Content marketing okiem praktyka #1

Kategorie: Content Marketing,Social media

Najczęściej zadawane pytanie to: czym jest content marketing?

 

W naszym ujęciu i rekomendacjach dobry content marketing to 2 w 1.

Z jednej strony to serce i filozofia całej strategii marketingowej, z drugiej zaś narzędzie do realizacji celów biznesowych.

 

W największym skrócie, to tworzenie i dystrybucja adekwatnych treści do określonych potrzeb grup odbiorców.

Celem jest wywołanie m.in. emocji i zaangażowania oraz zbudowanie wartościowej relacji pomiędzy firmą/marką, a odbiorcą. Istnieje cały wachlarz narzędzi, dzięki którym content marketing dociera do klientów.

 

content_marketing_szkolenie_warsztaty_social_media_facebook_marketing_komunikacja_strategia_b2b_monika_walczak_ryslenie_myslenie_wizualne

 

Mit o content marketingu:

 

#1 Content jest praktycznie bezpłatny, zdjęcia, grafiki, treścisieć jest tego pełna.

 

[czytaj: wystarczy internet i magiczne klawisze ctr + c i ctr + v.]

Nie, nie i jeszcze raz nie. Content nie jest synonimem „za darmo”.

Za co musisz zapłacić?

  • Po pierwsze: ktoś musi przygotować Ci materiały. Bez względu na to czy będzie to treść, grafika czy zdjęcie – to kosztuje.
  • Po drugie: Dobre zdjęcie czy rysunek rzadko kiedy jest za free lub kosztuje 0,05 USD. Dobry tekst trudno napisać za 20 zł za 10 000 znaków lub za możliwość publicznego podpisania swoim nazwiskiem, a dobrą grafikę ilustrację, czy infografikę trudno pozyskać za darmo dostając na dodatek do niej autorskie prawa majątkowe.
  • Po trzecie: Stara zasada mówi „wyróżniaj się lub zgiń”. Wiec jeśli nawet pozyskałeś content za darmo, np. w ramach otwartej licencji, to musisz pamietać o tym, że dziesiątki tysięcy innych marketerów w Polsce zrobiło lub zrobi tak samo. W tym Twoja konkurencja…

Boleśnie ostatnio przekonała sie o tym Wódka Żytnia, która na swoim fan page opublikowała wpis używając mocno osadzonego w polskiej historii powojennej zdjęcia.

Odkładając na bok makiawelistyczne teorie, prawdopodobnie było to działanie przypadkowe zrealizowane przez ludzi, którzy nie posiadali odpowiedniej wiedzy, zasobów i procedur.

 

content_marketing_szkolenie_warsztaty_social_media_facebook_marketing_komunikacja_strategia_b2b_monika_walczak_ryslenie_myslenie_wizualne_zytnia_kryzys

 

Tak, liczy się cena, ale jakość i doświadczenie również.

  • Często, choć nie zawsze, za usługą z obszaru content marketingu cena idzie w parze z jakością.
  • Nikt nie chce przepłacać, ale…

…nie buduj komunikacji na „darmowym contencie z internetu”!

  • Miej to na uwadze. Jeśli masz wątpliwości czy oferta, którą otrzymujesz od agencji jest wiarygodna – skontaktuj się z nami – biuro@wymagamy.pl.

Możemy przeprowadzić audyt kosztowy. Sprawdzisz, czy kosztorys przedstawiony przez agencję jest optymalny.

 

 

Chcesz wiedzieć więcej?

Zadzwoń do nas!

Tel. 608 682 660, a jeśli wolisz pisać – napisz – najlepiej do Moniki: monika.walczak@wymagamy.pl

 

Co możemy razem zrobić?

3 główne propozycje:

  1. Możesz przyjść na nasze szkolenie otwarte. Przekażemy Ci wiedzę oraz nabędziesz umiejętności od najlepszych rynkowych praktyków.
    Zajrzyj do kalendarza szkoleń otwartych
  2. Możemy przygotować szkolenie zamknięte dla Twojej firmy. Będzie to mocne połączenie wieloletniego doświadczenia oraz gruntownej, eksperckiej wiedzy.
    Pracujemy w kameralnych warunkach – nawet w 2 osobowych zespołach. Taka praca jest bardzo efektywna!
  3. W ramach indywidualnych konsultacji, z zastosowaniem najwyższych standardów poufności (NDA), przygotujemy i rekomendujemy rozwiązania dostosowane do Twoich potrzeb.

 

Zapraszamy! 

Kontakt

Dodał: Monika Walczak

Monika jest certyfikowanym trenerem i coachem. Prowadzi działalność doradczą w obszarach zarządzania komunikacją marketingową oraz w kształtowania wizerunku przedsiębiorstw. Realizowała projekty m.in. dla PZU SA, PGE, Castorama, Statoil czy Orange. Jest członkiem Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Dodaj komentarz