<>

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

– komunikacja zmiany

Dlaczego ludzie nie lubią zmian?

Do czego potrzebna nam zmiana?

Jak zarządzać emocjami w zmianie?

przeczytaj więcej...

Employer branding

– jak budować markę pracodawcy

Jak budować strategię obecności na rynku pracy?

Jak przyciągać i rozwijać talenty?

Jak budować unikalne wartości pracodawcy?

przeczytaj więcej...

Storytelling i copywriting

– jak tworzyć angażujące historie

Chcesz tworzyć historie, na które nie można pozostać obojętnym?

Chcesz wiedzieć jak tworzyć inspirujące teksty – na co uważać i czego unikać?

Chcesz mieć 100% uwagi Twoich odbiorców?

przeczytaj więcej...

Komunikacja wizualna

– jak sprawić, by to co skomplikowane, stało się proste

Chcesz zmniejszyć dystans i zbudować pozytywną relację z odbiorcami?

Chciałbyś wyzwolić ciekawość i inspirować innych?

Chcesz zastąpić tysiąc słów jednym obrazem?

przeczytaj więcej...

Jak pisać, aby być czytanym?

– komunikacja korporacyjna bez tajemnic

Jak przykuć uwagę czytelnika?

Co sprawia, że odbiorca chce wiedzieć więcej?

Jak pisać ciekawie i angażująco?

przeczytaj więcej...

Wystąpienia i prezentacje

– jak mówić, aby publiczność była Twoja

Jak przygotować się do wystąpienia w mediach?

Jak wykorzystać siłę komunikacji niewerbalnej?

Jak wykorzystać storytelling w komunikacji firmowej?

przeczytaj więcej...

FILM I FOTOGRAFIA

– język wizualny w służbie biznesu

Chcesz wiedzieć jak napisać scenariusz?

Zastanawiasz się kiedy jest potrzebna, a kiedy zbędna firma produkcyjna?

Chcesz wiedzieć jak umiejętnie zbudować przekaz wykorzystując dźwięk?

przeczytaj więcej...

AKADEMIA TRENERA WEWNĘTRZNEGO

– jak skutecznie edukować innych

Jak zaprojektować szkolenie, by obsłużyć uczestników o różnych sposobach uczenia się?

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych?

Jak uczyć angażując?

przeczytaj więcej...

O co chodzi w fotografii ulicznej?

Kategorie: Content Marketing,Fotografia

Opowiedz historię w jednym zdjęciu. Fotografia uliczna opisuje i dokumentuje życie toczące się na ulicy. Zadaniem fotografa jest opowiedzenie historii za pomocą jednego zdjęcia.

 

Przygotuj w wyobraźni opowieść. Fotografia uliczna, to fotografia wieloplanowa.  Żeby ta , opowieść zaistniała fotograf musi zobaczyć i przygotować w wyobraźni kolejne plany zdjęcia. Fotograf przygląda się otoczeniu, znajduje dla siebie miejsce, z którego może najlepiej kontekst zdjęcia, układa w kadrze kolejne plany ustawia parametry aparatu i… czeka.

 

Fotograf czeka na swój „moment decisif” – decydujący moment. Czeka na to idealne ujęcie, które wyraża kwintesencję całej sytuacji, które jest kulminacją wszystkiego co było na tej ulicy „przed” i będzie „po”. Czeka na „decydujący moment”, w którym skupiają się wszystkie emocje i który nie wymaga dodatkowych wyjaśnień.

 

Fotografia uliczna to 90% czekania i 10% fotografii… jak dobrze pójdzie. Fotograf czeka, aż w jego wyobrażonym kadrze (najlepiej w mocnych punktach tego kadru!) znajdzie się coś niezwykłego (wjedzie rowerzysta w czerwonej kurtce na żółtym rowerze, przebiegnie pies, wejdzie mnich buddyjski, przejedzie samochód, wbiegnie dziecko… itd.) Ważnie jest oczywiście jaki to będzie obiekt, ale nie najważniejsze. Dobrze, żeby znalazł się we właściwy punkcie kadru. To zmysł obserwacji i wyczucie fotografa sprawia, że powstaje zapadające w pamięć zdjęcie, powstaje opowieść w kadrze.

 

Recepta na fotografię uliczną: Czekać, czekać, czekać… – wyobrazić sobie kadr – nacisnąć spust migawki w decydującym momencie.

Dodał: Dorota Walczak

Antropolog kultury, badacz, ewaluator, trener, artysta fotografik. Od przeszło 10 lat realizuje różne projekty badawcze. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla działów PR i komunikacji wewnętrznej, a także indywidualne konsultacje i coachingi z różnych obszarów budowania komunikacji. Opracowuje i nadzoruje programy szkoleniowo-doradcze dla firm i klientów indywidualnych. Prowadzi warsztaty i szkolenia fotograficzne oraz z obszarów psychologii obrazu i komunikacji wizualnej.

Dodaj komentarz