<>

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

– komunikacja zmiany

Dlaczego ludzie nie lubią zmian?

Do czego potrzebna nam zmiana?

Jak zarządzać emocjami w zmianie?

przeczytaj więcej...

Employer branding

– jak budować markę pracodawcy

Jak budować strategię obecności na rynku pracy?

Jak przyciągać i rozwijać talenty?

Jak budować unikalne wartości pracodawcy?

przeczytaj więcej...

Storytelling i copywriting

– jak tworzyć angażujące historie

Chcesz tworzyć historie, na które nie można pozostać obojętnym?

Chcesz wiedzieć jak tworzyć inspirujące teksty – na co uważać i czego unikać?

Chcesz mieć 100% uwagi Twoich odbiorców?

przeczytaj więcej...

Komunikacja wizualna

– jak sprawić, by to co skomplikowane, stało się proste

Chcesz zmniejszyć dystans i zbudować pozytywną relację z odbiorcami?

Chciałbyś wyzwolić ciekawość i inspirować innych?

Chcesz zastąpić tysiąc słów jednym obrazem?

przeczytaj więcej...

Jak pisać, aby być czytanym?

– komunikacja korporacyjna bez tajemnic

Jak przykuć uwagę czytelnika?

Co sprawia, że odbiorca chce wiedzieć więcej?

Jak pisać ciekawie i angażująco?

przeczytaj więcej...

Wystąpienia i prezentacje

– jak mówić, aby publiczność była Twoja

Jak przygotować się do wystąpienia w mediach?

Jak wykorzystać siłę komunikacji niewerbalnej?

Jak wykorzystać storytelling w komunikacji firmowej?

przeczytaj więcej...

FILM I FOTOGRAFIA

– język wizualny w służbie biznesu

Chcesz wiedzieć jak napisać scenariusz?

Zastanawiasz się kiedy jest potrzebna, a kiedy zbędna firma produkcyjna?

Chcesz wiedzieć jak umiejętnie zbudować przekaz wykorzystując dźwięk?

przeczytaj więcej...

AKADEMIA TRENERA WEWNĘTRZNEGO

– jak skutecznie edukować innych

Jak zaprojektować szkolenie, by obsłużyć uczestników o różnych sposobach uczenia się?

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych?

Jak uczyć angażując?

przeczytaj więcej...

Panning czyli panoramowanie

Kategorie: Content Marketing,Fotografia

Najprościej mówiąc panning, to efektowe oddanie ruchu na zdjęciu.
Technikę tą wykorzystujemy w celu wywołania wrażenia ruchu i dynamiki w kadrze.
Panning to technika efektowa polegająca na pokazaniu ostrego obiektu na dynamicznie poruszonym tle.
 

Jak wykonać zdjęcie w technice panning’u?
 

• Wybierz na pierścieniu wyboru trybów aparatu preselekcję czasu.
 
• Ustaw w aparacie tryb seryjny zdjęć.
 
• Ustaw czas otwarcia migawki: 1/30 (dla szybko poruszających się obiektów) lub 1/15 (dla obiektów poruszających się nieco wolniej, np. rowerzysta).
 
• Ustaw ostrość w miejscu, gdzie spodziewasz się zobaczyć obiekt do sfotografowania i zablokuj ją manualnie.
 
• Uchwyć aparat w sposób, który pozwoli na swobodne śledzenie poruszającego się obiektu.
Ta technika wymaga przyjęcia wygodnej i stabilnej pozycji.
 
• Naciśnij spust migawki i z okiem przy wizjerze podążaj z aparatem za poruszającym się obiektem. Tryb seryjny aparatu pozwoli wykonać serię zdjęć, z których wybierzesz najostrzejsze.
 
Uwaga: Technika panning’u wymaga pewnego doświadczenia i zwykle trudno jest uzyskać zadowalający efekt przy pierwszych próbach. Najlepszy efekt uzyskamy dla szybko poruszających się obiektów.
 
Powodzenia!

Dodał: Dorota Walczak

Antropolog kultury, badacz, ewaluator, trener, artysta fotografik. Od przeszło 10 lat realizuje różne projekty badawcze. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla działów PR i komunikacji wewnętrznej, a także indywidualne konsultacje i coachingi z różnych obszarów budowania komunikacji. Opracowuje i nadzoruje programy szkoleniowo-doradcze dla firm i klientów indywidualnych. Prowadzi warsztaty i szkolenia fotograficzne oraz z obszarów psychologii obrazu i komunikacji wizualnej.

Dodaj komentarz