O co chodzi w marketingu social media?

Kategorie: Content Marketing,Social media

W ostatnim czasie marketing social media stał się jednym z najprostszych i najbardziej opłacalnych sposobów dotarcia do klienta.

Social media marketing daje firmom możliwość dotarcia do konsumentów, poprzez przestrzenie, w których spędzają oni każdego dnia znaczną ilość czasu – portale społecznościowe.

Nie chodzi jednak tylko o reklamę przedsiębiorstwa w sieci i na portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Google +, Pinterest i Instagram. Social media marketing koncentruje się wokół tworzenia oryginalnych, atrakcyjnych treści na stronach, w celu wygenerowania szumu na temat marki. Zadaniem tych treści jest spowodowanie, aby konsument uznał je na tyle interesujące, żeby podzielić się nimi ze znajomymi. Ostatecznym celem jest stworzenie większego kręgu/sieci odbiorców, którzy mogą być potencjalnymi klientami.

Mashable określa social media marketing jako proces zdobywania ruchu na stronie lub przyciągania uwagi za pośrednictwem serwisów społecznościowych.

Jeżeli firma stworzyła wiele profili w różnych mediach społecznościowych ważne jest, aby jednoznacznie określić cele biznesowe, jakie chce poprzez takie działania osiągnąć.

Warto określić, czy social media marketing ma służyć do sprzedaży określonego produktu, czy do tworzenia szumu medialnego na temat prowadzonej działalności, czy może po prostu do zgromadzenia dużej liczby konsumentów na stronie. To ostatnie można szybko uzyskać umiejętnie wykorzystując posiadane już bazy klientów i w oparciu o nie tworząc rozbudowane sieci kontaktów. Znając cel łatwiej będzie nakreślić strategię działań w sieci.

Firmy muszą też zdecydować, czy oprócz zasilania stron w atrakcyjne treści, chcą również podjąć się w sieci obsługi klienta i uczynić z tego część społecznościowej strategii medialnej . Jeśli tak, firma musi utrzymywać stałe zakładki na swoich stronach, poprzez które będzie odpowiadać na pytania i skargi klientów. W takich działaniach bardzo ważna jest konsekwencja. Firmy, które nie reagują na opinie i pytania klientów, a tylko utrzymują ‘martwe’ pola obsługi klienta, bardzo szybko tracą wiarygodność w oczach konsumentów. Jeżeli firma nie będzie miała czasu na prowadzenie aktywnej komunikacji z odbiorcami, lepiej zupełnie z takich działań zrezygnować.

 

(na podstawie: Business News Daily)

Dodał: Dorota Walczak

Antropolog kultury, badacz, ewaluator, trener, artysta fotografik. Od przeszło 10 lat realizuje różne projekty badawcze. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla działów PR i komunikacji wewnętrznej, a także indywidualne konsultacje i coachingi z różnych obszarów budowania komunikacji. Opracowuje i nadzoruje programy szkoleniowo-doradcze dla firm i klientów indywidualnych. Prowadzi warsztaty i szkolenia fotograficzne oraz z obszarów psychologii obrazu i komunikacji wizualnej.

Dodaj komentarz