<>

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

– komunikacja zmiany

Dlaczego ludzie nie lubią zmian?

Do czego potrzebna nam zmiana?

Jak zarządzać emocjami w zmianie?

przeczytaj więcej...

Employer branding

– jak budować markę pracodawcy

Jak budować strategię obecności na rynku pracy?

Jak przyciągać i rozwijać talenty?

Jak budować unikalne wartości pracodawcy?

przeczytaj więcej...

Storytelling i copywriting

– jak tworzyć angażujące historie

Chcesz tworzyć historie, na które nie można pozostać obojętnym?

Chcesz wiedzieć jak tworzyć inspirujące teksty – na co uważać i czego unikać?

Chcesz mieć 100% uwagi Twoich odbiorców?

przeczytaj więcej...

Komunikacja wizualna

– jak sprawić, by to co skomplikowane, stało się proste

Chcesz zmniejszyć dystans i zbudować pozytywną relację z odbiorcami?

Chciałbyś wyzwolić ciekawość i inspirować innych?

Chcesz zastąpić tysiąc słów jednym obrazem?

przeczytaj więcej...

Jak pisać, aby być czytanym?

– komunikacja korporacyjna bez tajemnic

Jak przykuć uwagę czytelnika?

Co sprawia, że odbiorca chce wiedzieć więcej?

Jak pisać ciekawie i angażująco?

przeczytaj więcej...

Wystąpienia i prezentacje

– jak mówić, aby publiczność była Twoja

Jak przygotować się do wystąpienia w mediach?

Jak wykorzystać siłę komunikacji niewerbalnej?

Jak wykorzystać storytelling w komunikacji firmowej?

przeczytaj więcej...

FILM I FOTOGRAFIA

– język wizualny w służbie biznesu

Chcesz wiedzieć jak napisać scenariusz?

Zastanawiasz się kiedy jest potrzebna, a kiedy zbędna firma produkcyjna?

Chcesz wiedzieć jak umiejętnie zbudować przekaz wykorzystując dźwięk?

przeczytaj więcej...

AKADEMIA TRENERA WEWNĘTRZNEGO

– jak skutecznie edukować innych

Jak zaprojektować szkolenie, by obsłużyć uczestników o różnych sposobach uczenia się?

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych?

Jak uczyć angażując?

przeczytaj więcej...

Jak ożywić zdjęcie, czyli dwa słowa o psychologii kadru.

Kategorie: Content Marketing,Fotografia

Wciągnij widza do gry. Dlaczego najlepsze zdjęcia zapadają w pamięć? Bo poruszają, czasem szokują, przełamują tabu… To też. Ale przede wszystkim zmuszają do myślenia. Sprawiają, że odbiorca patrząc na zdjęcie sam kreuje w wyobraźni opowieść. Angażuje się, powoli rozumie coraz więcej, odkrywa relacje, czasem utożsamia się z bohaterami, może nawet współodczuwa ich emocje. Czasem obraz wywołuje w nim nostalgię, czasem wściekłość. Fotograf musi spowodować, żeby widz zaczął myśleć i czuć.

 

Ekspresja zależy od jednej osoby. Wprowadzając do kadru człowieka masz ekspresję. Ekspresja wyzwala emocje. Emocje budzą wyobraźnię.

 

Do komunikacji potrzebne są dwie osoby. Wprowadzając do kadru drugą osobę – nawet jeśli ta osoba nie wie, że jest bohaterem kadru – wprowadzasz komunikację. Komunikacja jest, nawet jeżeli widz źle zinterpretuje interakcję między bohaterami kadru. Ważne, że podjął wysiłek zrozumienia. To znaczy, że się zaangażował.

 

Szeroki kąt zwiększa dystans! Używając szerokiego kąta opiszesz sytuację, zarysujesz plan, ale nie pokażesz emocji. Szerokiego planu używaj do wprowadzenia w temat, np. na początku reportażu.

Dodał: Dorota Walczak

Antropolog kultury, badacz, ewaluator, trener, artysta fotografik. Od przeszło 10 lat realizuje różne projekty badawcze. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla działów PR i komunikacji wewnętrznej, a także indywidualne konsultacje i coachingi z różnych obszarów budowania komunikacji. Opracowuje i nadzoruje programy szkoleniowo-doradcze dla firm i klientów indywidualnych. Prowadzi warsztaty i szkolenia fotograficzne oraz z obszarów psychologii obrazu i komunikacji wizualnej.

Dodaj komentarz