<>

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

– komunikacja zmiany

Dlaczego ludzie nie lubią zmian?

Do czego potrzebna nam zmiana?

Jak zarządzać emocjami w zmianie?

przeczytaj więcej...

Employer branding

– jak budować markę pracodawcy

Jak budować strategię obecności na rynku pracy?

Jak przyciągać i rozwijać talenty?

Jak budować unikalne wartości pracodawcy?

przeczytaj więcej...

Storytelling i copywriting

– jak tworzyć angażujące historie

Chcesz tworzyć historie, na które nie można pozostać obojętnym?

Chcesz wiedzieć jak tworzyć inspirujące teksty – na co uważać i czego unikać?

Chcesz mieć 100% uwagi Twoich odbiorców?

przeczytaj więcej...

Komunikacja wizualna

– jak sprawić, by to co skomplikowane, stało się proste

Chcesz zmniejszyć dystans i zbudować pozytywną relację z odbiorcami?

Chciałbyś wyzwolić ciekawość i inspirować innych?

Chcesz zastąpić tysiąc słów jednym obrazem?

przeczytaj więcej...

Jak pisać, aby być czytanym?

– komunikacja korporacyjna bez tajemnic

Jak przykuć uwagę czytelnika?

Co sprawia, że odbiorca chce wiedzieć więcej?

Jak pisać ciekawie i angażująco?

przeczytaj więcej...

Wystąpienia i prezentacje

– jak mówić, aby publiczność była Twoja

Jak przygotować się do wystąpienia w mediach?

Jak wykorzystać siłę komunikacji niewerbalnej?

Jak wykorzystać storytelling w komunikacji firmowej?

przeczytaj więcej...

FILM I FOTOGRAFIA

– język wizualny w służbie biznesu

Chcesz wiedzieć jak napisać scenariusz?

Zastanawiasz się kiedy jest potrzebna, a kiedy zbędna firma produkcyjna?

Chcesz wiedzieć jak umiejętnie zbudować przekaz wykorzystując dźwięk?

przeczytaj więcej...

AKADEMIA TRENERA WEWNĘTRZNEGO

– jak skutecznie edukować innych

Jak zaprojektować szkolenie, by obsłużyć uczestników o różnych sposobach uczenia się?

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych?

Jak uczyć angażując?

przeczytaj więcej...

Content marketing: SKUTECZNA KOMUNIKACJA ONLINE – ŁATWO POWIEDZIEĆ ALE JAK TO ZROBIĆ? CZ. 1

Kategorie: Content Marketing,Social media

O skutecznej komunikacji marzy praktycznie każdy. Zmorą dnia codziennego jest sterta maili z której trudno wyłuskać treści, które są rzeczywiście interesujące i ważne. Sen z oczu spędza myślenie o wysłanym mailingu a dokładnie rzecz ujmując o jego skuteczności.

Co zrobić aby skutecznie komunikować?

 

Przede wszystkim nie wierzyć czarodziejom, którzy w różnych plażowym poradnikach próbują nas przekonać, że posiedli ten sekret i teraz praktycznie za darmo (bo adres mailowy to niby żadna waluta) udostępnią nam 3,5, 7 złotych zasad. Jeśli je tylko zastosujesz to świat stanie przed tobą otworem. Czyżby?

 

Od czego więc masz zacząć Czytelniku?

 

Początek jest zawsze taki sam – musisz odpowiedzieć sobie na pytanie: „kto jest moją grupą docelową?”, „z kim chcę rozmawiać”?

 

Dlaczego?

 

Po pierwsze: JĘZYK.

Inaczej będziesz pisać do młodzieży nastoletniej np. 13+ (Cropp) a inaczej do studentów (Vifon, Knorr – zupki chińskie).

Inną percepcję i środki przekazu będą mieli pracownicy Grupy Chemicznej CIECH a inaczej będziesz docierać do osób zatrudnionych w Eurobanku.

 

Po drugie: NARZĘDZIA LUB INACZEJ MÓWIĄC KANAŁY KOMUNIKACJI

Obecnie masz do dyspozycji cały wachlarz sposobów na dotarcie do swojej grupy docelowej.

 

Najważniejsze z nich to:

 

1. serwisy społecznościowe np.: Facebook, G+ (Google), NK (dawna naszaklasa.pl), Twitter, Linkedin, Goldenline

2. serwisy treściowe: Youtube, Pinterest, Slideshare

3. serwisy typu wiki

4. fora np.: gazeta.pl, sfd.pl

5. blogi np. wordpress, blox, blogger, onet.blog

6. mailingi.

 

W zależności jacy są twoi odbiorcy, takie narzędzia online powinieneś dobrać.

 

Pamiętaj jednak, że Internet, że nie wszyscy w Polsce korzystają z Internetu. Jeśli istotna część Twojej grupy docelowej jest nieobecna, musisz pomyśleć o innych kanałach komunikacji.

 

prasa_firmowa_content_marketing_monika_walczak_custom_publishing_social_media_szkolenia_intenrnet_komunikacja_marketing_strategia

Źródło: www.komputerswiat.pl, Badanie World Internet Project 2013

 

Po trzecie: TREŚĆ.

Bez względu na to do kogo komunikujesz – czy do klientów czy do pracowników w firmie – musisz przekazywać treści, które mają jakość.

 

Jak widzisz – jedno pytanie implikuje następne i następne, na które musisz rzetelnie odpowiedzieć aby być skutecznym.

 

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną:

 

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Dodał: Monika Walczak

Monika jest certyfikowanym trenerem i coachem. Prowadzi działalność doradczą w obszarach zarządzania komunikacją marketingową oraz w kształtowania wizerunku przedsiębiorstw. Realizowała projekty m.in. dla PZU SA, PGE, Castorama, Statoil czy Orange. Jest członkiem Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Dodaj komentarz