<>

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

– komunikacja zmiany

Dlaczego ludzie nie lubią zmian?

Do czego potrzebna nam zmiana?

Jak zarządzać emocjami w zmianie?

przeczytaj więcej...

Employer branding

– jak budować markę pracodawcy

Jak budować strategię obecności na rynku pracy?

Jak przyciągać i rozwijać talenty?

Jak budować unikalne wartości pracodawcy?

przeczytaj więcej...

Storytelling i copywriting

– jak tworzyć angażujące historie

Chcesz tworzyć historie, na które nie można pozostać obojętnym?

Chcesz wiedzieć jak tworzyć inspirujące teksty – na co uważać i czego unikać?

Chcesz mieć 100% uwagi Twoich odbiorców?

przeczytaj więcej...

Komunikacja wizualna

– jak sprawić, by to co skomplikowane, stało się proste

Chcesz zmniejszyć dystans i zbudować pozytywną relację z odbiorcami?

Chciałbyś wyzwolić ciekawość i inspirować innych?

Chcesz zastąpić tysiąc słów jednym obrazem?

przeczytaj więcej...

Jak pisać, aby być czytanym?

– komunikacja korporacyjna bez tajemnic

Jak przykuć uwagę czytelnika?

Co sprawia, że odbiorca chce wiedzieć więcej?

Jak pisać ciekawie i angażująco?

przeczytaj więcej...

Wystąpienia i prezentacje

– jak mówić, aby publiczność była Twoja

Jak przygotować się do wystąpienia w mediach?

Jak wykorzystać siłę komunikacji niewerbalnej?

Jak wykorzystać storytelling w komunikacji firmowej?

przeczytaj więcej...

FILM I FOTOGRAFIA

– język wizualny w służbie biznesu

Chcesz wiedzieć jak napisać scenariusz?

Zastanawiasz się kiedy jest potrzebna, a kiedy zbędna firma produkcyjna?

Chcesz wiedzieć jak umiejętnie zbudować przekaz wykorzystując dźwięk?

przeczytaj więcej...

AKADEMIA TRENERA WEWNĘTRZNEGO

– jak skutecznie edukować innych

Jak zaprojektować szkolenie, by obsłużyć uczestników o różnych sposobach uczenia się?

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych?

Jak uczyć angażując?

przeczytaj więcej...

Musisz być wilkiem aby przetrwać w lesie!

Kategorie: Personal branding

W ciągu ostatnich kilku tygodni w mediach społecznościowych pojawiło się dużo wywiadów z osobami, które porzuciły pracę w korporacji i teraz poświęcają się realizacji własnych planów. Z większości z nich wyziera wielka gloryfikacja własnej działalności i mniej lub bardziej skrywana pogarda dla pracy etatowej czy korporacyjnej.

 

Przyznam, że po takich lekturach wniosek nasuwa się jeden – jeśli jeszcze gdzieś pracujesz „u kogoś” to tylko dlatego, że jesteś nieudacznikiem, który nie ma odwagi aby realizować swoje marzenia.

 

Czy słuszny? Moim zdaniem bardzo, ale to bardzo krzywdzący i niesprawiedliwy!

 

Dlatego z dużą przyjemnością przeczytałam wywiad z Jarosławem Augustyniakiem, który z jednej strony mówi o zapale i determinacji jaka jest potrzebna aby prowadzić własny biznes. Z drugiej strony mówi o tym, że własny biznes to niebezpieczeństwo porażki i zagrożenie fizycznego głodu gdy coś nie idzie.

 

Zapraszam do ciekawej lektury, na którą proponuję spojrzeć przez pryzmat zagrożeń i ryzyk a nie hurrrra optymizmu.

 

„…Dwa modele kariery. Pies, choć na łańcuchu, zawsze dostaje jedzenie i wodę. Wilk w lesie jest wolny, ale musi sam polować. Czasem bywa głodny.

Ta bajka bardzo dobrze pokazuje charakter ludzi. Jeden jest typowym zawodnikiem korporacji. Drugi jest przedsiębiorcą. Jeden z drugim nie może się zamienić, bo ani jeden, ani drugi by nie przeżył. Wilk nie przeżyje na łańcuchu. Pies nie przetrwa w lesie. Musisz być tym wilkiem żeby przetrwać w lesie. Bycie przedsiębiorcą to nie do końca jest zawód. To jest charakter, to typ osobowości. Albo to masz, albo tego nie masz. To ciężko jest w sobie wyrobić…”

Dodał: Monika Walczak

Monika jest certyfikowanym trenerem i coachem. Prowadzi działalność doradczą w obszarach zarządzania komunikacją marketingową oraz w kształtowania wizerunku przedsiębiorstw. Realizowała projekty m.in. dla PZU SA, PGE, Castorama, Statoil czy Orange. Jest członkiem Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Dodaj komentarz