Znasz Simona Sinka?
To człowiek, który w prosty i wydawać by się mogło – oczywisty sposób – nazwał, określił i wyjaśnił różnicę pomiędzy biznesowymi artystami a rzemieślnikami.
Jego teoria Złotego kręgu zasadza się na znalezieniu odpowiedzi na 3 pytania:
-
Dlaczego (robisz to co robisz, jaki cel Ci przyświeca)?
-
Jak (to robisz)?
-
Co (oferujesz, co proponujesz światu)?
Złoty krąg jest również dobry punktem wyjścia do budowania przywództwa, co ma duże znaczenie np. w budowaniu wizerunku firmy na rynku pracy (employer branding).
- Co jest innowacyjnego w jego teorii?
- Gdzie jest różnica między jego teorią a otaczającą nas biznesową rzeczywistością?
Proponuję Ci mały eksperyment.
Gdy zadzwoni do Ciebie ktoś, kto będzie oferował nową usługę, produkt czy… cokolwiek – spytaj go – dlaczego to robi? Dlaczego oferuje Ci to z czym dzwoni?
Zobacz jaka padnie odpowiedź…
Czy usłyszysz produktową wyliczankę w stylu: najszybszy modem, najwięcej pikseli, najmocniejsza bateria, lider na rynku etc. etc. etc.?
Tylko, czy rzeczywiście to jest to co Ciebie interesuje?
Zachęcam – obejrzyj wystąpienie Simona Sinka na Ted-ex, a potem podziel się ze mną swoimi wrażeniami – monika.walczak@wymagamy.pl
Dodaj komentarz