Trudne sytuacje szkoleniowe…

 

 

…dobrze przygotowany trener żadnego szkolenia się nie boi

 

 

Jednocześnie nie jeden z nich wyobraża sobie, że na sali szkoleniowej spotyka uczestnika, który: zadaje niewygodne pytania, podważa jego wiedzę, zajmuje się wszystkim, tylko nie zadaniami szkoleniowymi, rywalizuje z innym uczestnikiem, a czasem nawet trenerem.

 

Takie sytuacje można mnożyć bez końca. Co zrobić, aby samo wyobrażenie o nich nie budziło Twoich obaw?

Jak przygotować i poprowadzić szkolenie, by poradzić sobie z każdą, nawet najtrudniejszą sytuacją?

 

Korzyści dla uczestnika:

dowiesz się:

  • jaka jest różnica pomiędzy „trudnym uczestnikiem” a „trudną sytuacją szkoleniową
  • dlaczego pewne sytuacje są trudne dla jednych a dla innych niedziela
  • jakie sytuacje są potencjalne trudne dla Ciebie i niebezpieczne z perspektywy sukcesu Twojego szkolenia
  • po co uczestnicy wchodzą w rywalizację, przechwalają się swoją wiedzą, podważają Twoje umiejętności albo sens szkolenia
  • na czym polega profilaktyka trudnych sytuacji szkoleniowych
  • jakie Twoje zachowania mogą być przyczyną kłopotów

nauczysz się:

  • planować szkolenie biorąc pod uwagę profilaktykę trudnych sytuacji szkoleniowych
  • zawierać kontrakt z grupą
  • rozpoznawać trudne sytuacje szkoleniowe już po pierwszych objawach i efektywnie na nie reagować
  • zarządzać swoimi emocjami tak, by „nie dolewać oliwy do ognia” trudnych sytuacji

zrozumiesz:

  • jak proces grupowy naturalnie wywołuje konflikty, tarcia i kryzysy na sali szkoleniowej i jak dobrze je obsłużyć
  • jaka jest rola trenera w radzeniu sobie z sytuacjami kryzysowymi na sali szkoleniowej
  • po co warto badać potrzeby szkoleniowe, zbierać oczekiwania i ustalać cele szkoleniowe, by trudnych sytuacji było jak najmniej
  • czym jest trójkąt satysfakcji i jak brak Twojej dbałości o satysfakcję merytoryczną, proceduralną i psychologiczną uczestników przekłada się na występowanie trudnych sytuacji

Korzyści dla organizacji:

Uczestnicy szkolenia nabędą wiedzę i umiejętności:

  • przeciwdziałania kryzysom na sali szkoleniowej
  • osiągania celów szkoleniowych dzięki kontraktowaniu się z uczestnikami (ustalaniu zasad wspólnej pracy, wyznaczania celów etc)
  • zarządzania trudnymi sytuacjami szkoleniowymi
  • wzmocnienia swojego przekonania o tym, że zmniejszenie trudnych sytuacji szkoleniowych zależy od jakości warsztatu trenerskiego
  • budowania motywacji uczestników uczenia się

Czas trwania: 8 h

 

Zapraszamy do kontaktu, zadzwoń do nas: tel. 608 682 660 lub 535 482 261,

lub jeśli wolisz

napisz: