Employer Branding: co motywuje Twoich pracowników poza wynagrodzeniem?

Kategorie: Employer Branding

 

Czy wiesz jakie są najpopularniejsze świadczenia pozapłacowe w firmach?

Spójrz na załączoną poniżej infografikę.

Czy popularność oznacza to samo co zadowolenie? Okazuje się, że nie. Jak wynika z Ogólnopolskiego Raportu Wynagrodzeń, przeprowadzonego przez firmę Sedlak&Sedlak, niewiele więcej niż połowa pracowników (57%) jest z nich zadowolona.

 

Z czego to wynika?

Autorzy stawiają – moim zdaniem prawdopodobną tezę- że może wynikać to z faktu, że tylko 22% firm pyta swoich pracowników o poziom satysfakcji z otrzymywanych benefitów.

 

Dlatego, zanim zaczniemy wydawać pieniądze na pozapłacowe motywatory – warto jest spytać pracowników:

• co jest dla nich atrakcyjne?

• co jest dla nich ważne?

• z czego by się cieszyli?

• co ich motywuje?

Pytania niby proste i banalne, ale w zależności od tego jaką grupę pokoleniową stanowią Twoi pracownicy – generacja X (ur. do 1980 r.), Y (ur. 1980 – 1990) a może Z (ur. po 1990 r.) odpowiedzi mogą być zgoła inne niż zakładają to HR-y 🙂

 

 

employer branding benefity motywacja

Dodał: Monika Walczak

Monika jest certyfikowanym trenerem i coachem. Prowadzi działalność doradczą w obszarach zarządzania komunikacją marketingową oraz w kształtowania wizerunku przedsiębiorstw. Realizowała projekty m.in. dla PZU SA, PGE, Castorama, Statoil czy Orange. Jest członkiem Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Dodaj komentarz