie czytać dalej, jeśli nie, przejdzie w inne miejsce w sieci.

 

Zobacz jak można opisać najnowsze wydarzenia – mistrzostwa świata w piłce nożnej – tak by tekst był przyjazny dla czytelnika:

 

 

content_marketing_tekst

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Chcesz wiedzieć więcej?
Zobacz nasze szkolenia z content marketingu!

 

 

 

 

 

 

 

 

źródło: www.businessinsider.com

 

Dodał: Monika Walczak

Monika jest certyfikowanym trenerem i coachem. Prowadzi działalność doradczą w obszarach zarządzania komunikacją marketingową oraz w kształtowania wizerunku przedsiębiorstw. Realizowała projekty m.in. dla PZU SA, PGE, Castorama, Statoil czy Orange. Jest członkiem Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Dodaj komentarz