<>

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

– komunikacja zmiany

Dlaczego ludzie nie lubią zmian?

Do czego potrzebna nam zmiana?

Jak zarządzać emocjami w zmianie?

przeczytaj więcej...

Employer branding

– jak budować markę pracodawcy

Jak budować strategię obecności na rynku pracy?

Jak przyciągać i rozwijać talenty?

Jak budować unikalne wartości pracodawcy?

przeczytaj więcej...

Storytelling i copywriting

– jak tworzyć angażujące historie

Chcesz tworzyć historie, na które nie można pozostać obojętnym?

Chcesz wiedzieć jak tworzyć inspirujące teksty – na co uważać i czego unikać?

Chcesz mieć 100% uwagi Twoich odbiorców?

przeczytaj więcej...

Komunikacja wizualna

– jak sprawić, by to co skomplikowane, stało się proste

Chcesz zmniejszyć dystans i zbudować pozytywną relację z odbiorcami?

Chciałbyś wyzwolić ciekawość i inspirować innych?

Chcesz zastąpić tysiąc słów jednym obrazem?

przeczytaj więcej...

Jak pisać, aby być czytanym?

– komunikacja korporacyjna bez tajemnic

Jak przykuć uwagę czytelnika?

Co sprawia, że odbiorca chce wiedzieć więcej?

Jak pisać ciekawie i angażująco?

przeczytaj więcej...

Wystąpienia i prezentacje

– jak mówić, aby publiczność była Twoja

Jak przygotować się do wystąpienia w mediach?

Jak wykorzystać siłę komunikacji niewerbalnej?

Jak wykorzystać storytelling w komunikacji firmowej?

przeczytaj więcej...

FILM I FOTOGRAFIA

– język wizualny w służbie biznesu

Chcesz wiedzieć jak napisać scenariusz?

Zastanawiasz się kiedy jest potrzebna, a kiedy zbędna firma produkcyjna?

Chcesz wiedzieć jak umiejętnie zbudować przekaz wykorzystując dźwięk?

przeczytaj więcej...

AKADEMIA TRENERA WEWNĘTRZNEGO

– jak skutecznie edukować innych

Jak zaprojektować szkolenie, by obsłużyć uczestników o różnych sposobach uczenia się?

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych?

Jak uczyć angażując?

przeczytaj więcej...

Employer Branding w kontekście stacji telewizyjnej TVN

Kategorie: Employer Branding,Personal branding,Social media

 

Specjalnie dla PRoto.pl – Monika Walczak – partner zarządzający Grupy Szkoleniowej wymagamy.pl oraz ekspert w zakresie employer branding.

– TVN wielokrotnie zajmował czołowe pozycje w rankingach najlepszych pracodawców. Czy ta publikacja może zagrozić temu wizerunkowi? Czy TVN (na obecnym etapie) dobrze reaguje na ten problem?

TVN jest jednym z najważniejszych pracodawców, szczególnie na rynku mediów. Myślę, że nie ma lepszej kuźni talentów niż ta stacja. Czy zaistniała sytuacja zagrozi jej wizerunkowi?
Moim zdaniem zdecydowanie nie. Dlaczego?

Przede wszystkim musimy rozdzielić dwie kwestie – domniemany mobbing i wykorzystywanie podległości służbowych w TVN oraz atak na Kamila Durczoka.

Stacja została oskarżoną o to, ze jej pracownicy stosują mobbing oraz składają propozycje seksualne, dzięki którym podległe osoby mogą spodziewać się pozytywnego rozwoju ich kariery zawodowej. Tego typu oskarżenia, postawione publicznie, są szkodliwe dla każdej organizacji. Powodują problemy zarówno wewnątrz organizacji, jak również na rynku potencjalnych pracowników. Łatwo sobie wyobrazić proces rekrutacyjny, w którym młoda i utalentowana osoba rezygnuje z ewentualnego zatrudnia, gdy okazuje się, że ocena kompetencji odbywa się w inny niż merytoryczny sposób. Dla pokolenia Y czy Z, wartości wyznawane i realizowane przez organizację mogą mieć decydujące znaczenie.

Dlatego, gdy pojawiły się takie oskarżenia wobec TVN, stacja zareagowała moim zdaniem we wzorcowy sposób. Została powołana specjalna komisja, złożona zarówno z osób pracujących w stacji jak i pochodzących z zewnątrz. Jej zadaniem jest zbadanie sprawy i podjecie odpowiednich działań. Na tym etapie nic więcej nie można zrobić. Nie ma winy, więc nie może być kary. Najpierw trzeba udowodnić jedno aby można było wymierzyć drugie.

Oczywiście, można dywagować i zastanawiać się, co jest nie tak w mechanizmach wewnętrznych organizacji, że doszło do takiego oficjalnego oskarżenia.
Znam organizacje, o podobnej wielkości co TVN lub mniejsze, gdzie powołani są odpowiedni „mężowie zaufania”, do których pracownicy mogą zgłaszać problemy i są one na bieżąco, bez szkody dla organizacji, rozwiązywane.

 

kamil_durczok

źródło: fakty.tvn24.pl

 

– Czy publikacja zachwieje karierą Kamila Durczoka (niezależnie od tego, czy sugestie zawarte w artykule są prawdziwe)?

Osobną kwestią jest bezpardonowy atak na Kamila Durczoka, celebryty i jednej z najbardziej rozpoznawalnych twarzy TVN-u. Jest przeprowadzony tak, że w mniejszym stopniu „wywołuje do tablicy” TVN, a przede wszystkim dotyczy Kamila Durczoka jako osoby prywatnej.
Dlatego, moim zdaniem, nie dotyczy bezpośrednio wizerunku TVN jako pracodawcy. Ważna jest również postawa innych mediów oraz osób opiniotwórczych. Obserwuję cały czas media elektroniczne i cieszą mnie wyważone opinie, wyraźnie oddzielające plotki i pomówienia od faktów.
Moim zdaniem, zaistniała sytuacja będzie miała duży wpływ na dalsza karierę Kamila Durczoka. Nie jest to równoznaczne z jej złamaniem. Jednak z pewnością będzie potrzebował czasu na ochłonięcie i wyciszenie.

Czy będzie w stanie wrócić z sukcesem na antenę?
Na tym etapie trudno jest wyrokować. Historia gwiazd telewizyjnych np. Tomasza Kammela pokazuje jednak, że można ponownie pojawić się na scenie mimo, że odchodziło się z niej w trudnych okolicznościach.

Dodał: Monika Walczak

Monika jest certyfikowanym trenerem i coachem. Prowadzi działalność doradczą w obszarach zarządzania komunikacją marketingową oraz w kształtowania wizerunku przedsiębiorstw. Realizowała projekty m.in. dla PZU SA, PGE, Castorama, Statoil czy Orange. Jest członkiem Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Dodaj komentarz