Content marketing: SKUTECZNA KOMUNIKACJA ONLINE – ŁATWO POWIEDZIEĆ ALE JAK TO ZROBIĆ? CZ. 1

·

·

O skutecznej komunikacji marzy praktycznie każdy. Zmorą dnia codziennego jest sterta maili z której trudno wyłuskać treści, które są rzeczywiście interesujące i ważne. Sen z oczu spędza myślenie o wysłanym mailingu a dokładnie rzecz ujmując o jego skuteczności.

Co zrobić aby skutecznie komunikować?

 

Przede wszystkim nie wierzyć czarodziejom, którzy w różnych plażowym poradnikach próbują nas przekonać, że posiedli ten sekret i teraz praktycznie za darmo (bo adres mailowy to niby żadna waluta) udostępnią nam 3,5, 7 złotych zasad. Jeśli je tylko zastosujesz to świat stanie przed tobą otworem. Czyżby?

 

Od czego więc masz zacząć Czytelniku?

 

Początek jest zawsze taki sam – musisz odpowiedzieć sobie na pytanie: „kto jest moją grupą docelową?”, „z kim chcę rozmawiać”?

 

Dlaczego?

 

Po pierwsze: JĘZYK.

Inaczej będziesz pisać do młodzieży nastoletniej np. 13+ (Cropp) a inaczej do studentów (Vifon, Knorr – zupki chińskie).

Inną percepcję i środki przekazu będą mieli pracownicy Grupy Chemicznej CIECH a inaczej będziesz docierać do osób zatrudnionych w Eurobanku.

 

Po drugie: NARZĘDZIA LUB INACZEJ MÓWIĄC KANAŁY KOMUNIKACJI

Obecnie masz do dyspozycji cały wachlarz sposobów na dotarcie do swojej grupy docelowej.

 

Najważniejsze z nich to:

 

1. serwisy społecznościowe np.: Facebook, G+ (Google), NK (dawna naszaklasa.pl), Twitter, Linkedin, Goldenline

2. serwisy treściowe: Youtube, Pinterest, Slideshare

3. serwisy typu wiki

4. fora np.: gazeta.pl, sfd.pl

5. blogi np. wordpress, blox, blogger, onet.blog

6. mailingi.

 

W zależności jacy są twoi odbiorcy, takie narzędzia online powinieneś dobrać.

 

Pamiętaj jednak, że Internet, że nie wszyscy w Polsce korzystają z Internetu. Jeśli istotna część Twojej grupy docelowej jest nieobecna, musisz pomyśleć o innych kanałach komunikacji.

 

prasa_firmowa_content_marketing_monika_walczak_custom_publishing_social_media_szkolenia_intenrnet_komunikacja_marketing_strategia

Źródło: www.komputerswiat.pl, Badanie World Internet Project 2013

 

Po trzecie: TREŚĆ.

Bez względu na to do kogo komunikujesz – czy do klientów czy do pracowników w firmie – musisz przekazywać treści, które mają jakość.

 

Jak widzisz – jedno pytanie implikuje następne i następne, na które musisz rzetelnie odpowiedzieć aby być skutecznym.

 

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną:

 

Błąd: Brak formularza kontaktowego.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.