Rozwiązywanie konfliktów w firmie

Konflikt w firmie. Nikt go nie lubi. Jak rozwiązywać konflikty? Jak im zapobiegać? Czy konflikt zawsze jest zły?

Komunikacja wewnętrzna w czasie konfliktu

Rozwiązywanie konfliktów – jak to zrobić skutecznie?

 

Nie lubimy konfliktów, jednak czy konflikty zawsze muszą być niszczące? A może można z nich wyprowadzić merytoryczną korzyść dla organizacji? To szkolenie, w czasie którego pokażemy skąd się biorą konflikty w firmie, jak im zapobiegać i jak je rozwiązywać. W czasie warsztatu uczestnicy, jeśli tylko zechcą, będą mieli możliwość wypracowania planów na rozwiązanie konkretnych konfliktów w swoich organizacjach.

 

Korzyści dla uczestnika:

  • poznasz strukturę konfliktu i jego potencjalne źródła
  • poznasz sposoby na możliwe rozwiązania sytuacji konfliktowych
  • wypracujesz plan działania w konkretnych sytuacjach konfliktu w Twojej organizacji
  • dowiesz się, co warto zrobić, by zapobiegać konfliktom

 

Program szkolenia:

Konflikt – od małych nieporozumień do wojen podjazdowych

  • czym jest?
  • skąd się bierze?
  • jak się objawia? jak go rozpoznać? jakie są jego fazy?
  • po co jest? co nam komunikuje?
  • czym grozi, gdy go pozostawić samemu sobie?
  • co dobrego z niego może wyniknąć?
  • czy to możliwe, by konflikty łączyły ludzi?

W jaki sposób reagujemy w sytuacjach konfliktowych?

  • unikanie, uległość, rywalizacja, kompromis, współpraca – jaki styl preferujesz i dlaczego?
  • w jakich sytuacjach jaka reakcja będzie skuteczna? jak dokonywać świadomych wyborów?
  • jakie role i postawy przyjmuje szef, HR i jak one wpływają na strony w konflikcie? które z nich wspierają rozwiązanie konfliktów?
  • jak wykorzystać konflikt do wzmacniania autorytetu/marki przełożonego i HR

Sposoby na rozwiązywanie konfliktów

  • od nie wtrącania się po sprawę w sądzie – co pomiędzy?
  • na co strony mają wpływ, a na co nie w różnych sposobach rozwiązywania konfliktów i jakie mogą być tego konsekwencje?
  • konfrontacja i jej skutki
  • co Aikido ma wspólnego z rozwiązywaniem konfliktów?
  • facylitacja, by okiełznać emocje i wypracować satysfakcjonujące rozwiązanie – cechy i etapy skutecznego procesu
  • co się kryje u podstawy góry lodowej? – jak dotrzeć do rzeczywistych potrzeb i interesów, by zbudować wzajemne zrozumienie
  • czy i kiedy korzystać z zewnętrznego wsparcia
  • przykłady konfliktów i ich rozwiązań w praktyce
  • wspólne wypracowanie przez uczestników planów na rozwiązanie konfliktów w ich organizacjach

Sposoby na zapobieganie

  • „ustalić zasady, by zobojętnić kwasy” – normy grupowe jako profilaktyka sytuacji kryzysowych – jak to zrobić, by ludzie nawiązali owocną współpracę? odwróć trójkąt
  • trójkąt satysfakcji i pożytki z niego dla budowania zespołu
  • jak zasady komunikacji i rozstrzygania nieporozumień zapobiegają konfliktom?

Czas trwania: 8 lub 16 h (1/2 dni)

 

Zapraszamy do kontaktu, zadzwoń do nas: tel. 608 682 660 lub 535 482 261,

lub jeśli wolisz

napisz: