Employer Branding: 3 rzeczy, które uszczęśliwią twoich pracowników

Kategorie: Employer Branding,Tips&Tricks

 

 

Tworzenie i budowanie firmy/działu/departamentu wydaję się być trudne – szczególnie gdy przychodzi działać nam na dojrzałych lub wysoce konkurencyjnych rynkach.

 

Jednak po wielu miesiącach, gdy wewnątrz organizacji jest już zespół, gdy firma/dział/departament okrzepnie, przed CEO pojawia się kolejne wyzwanie! Jest nim motywowanie i podtrzymywanie zaangażowania swoich pracowników.

 

Oto 3 rzeczy o które uszczęśliwiają pracowników:

 

 

1. Nie każ robić pracownikom tego czego byś sam nie zrobił.

 

Dlaczego? Pracownicy XXI wieku chcą mieć przed sobą lidera. Ma być przykładem. Ma być tym za którym będą mogli pójść!

Jak myślisz – czy wykonają bardzo trudne zadanie/zrealizują zlecony projekt/wykonają polecenie służbowe, które jest dla nich duży wyzwaniem  a sam zostaniesz na zapleczu?

 

Raczej tak, bo w końcu otrzymali polecenie służbowe. Ale jak to wpływa na wasze relacje długoterminowo?

 

Pokolenia Y i Z, z perspektywy managerów mających więcej niż 35 lat, są bardzo wymagające. Odrzucają szefów 

w tradycyjnym, instytucjonalnym znaczeniu  a przyciągają ich osoby, które same mogą być przykładem.

 

Krótko mówiąc, jeśli chcesz być dobrym szefem, warto abyś czasami podwinął wysoko rękawy i razem ze swoimi ludźmi zrealizował jakieś trudne zadanie.

 

Jak dziś pamiętam mojego szefa sprzed 15 lat, który o godz. 17.30 wyszedł z firmy, zadowolony, że skończył już pracę. Zostałam sama z pracą do ok. 3 rano. Na moją nieśmiała prośbę o pomoc usłyszałam, że: „Pani Moniko, oto w życiu chodzi aby ustawić się tak, że ktoś zostaje w pracy a samemu można wyjść…”  

 

 

2. Twórz kulturę organizacyjną firmy.

 

Pytanie tylko co to ma w praktyce oznaczać? Moim zdaniem najprostszym rozwiązaniem jest zapytać swoich pracowników:

  

  a. w jakiej firmie chcą pracować?

  b. co jest dla nich najważniejsze w miejscu pracy?

  c. z jakimi wartościami się identyfikują?

  d. czym dla nich jest praca w twojej firmie?

 

Porównaj to z własnymi odpowiedziami na ww. pytania i podejmij decyzję co dalej. Ważne jest aby kultura organizacyjna, którą realizuje management była tożsama z tym czym żyją na co dzień pracownicy.

 

Najważniejsze na koniec dnia jest to aby twoi pracownicy chcieli a nie tylko musieli przychodzić do pracy. W ten sposób zapewnisz firmie organiczny rozwój.

 

 

3. Pozwól pracownikom współtworzyć firmę!

 

Struktura firmy – na wzór mrowiska – gdzie jest królowa i mrówki robotnice – to struktura ze starego świata. Świata, którego już nie ma! Jest wiele narzędzi, dzięki którym twoim ludzie będą mogli proponować nowe, lepsze, czasami gorsze a często też innowacyjne rozwiązania!

 

Bądź tylko gotowy na dialog! Zarówno TY jak i twoja kadra managerska.

 

 

Zapraszam do kontaktu bezpośredniego: monika.walczak@wymagamy.pl
 
 
na podstawie: http://www.businessinsider.com 

Dodał: Monika Walczak

Monika jest certyfikowanym trenerem i coachem. Prowadzi działalność doradczą w obszarach zarządzania komunikacją marketingową oraz w kształtowania wizerunku przedsiębiorstw. Realizowała projekty m.in. dla PZU SA, PGE, Castorama, Statoil czy Orange. Jest członkiem Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Dodaj komentarz