Komunikacja zmiany Komunikacja w zmianie

Jak komunikować zmianę w organizacji? Co czujemy w zmianie? Jak poradzić sobie ze stresem związanym ze zmianą? Co to jest pętla zmiany?

Dlaczego ludzie nie lubią zmian?

Komunikacja zmiany – jak to zrobić?

Jak zarządzać emocjami w zmianie?

 

Korzyści dla uczestnika:

  • Poprawisz skuteczności komunikacji zmiany
  • Dowiesz się jak przebiega proces zmiany, jakie emocje towarzyszą zmianie, czego potrzebują odbiorcy komunikatów
  • Zwiększysz swoją efektywność zawodową dzięki skatalizowaniu negatywnych emocji związanych ze zmianą i trudnościami w jej komunikowaniu
  • Dowiesz się, jakie są etapy zmiany
  • Poznasz i zrozumiesz rolę emocji w zmianie, nauczysz się zarządzać tymi emocjami
  • Pozbędziesz się poczucia napięcia wynikającego z bycia „posłańcem złej wiadomości”
  • Poznasz metody radzenia sobie ze stresem zawodowym, a tym samym zwiększysz swoją zawodową skuteczność
  • Poznasz zasady efektywnej komunikacji zmiany, oparte o potrzeby merytoryczne, proceduralne i psychologiczne odbiorców komunikatu

PROGRAM SZKOLENIA

  • Komunikacja w organizacji:

    • Bariery w komunikacji – kiedy się tworzą i jak je pokonywać

    • Zniekształcenia i szumy komunikacyjne

    • Kodowanie i rozkodowanie komunikatu czyli czy wszyscy to samo słyszą i to samo rozumieją

  • Dlaczego ludzie nie lubią zmiany?

    • Pętla zmiany – od zaprzeczenia do zaangażowania

    • Emocje w zmianie – skąd tyle złości w ludziach?

    • Potrzeby w zmianie (merytoryczne, proceduralne i psychologiczne) – Trójkąt Satysfakcji

    • Co z tego wynika dla tych, którzy komunikują zmianę?

  • Efektywna komunikacja w zmianie – żeby nie zabijali posłańca:

    • Efekt Pelza

    • Liderzy i kurierzy zmiany

    • Cele i potrzeby – jak pogodzić ludzi i organizację

    • „Nic nie wiedziałem. Nic nie słyszałem” – czynniki zaburzające percepcję w zmianie

  • Komunikować i nie zwariować – psychologiczne BHP:

    • Diagnoza stref wpływu osobistego i co z niej dla mnie wynika

    • Ograniczające przekonania – pułapki umysłu zarządzanie stresem

    • Zmiana przekonań vs zmiana sytuacji

    • Antystresowy narzędziownik – o zmniejszaniu napięcia emocjonalnego a zwiększaniu efektywności w pracy

  • Copywriting czyli jak pisać i mówić o zmianie:

    • Mail czy telefon podstawa komunikacji korporacyjnej, kiedy z czego korzystać

    • KISS czyli jak pisać w erze social media

  • Neurolingwistyka w praktyce:

    • Na co zwracać uwagę przekazując informacje

    • Słowa-klucze i słowa-miny

Czas trwania: 8 lub 16 h (1/2 dni)

 

Zapraszamy do kontaktu, zadzwoń do nas: tel. 608 682 660 lub 535 482 261,

lub jeśli wolisz

napisz: