Co jest kluczowe w planowaniu działań employer branding?

 

Jeśli za Tobą są już odpowiedzi na strategiczne pytania, skorzystaj z naszego wsparcia w zakresie planowania i realizacji.

Budowanie marki pracodawcy jest inwestycją – zarówno w wizerunek firmy w oczach przyszłych, jak również obecnych i byłych pracowników. Ma również bezpośredni wpływ na wymierne wskaźniki ekonomiczne. Wszelkie działania jakie zaplanujesz – czy on-line (social media, www, video, serwisy rekrutacyjne), czy off-line (reklamy prasowe, ulotki, katalogi) są kapitałochłonne.

Dlatego planowanie i realizacja działań jednoczesnym uwzględnieniem twardych wskaźników zwrotu z inwestycji (ROI) jawi się jako obligatoryjna.

 

Na co warto zwrócić uwagę planując i realizując działania employer branding?

Jakie wskaźniki możesz określić jako brzegowe? Przykładowe to:

1. związane z procesem rekrutacyjnym:
  • jakość i ilość otrzymywanych cv i listów motywacyjnych
  • % rekrutacji z polecenia
  • średni czas trwania rekrutacji
2. związane z efektywnością pracy:
  • rotacja pracowników
  • średni staż pracy
  • stabilność kadry pracowniczej
  • awanse
  • liczba umów przedłużonych po okresie próbnym
3. związane z efektywnością prowadzonych działań:
  • odwiedziny serwisu
  • czas przebywania na stronie „kariera’
  • ilość pobrań udostępnionych materiałów
  • % zaangażowania społeczności np. na Facebook-u. Linkedin etc.

i wiele, wiele innych.

Dlatego jeśli potrzebujesz wsparcia w tym obszarze – skontaktuj się z nami