<>

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

– komunikacja zmiany

Dlaczego ludzie nie lubią zmian?

Do czego potrzebna nam zmiana?

Jak zarządzać emocjami w zmianie?

przeczytaj więcej...

Employer branding

– jak budować markę pracodawcy

Jak budować strategię obecności na rynku pracy?

Jak przyciągać i rozwijać talenty?

Jak budować unikalne wartości pracodawcy?

przeczytaj więcej...

Storytelling i copywriting

– jak tworzyć angażujące historie

Chcesz tworzyć historie, na które nie można pozostać obojętnym?

Chcesz wiedzieć jak tworzyć inspirujące teksty – na co uważać i czego unikać?

Chcesz mieć 100% uwagi Twoich odbiorców?

przeczytaj więcej...

Komunikacja wizualna

– jak sprawić, by to co skomplikowane, stało się proste

Chcesz zmniejszyć dystans i zbudować pozytywną relację z odbiorcami?

Chciałbyś wyzwolić ciekawość i inspirować innych?

Chcesz zastąpić tysiąc słów jednym obrazem?

przeczytaj więcej...

Jak pisać, aby być czytanym?

– komunikacja korporacyjna bez tajemnic

Jak przykuć uwagę czytelnika?

Co sprawia, że odbiorca chce wiedzieć więcej?

Jak pisać ciekawie i angażująco?

przeczytaj więcej...

Wystąpienia i prezentacje

– jak mówić, aby publiczność była Twoja

Jak przygotować się do wystąpienia w mediach?

Jak wykorzystać siłę komunikacji niewerbalnej?

Jak wykorzystać storytelling w komunikacji firmowej?

przeczytaj więcej...

FILM I FOTOGRAFIA

– język wizualny w służbie biznesu

Chcesz wiedzieć jak napisać scenariusz?

Zastanawiasz się kiedy jest potrzebna, a kiedy zbędna firma produkcyjna?

Chcesz wiedzieć jak umiejętnie zbudować przekaz wykorzystując dźwięk?

przeczytaj więcej...

AKADEMIA TRENERA WEWNĘTRZNEGO

– jak skutecznie edukować innych

Jak zaprojektować szkolenie, by obsłużyć uczestników o różnych sposobach uczenia się?

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych?

Jak uczyć angażując?

przeczytaj więcej...

Raport Roczny – jak przygotować publikację na miarę XXI w.

Kategorie: Content Marketing,Social media

Przygotowanie dobrego raportu rocznego to duży projekt wydawniczy bez względu na to czy firma przygotowuje go własnymi siłami czy z pomocą wyspecjalizowanej agencji custom publishing.

 

Od czego należy zacząć, aby przygotować profesjonalny raport roczny ?

1. Określ cel.

Współczesne raporty mają różne cele. Są platformą wymiany różnorodnych informacji np. korporacyjnych, inwestorskich czy sprzedażowych. Służą również do wzmacniania i/lub budowania wizerunku organizacji. Dlatego bardzo istotne jest aby już na początku określić co chcesz powiedzieć za pośrednictwem tej publikacji.

 

2. Zdefiniuj swoją grupę docelową.

Stara zasada mówi, że jeśli mówisz do wszystkich oznacza to, że mówisz do nikogo. Najczęściej raport przypomina próbę połączenia oliwy z wodą. Z jednej strony przekazuje informacje skierowane do potencjalnych inwestorów z drugiej podaje mediom w syntetycznym skrócie najważniejsze informacje z życia firmy. Każda z tych grup wymaga innej komunikacji zarówno w warstwie projektowania graficznego jak i merytorycznej. Jednak na podstawie naszych wieloletnich doświadczeń wiemy, że jest to możliwe do wykonania.

 

3. Określ i wybierz kanały komunikacji. Sprawdź gdzie jest twoja grupa docelowa.

W zależności od tego, który z kanałów dominuje tak rozłóż wagę i ilość informacji. Obecne trendy to wykorzystywanie wersji papierowej i internetowej, gdzie najważniejsze ale skrótowo ujęte informacje zawarte są w wydrukowanej publikacji, zaś rozbudowane i obszerne dane są przedstawiane na specjalnie dedykowanym mini-site.
Gdy już wiesz co, komu i jak chcesz powiedzieć …

 

4. Wybierz właściwego partnera

– agencję, która będzie przygotowywała razem z tobą raport roczny.

 

Czego powinieneś oczekiwać od profesjonalnej agencji wydawniczej ?

 

Po pierwsze: doświadczenia!

Po drugie: doświadczenia!!

Po trzecie: doświadczenia!!!

 

Kto nie robił lub przygotowywał sporadycznie raporty roczne, ten nie orientuje się w specyfice komunikacji korporacyjnej.
Agencja prócz najwyższej jakości usług wydawniczych powinna być twoim doradcą i konsultantem.

Dobry redaktor prowadzący w agencji służy wsparciem na każdym etapie prac i co ważniejsze – chroni przed ewentualnymi błędami.
Jest to istotne ponieważ raport roczny żyje 12 miesięcy!

 

Spójrz jak robią to najlepsi w Polsce!

Dodał: Monika Walczak

Monika jest certyfikowanym trenerem i coachem. Prowadzi działalność doradczą w obszarach zarządzania komunikacją marketingową oraz w kształtowania wizerunku przedsiębiorstw. Realizowała projekty m.in. dla PZU SA, PGE, Castorama, Statoil czy Orange. Jest członkiem Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Dodaj komentarz