Content marketing: jak budować strategię w oparciu o marketing treści?

Kategorie: Content Marketing,Social media

Zanim rozpoczęła się epoka social media jedynymi instytucjami, które dbały o dostarczanie nowych, oryginalnych, wartościowych treści, były uniwersytety i środowiska akademickie.

Obecnie, kiedy niemal każdy aktywnie korzysta z mediów społecznościowych, Twitter czy Facebook stały się narzędziami strategii marketingowych, a od firm oczekuje się nieustannego dostarczania aktualnych tekstów eksperckich.

Marki czują presję, aby wytwarzać coraz więcej treści, które sprostają oczekiwaniom obecnych i potencjalnych klientów. Ciągłe wytwarzanie nowego contentu nie jest sprawą prostą, jednak przy dobrze zaplanowanej strategii, może być skutecznym narzędziem marketingowym.

O czym warto pamiętać wytwarzając treści marketingowe?

  • Wysoka jakość i unikalność treści to podstawa. Powielanie treści wytworzonych przez inne firmy, zniechęci klientów do zaglądania na twoją stronę. Przyzwyczaisz ich, że czytanie twojego bloga to tylko strata czasu, bo znajdą tu to samo, co wszędzie. Kluczem do sukcesu są treści unikalne, będące wynikiem badań i doświadczeń twojej firmy.
  • Pamiętaj o trafności. Twoje treści muszą być odpowiedzią na zapotrzebowanie odbiorcy. Nic nie irytuje bardziej, niż dziesiątki stron wyskakujących w wyszukiwarce, ale nie zawierających treści na zadany temat. To najkrótsza droga do spadku zaangażowania twoich klientów.
  • Taguj rozważnie. Myśl o potrzebach odbiorcy, a nie tylko o sprzedaży. Jakość jest ważna, ale nie możesz zapominać o adekwatności treści. Oryginalny i dostosowany do potrzeb odbiorcy content wzmocni zaufanie do twojej marki, jako lidera myśli.
  • Twój content będzie lepiej zauważany i odbierany, jeżeli będzie zawierał treści wizualne. Trapit ujawniło badanie, z którego wynika, że 82% badanych uważa za bardziej wiarygodny materiał zawierający video. Od 2014 roku nowoczesne firmy muszą pamiętać o rosnącej roli przekazu wizualnego przy budowaniu strategii marketingowych. W dobie skanowania odbiorcy chcą dostawać treści przekazywane w sposób prosty i przekonujący.

 

(na podstawie: Business News Daily)

Dodał: Dorota Walczak

Antropolog kultury, badacz, ewaluator, trener, artysta fotografik. Od przeszło 10 lat realizuje różne projekty badawcze. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla działów PR i komunikacji wewnętrznej, a także indywidualne konsultacje i coachingi z różnych obszarów budowania komunikacji. Opracowuje i nadzoruje programy szkoleniowo-doradcze dla firm i klientów indywidualnych. Prowadzi warsztaty i szkolenia fotograficzne oraz z obszarów psychologii obrazu i komunikacji wizualnej.

Dodaj komentarz