<>

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

– komunikacja zmiany

Dlaczego ludzie nie lubią zmian?

Do czego potrzebna nam zmiana?

Jak zarządzać emocjami w zmianie?

przeczytaj więcej...

Employer branding

– jak budować markę pracodawcy

Jak budować strategię obecności na rynku pracy?

Jak przyciągać i rozwijać talenty?

Jak budować unikalne wartości pracodawcy?

przeczytaj więcej...

Storytelling i copywriting

– jak tworzyć angażujące historie

Chcesz tworzyć historie, na które nie można pozostać obojętnym?

Chcesz wiedzieć jak tworzyć inspirujące teksty – na co uważać i czego unikać?

Chcesz mieć 100% uwagi Twoich odbiorców?

przeczytaj więcej...

Komunikacja wizualna

– jak sprawić, by to co skomplikowane, stało się proste

Chcesz zmniejszyć dystans i zbudować pozytywną relację z odbiorcami?

Chciałbyś wyzwolić ciekawość i inspirować innych?

Chcesz zastąpić tysiąc słów jednym obrazem?

przeczytaj więcej...

Jak pisać, aby być czytanym?

– komunikacja korporacyjna bez tajemnic

Jak przykuć uwagę czytelnika?

Co sprawia, że odbiorca chce wiedzieć więcej?

Jak pisać ciekawie i angażująco?

przeczytaj więcej...

Wystąpienia i prezentacje

– jak mówić, aby publiczność była Twoja

Jak przygotować się do wystąpienia w mediach?

Jak wykorzystać siłę komunikacji niewerbalnej?

Jak wykorzystać storytelling w komunikacji firmowej?

przeczytaj więcej...

FILM I FOTOGRAFIA

– język wizualny w służbie biznesu

Chcesz wiedzieć jak napisać scenariusz?

Zastanawiasz się kiedy jest potrzebna, a kiedy zbędna firma produkcyjna?

Chcesz wiedzieć jak umiejętnie zbudować przekaz wykorzystując dźwięk?

przeczytaj więcej...

AKADEMIA TRENERA WEWNĘTRZNEGO

– jak skutecznie edukować innych

Jak zaprojektować szkolenie, by obsłużyć uczestników o różnych sposobach uczenia się?

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych?

Jak uczyć angażując?

przeczytaj więcej...

Pion czy poziom? – czyli jak ustawić aparat przed naciśnięciem spustu migawki.

Kategorie: Content Marketing,Fotografia

Podstawowa zasada mówi:

 

ustawiamy aparat pionowo, jeżeli fotografowany obiekt jest wyższy niż szerszy, np. katedra ze strzelistymi wieżami, pojedynczy cyprys z czaplą siedzącą na szczycie.

 

fotografujemy poziomo, jeżeli obiekt jest szerszy niż wyższy, np. pasmo górskie, krajobraz, sawanna, bagna itp.

 

Jednak reguły w fotografii, są po to żeby łamać…, a przynajmniej z nimi poeksperymentować.

Może się zdarzyć, że w tle kadru występuje przewaga elementów poziomych (np. poziome pasy toskańskiej katedry, albo żaluzje w oknie) lub pionowych (np. pionowe kute pręty ogrodzenia, kraty). W takiej sytuacji dobrze rozważyć dostosowanie kadru do tych elementów.

 

Im szerszy kadr,  tym więcej informacji (ale mniej emocji). Poziomy kadr lepiej służy opowiadaniu historii. Doskonale sprawdza się w fotografii krajobrazu, architektury, ale również w fotografii ulicznej i reporterskiej.

 

Im węższy, ciaśniejszy kadr, tym więcej emocji przekazuje (kosztem informacji). Pionowy kadr o wiele silniej oddziałuje, wywołuje wrażenie bliskości, intymności. Pionowy kadr sprawdza się w zbliżeniach. Jest niezastąpiony w fotografii portretowej.

Dodał: Dorota Walczak

Antropolog kultury, badacz, ewaluator, trener, artysta fotografik. Od przeszło 10 lat realizuje różne projekty badawcze. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla działów PR i komunikacji wewnętrznej, a także indywidualne konsultacje i coachingi z różnych obszarów budowania komunikacji. Opracowuje i nadzoruje programy szkoleniowo-doradcze dla firm i klientów indywidualnych. Prowadzi warsztaty i szkolenia fotograficzne oraz z obszarów psychologii obrazu i komunikacji wizualnej.

Dodaj komentarz