Content marketingiem określa się dziś powszechnie jako nową formę kontaktu z klientem. Ostatnie badania w Stanach Zjednoczonych wskazują, że dziewięć na dziesięć firm B2B wprowadza content marketing do swojej strategii marketingowej. Dotyczy to zarówno MŚP jak i dużych firm jak choćby HSBC czy Marks & Spencer.
Czym właściwie jest content marketing i dlaczego wywołuje takie emocje?
To, przede wszystkim podejście marketingowe, które stawia klienta na pierwszym miejscu. To staranny wybór informacji spośród szumu medialnego i dostarczanie klientowi dokładnie tych, które są dla niego istotne i cenne. To budowanie zaufania, które sprawi, że następnym razem klient bez wahania wybierze Twoje usługi.
Dlaczego content marketing cieszy się dziś tak dużym zainteresowaniem?
Badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii wykazały, że w 2006 roku wystarczyło 6 połączeń telemarketingowych, żeby uzyskać 1 kontakt. W 2010 r. trzeba już było wykonać 41 takich połączeń. Jak to wygląda dziś?
Dziś ludzie w ogóle nie chcą telemarketingu!
Czy wiesz, że:
• w Wielkiej Brytanii 44% bezpośrednich maili sprzedażowych w ogóle nie jest otwieranych, a 86% Brytyjczyków wychodzi podczas reklam telewizyjnych.
• obecnie ludzie mają dosyć natrętnych sprzedawców i agresywnej propagandy marketingowej.
Content marketing ucieka od tego wszystkiego na rzecz inteligentnych, nowoczesnych form marketingu, wygodniejszych zarówno dla sprzedającego jak i kupującego – ukierunkowanych na klienta i przynoszących wymierne rezultaty biznesowe.
c.d.n.
Dodaj komentarz