Content marketing okiem praktyka. #2: copywriting

Kategorie: Content Marketing

 

 

Jak pisać dobre teksty do internetu?

Gdzie jest magia dobrego content marketingu?

 

Czas, gdzie uważano, że dobre treści same się obronią minęły.

Na dodatek bezpowrotnie.

 

Internet jako taki, a w szczególności media społecznościowe takie jak Facebook czy Twitter trwale zmieniły percepcję odbiorcy.

W praktyc
e oznacza to, że my jako czytelnicy, przez blisko 90% naszego czasu funkcjonujemy w trybie skanowania!

Treści, które do nas docierają filtrujemy niczym dobry cyborg, który uciekł z podziemi Strefy X.szkolenia_warsztaty_b2b_sprzedaz_content_marketing_strategia_monika_walczak_rozwoj_strategia_management_kursy_efektywnosc_ryślenie_myślenie_wizualne_wymagamy_pl_sukces_trening_social_media_2

 

 

Czy wiesz, że jako nadawca informacji, masz

ok. 4-5 sekund, aby zainteresować kogoś tym co piszesz?

 

 

Mity o content marketingu

#2 Im więcej treści tym lepiej.

 

Oto zmora każdego pełnoletniego obywatela tego kraju. Począwszy od szkoły podstawowej, przez gimnazjum, liceum, magisterkę, aż po doktorat mamy wkładane do głowy, że dobra praca pisemna MUSI spełniać przede wszystkim kryterium ilościowe.

Jakość owsze, też jest ważna, ale…

W efekcie końcowym, jak ostatnio poinformowali mnie studenci:

  • praca licencjacka to minimum 50 stron
  • praca magisterska to obowiązek popełnienia średnio ok. 80-90 stron
  • a doktorancka? To już zależy od uczelni i prowadzącego… Możecie być jednak pewni – musi być dużo.

Content marketing jest ratunkiem i rewolucją w copywriting-u jednocześnie.

  • Jak pisać w internecie?
  • Jak pisać, aby być czytanym?
  • Jak dostosować teksty do potrzeb content marketingu?

 

4 ważne zasady o których musisz pamiętać przygotowując teksty:

  1. Przede wszystkim określ do kogo piszesz. Kim jest? Ile ma lat? Co lubi? Gdzie mieszka?
  2. Pisz zwięźle. Krótko mówiąc – streszczaj się. Zdecydowanie lepsze są teksty krótsze niż dłuższe.
    Zrezygnuj z nadmiernej ilości przymiotników, szczególnie tych naj-.  Zyskujesz wtedy na wiarygodności.
  3. Podziel tekst. Akapity, są absolutnie niezbędne. Ułatwiają czytanie oraz pomagają w poruszaniu się po tekście.
  4. Liczy się konkret. Od razu, bez zbędnych wprowadzeń powiedz czytelnikowi o co chodzi. Przejdź do sedna.

Dodatkowo Twoimi sprzymierzeńcami w komunikacji treści będą:

  • wyliczanki i wszelkiego rodzaju wypunktowania. Zdecydowanie ułatwiają szybką lekturę pogrubienia i wyróżnienia w tekście. Uważaj tylko, bo z nimi jest jak z grzybkami w barszczu. Gdy jest ich za dużo odbierają apetyt
  • linki, które mogą być uzupełnieniem, czy rozwinięciem zasadniczy treścizdjęcia i/lub video – w myśl zasady, że co jest w oczach to i w sercu :-).
    Chcesz wywołać emocje? Pomyśl o obrazach, ilustracjach czy grafikach.

 

Chcesz wiedzieć więcej?

Zadzwoń do nas!

Tel. 608 682 660, a jeśli wolisz pisać – napisz – najlepiej do Moniki: monika.walczak@wymagamy.pl

 

Co możemy razem zrobić?

 

3 główne propozycje:

  1. Możesz przyjść na nasze szkolenie otwarte. Przekażemy Ci wiedzę oraz nabędziesz umiejętności od najlepszych rynkowych praktyków. Zajrzyj do kalendarza szkoleń otwartych 
  2. Możemy przygotować szkolenie zamknięte dla Twojej firmy. Będzie to mocne połączenie wieloletniego doświadczenia oraz gruntownej, eksperckiej wiedzy. Pracujemy w kameralnych warunkach – nawet w 2 osobowych zespołach. Taka praca jest bardzo efektywna!
  3. W ramach indywidualnych konsultacji, z zastosowaniem najwyższych standardów poufności (NDA), przygotujemy i rekomendujemy rozwiązania dostosowane do Twoich potrzeb.

Dodał: Monika Walczak

Monika jest certyfikowanym trenerem i coachem. Prowadzi działalność doradczą w obszarach zarządzania komunikacją marketingową oraz w kształtowania wizerunku przedsiębiorstw. Realizowała projekty m.in. dla PZU SA, PGE, Castorama, Statoil czy Orange. Jest członkiem Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Dodaj komentarz