…czyli jak dobrze wypaść przed kamerą

 

Szkolenie kładzie nacisk na efektywność komunikacji publicznej. Uczestnicy poznają z tajnikami wystąpień w mediach – radiu i telewizji. Podczas warsztatu uczestnicy dowiadują się jak przygotować się do wystąpienia, jak radzić sobie z tremą i innymi czynnikami, które obniżają skuteczność komunikacji. Analizujemy również dobre i złe przykłady wystąpień – zwłaszcza w TV, które pozwalają wyciągnąć wnioski na temat skutecznych i nieskutecznych strategii. Szkolenie dodatkowo porządkuje  wiedzę związaną z rolą działu PR w organizacji. Pozwala uczestnikom przekonać się o własnych mocnych stronach i  zmierzyć się z deficytami, które warto zniwelować, aby być efektywnym mówcą.

 

Dla kogo jest to szkolenie:

  • dla rzeczników prasowych i specjalistów PR
  • dla tych, którzy chcą wzmocnić pozycję swojej organizacji poprzez współpracę z mediami
  • dla wszystkich, którzy chcą uzupełnić wiedzę i przećwiczyć umiejętności w zakresie wystąpień medialnych
  • dla organizacji, które przygotowują się do ważnych wydarzeń – konferencji, sympozjów, seminariów naukowych.
  • dla prowadzących videoblogi
  • dla osób, które nagrywają podcasty i chcą to robić profesjonalnie
  • dla organizacji, które w ramach budowania swojego wizerunku chcą wykorzystywać nowoczesne metody komunikacji, czyli filmy video i podcasty

Korzyści:

  • poznasz i zrozumiesz specyfikę działania mediów;
  • dowiesz się co decyduje o tym, że jednych mówców się kocha, a innych nawet nie zauważa lub ostatecznie nienawidzi;
  • dowiesz się jak zarządzać wypowiedzią podczas wystąpień wieloosobowych w studio TV lub radiowym;
  • poznasz i przećwiczysz podstawowe formy dziennikarskie – setkę, szybki wywiad, rozmowę w studio – live;
  • dowiesz się jak mówić, by nie nudzić;
  • poznasz skuteczne przynęty, które przykuwają uwagę odbiorców;
  • nauczysz się zarządzać tremą;
  • zwiększysz świadomość swojego ciała, by umieć wykorzystać siłę jaka drzemie w komunikacji niewerbalnej;

 

Ramowy program:

  1. Zasady efektywnej komunikacji publicznej

  2. Specyfika wystąpień medialnych

  3. Aby gesty, i postawa powiedziały to, co słowa – o spójności przekazu

  4. Przygotowanie wystąpienia – zasada odwróconego trójkąta

  5. Bariery, strażnicy wejścia, emocje i bohaterowie drugiego planu – co sprawia, że ludzie nas nie słuchają lub nie rozumieją

  6. Trema – jak uczynić z niej sprzymierzeńca – trening relaksacyjny

  7. Ćwiczenie praktyczne – indywidualne i grupowe wystąpienie w mediach – ćwiczenie rejestrowane (setka, szybki wywiad, rozmowa w studio – live)

  8. Omówienie ćwiczenia z udzieleniem każdemu uczestnikowi rozwojowej informacji zwrotnej

Trenerka: Anna Kędzierska

 

Czas trwania: 16 h (2 dni)

Szkolenie jest prowadzone w formule warsztatowej.