O skutecznej komunikacji marzy praktycznie każdy. Zmorą dnia codziennego jest sterta maili z której trudno wyłuskać treści, które są rzeczywiście interesujące i ważne. Sen z oczu spędza myślenie o wysłanym mailingu a dokładnie rzecz ujmując o jego skuteczności.
Co zrobić aby skutecznie komunikować?
Przede wszystkim nie wierzyć czarodziejom, którzy w różnych plażowym poradnikach próbują nas przekonać, że posiedli ten sekret i teraz praktycznie za darmo (bo adres mailowy to niby żadna waluta) udostępnią nam 3,5, 7 złotych zasad. Jeśli je tylko zastosujesz to świat stanie przed tobą otworem. Czyżby?
Od czego więc masz zacząć Czytelniku?
Początek jest zawsze taki sam – musisz odpowiedzieć sobie na pytanie: „kto jest moją grupą docelową?”, „z kim chcę rozmawiać”?
Dlaczego?
Po pierwsze: JĘZYK.
Inaczej będziesz pisać do młodzieży nastoletniej np. 13+ (Cropp) a inaczej do studentów (Vifon, Knorr – zupki chińskie).
Inną percepcję i środki przekazu będą mieli pracownicy Grupy Chemicznej CIECH a inaczej będziesz docierać do osób zatrudnionych w Eurobanku.
Po drugie: NARZĘDZIA LUB INACZEJ MÓWIĄC KANAŁY KOMUNIKACJI
Obecnie masz do dyspozycji cały wachlarz sposobów na dotarcie do swojej grupy docelowej.
Najważniejsze z nich to:
1. serwisy społecznościowe np.: Facebook, G+ (Google), NK (dawna naszaklasa.pl), Twitter, Linkedin, Goldenline
2. serwisy treściowe: Youtube, Pinterest, Slideshare
3. serwisy typu wiki
4. fora np.: gazeta.pl, sfd.pl
5. blogi np. wordpress, blox, blogger, onet.blog
6. mailingi.
W zależności jacy są twoi odbiorcy, takie narzędzia online powinieneś dobrać.
Pamiętaj jednak, że Internet, że nie wszyscy w Polsce korzystają z Internetu. Jeśli istotna część Twojej grupy docelowej jest nieobecna, musisz pomyśleć o innych kanałach komunikacji.
Źródło: www.komputerswiat.pl, Badanie World Internet Project 2013
Po trzecie: TREŚĆ.
Bez względu na to do kogo komunikujesz – czy do klientów czy do pracowników w firmie – musisz przekazywać treści, które mają jakość.
Jak widzisz – jedno pytanie implikuje następne i następne, na które musisz rzetelnie odpowiedzieć aby być skutecznym.
Masz pytania? Skontaktuj się ze mną:
Błąd: Brak formularza kontaktowego.
Dodaj komentarz