Storytelling i copywriting w biznesie, czyli…

  • 09:00
  • Pl. Inwalidów 1, Warszawa
  • +48 608 682 660

…jak tworzyć angażujące historie w komunikacji korporacyjnej

 

…jak budować markę?

 

 

zamiast wstępu…

 

 

Pewien mężczyzna postanowił kupić dzieciom na Gwiazdkę papugę. Udał się więc do sklepu zoologicznego.

  • Przy samym wejściu zobaczył piękną dużą i kolorową papugę. Zapytał sprzedawcę „Ile za tę papugę?„
  • 5.000 zł – usłyszał.
  • Ile?! Czemu tak drogo?
  • Proszę Pana. Ta papuga nie tylko jest ładna ale zna również angielski w mowie i piśmie.
  • Wow! No to faktycznie. A ta? – wskazał trochę mniejszą, ale również kolorową ładną papugę. -Ta ile kosztuje?
  • Ta 10.000 zł
  • Rany… A ta co potrafi?
  • Angielski, niemiecki. Potrafi też negocjować.
  • Uuu… No pięknie…
  • A ta? -wskazał na wskazał jeszcze mniejszą, ale również kolorową ładną papugę. -Ta ile kosztuje?
  • Ta 20.000 zł
  • Rany… A ta co potrafi?
  • Angielski, niemiecki, rosyjski, hiszpański. Negocjuje. Sprzedaje.

 

Nagle zobaczył po drugiej stronie małą, niepozorną, pozbawioną koloru i części piór papugę. – A ta?!

  • Ta nie jest na sprzedaż
  • Czemu? Daj Pan spokój. Dzieciakom chcę radość sprawić!
  • No dobrze. Ale ta będzie kosztować 50.000 zł
  • Co?!!!! 50 tysięcy? Co takiego ona potrafi?
  • W zasadzie to nic, ale pozostałe mówią do niej SZEFIE…

 

 

czego możesz oczekiwać…

  • nauczysz się tworzyć wciągające historie
  • dowiesz się jak stosować storytelling w rzeczywistości firmowej
  • poznasz najważniejszych bohaterów, bez których nie ma dobrej opowieści
  • zanurzysz się w świecie archetypów i symboli

 

 

co się będzie działo, czyli ramowy program warsztatów…

 

 

1. Czym jest storytelling?

  • Przykłady zastosowania storytellingu
  • Szukanie cech i możliwych zastosowań narracji w firmie/na potrzeby marki (także osobistej)
  • Dobra opowieść, czyli jaka? Zaprezentowanie istotnych elementów narracji

2. Storytelling w komunikacji firmowej

  • Czy i dlaczego ważne jest, dla kogo piszemy/do kogo mówimy?
  • Grupy docelowe – a może persona? Jak dobrze opisać odbiorcę Twojej opowieści?
  • Kanały dotarcia z opowieścią

3. Cel komunikacji – 3 pytania bez których nie ma sensu zaczynać:

  • Dlaczego?
  • Co?
  • Jak?

4. Piramida opowieści

  • O czym opowiadać i dlaczego akurat o tym?
  • Różne poziomy narracji – ich rodzaje i ranga
  • Konstytucja Wartości – i jak ją wykorzystać w storytellingu

5. Jak powstaje historia?

  • Poznanie uniwersalnych schematów narracyjnych
  • Poznanie zasad budowania fabuły: główni bohaterowie, co wciąga czytelników

6. Copywriting w komunikacji firmowej

  • Konkretne teksty, czyli jak pisać krótko, a jednocześnie z emocjami
  • Co ożywia, a co morduje teksty
  • Na co uważać i czego unikać w pisaniu – słowa śmieci/„łasice”
  • Hak na uwagę – jak pisać tytuły/nadtytuły/podtytuły/leady
  • Model „Czy wiedzieliście…”, czyli jak stworzyć mocny początek

 

Warsztaty prowadzi: Agata Górska

Czas trwania: 9:00-17:00

 

Tak, chcę wziąć udział450 zł. + VATZgłaszam się