Komunikacja wewnętrzna okiem praktyka. #1: korzyści biznesowe

Kategorie: Employer Branding,Komunikacja interpersonalna,Zarządzanie

Komunikacja wewnętrzna a korzyści dla organizacji

 

Często spotykam się ze „zdystansowanym niedowierzaniem” ze strony kadry zarządzającej, gdy zaczynamy rozmawiać o kluczowej roli komunikacji wewnętrznej w firmie.

Jednym z głównych argumentów podważających jej istotność w życiu firmy jest, brak bezpośredniego przełożenia na wyniki biznesowe firmy.

Czy tak jest w istotnie?

Jakie wymierne korzyści daje dobrze prowadzona komunikacja wewnętrzna?

 

3 najważniejszych korzyści biznesowych wynikające z dobrej komunikacji wewnętrznej

 

  1. Mała/duża rotacja pracowników

Brak informacji o tym co się dzieje w organizacji lub jej niedosyt związany z planami rozwojowymi firmy a co z a tym idzie rozbudowany i aktywny nieformalny obieg informacji wprost przekłada ją się na demotywuje a w konsekwencji odpływ najlepszych pracowników.

W tej grze nie ma sentymentów – odchodzą najlepsi, a organizacja zostaje z pracownikami kategorii B.

2.  Efektywny employer branding

Budowanie marki firmy jako pracodawcy trzeba zacząć od wewnątrz. Nie ma innej drogi. Zanim wydasz pierwszą złotówkę, sprawdź co o firmie mówią pracownicy.

Jeśli są niezadowoleni, sfrustrowani, jeśli narzekają na brak informacji – świat na pewno się o tym dowie.

 

Najlepsi chcą pracować z najlepszymi.

Banalna zasada? Tak.

 

Ważne jednak by pamiętać, że działa w dwie strony.

Firma chce, aby pracowali u niej najlepsi, a najlepsi chcą się pracować w dobrych organizacjach.

Z perspektywy oczekiwań generacji Y i Z jest to jeden z kluczowych wymogów stawianych Pracodawcom przez te pokolenia.

 

  1. Wzmacnia odpowiedzialność i decyzyjność pracowników

Wielu pracodawców życzy sobie, aby ich pracownicy brali na siebie więcej odpowiedzialności i byli bardziej decyzyjni.

Czy jest to możliwe? Tak, zdecydowanie tak.

Jednak to decyduje* o takiej postawie to m.in.:

  • poczucie, że każdy pracownik wie, czego się od niego oczekuje, zna swoje konkretne zadania i uprawnienia
  • wszyscy pracownicy znają zasady gry obowiązujące w firmie. Uwaga! Zarówno te formalne jak i nieformalne.
  • wszyscy pracownicy znają stanowisko kierownictwa względem klientów, cen, konkurencji, sytuacji w branży i innych informacji kluczowych dla biznesu.

Tylko tyle i aż tyle. Jak to zrobić? Odpowiedź jest tylko jedna – poprzez dobrą komunikację wewnętrzną.

*Gavlas, 2008, s. 93

 

Chcesz wiedzieć więcej?

Zadzwoń do nas!

Tel. 608 682 660, a jeśli wolisz pisać – napisz – najlepiej do Moniki: monika.walczak@wymagamy.pl

Co możemy razem zrobić?

3 główne propozycje:

  1. Możesz przyjść na nasze szkolenie otwarte. Przekażemy Ci wiedzę oraz nabędziesz umiejętności od najlepszych rynkowych praktyków. Zajrzyj do kalendarz szkoleń otwartych
  2. Możemy przygotować szkolenie zamknięte dla Twojej firmy.
    Będzie to mocne połączenie wieloletniego doświadczenia oraz gruntownej, eksperckiej wiedzy.
    Pracujemy w kameralnych warunkach – nawet w 2 osobowych zespołach. Taka praca jest bardzo efektywna!
  3. W ramach indywidualnych konsultacji, z zastosowaniem najwyższych standardów poufności (NDA), przygotujemy i rekomendujemy rozwiązania dostosowane do Twoich potrzeb.

Dodał: Monika Walczak

Monika jest certyfikowanym trenerem i coachem. Prowadzi działalność doradczą w obszarach zarządzania komunikacją marketingową oraz w kształtowania wizerunku przedsiębiorstw. Realizowała projekty m.in. dla PZU SA, PGE, Castorama, Statoil czy Orange. Jest członkiem Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Dodaj komentarz