Co jest kluczowe w planowaniu działań employer branding?
Jeśli za Tobą są już odpowiedzi na strategiczne pytania, skorzystaj z naszego wsparcia w zakresie planowania i realizacji.
Budowanie marki pracodawcy jest inwestycją – zarówno w wizerunek firmy w oczach przyszłych, jak również obecnych i byłych pracowników. Ma również bezpośredni wpływ na wymierne wskaźniki ekonomiczne. Wszelkie działania jakie zaplanujesz – czy on-line (social media, www, video, serwisy rekrutacyjne), czy off-line (reklamy prasowe, ulotki, katalogi) są kapitałochłonne.
Dlatego planowanie i realizacja działań jednoczesnym uwzględnieniem twardych wskaźników zwrotu z inwestycji (ROI) jawi się jako obligatoryjna.
Na co warto zwrócić uwagę planując i realizując działania employer branding?
Jakie wskaźniki możesz określić jako brzegowe? Przykładowe to:
1. związane z procesem rekrutacyjnym:
- jakość i ilość otrzymywanych cv i listów motywacyjnych
- % rekrutacji z polecenia
- średni czas trwania rekrutacji
2. związane z efektywnością pracy:
- rotacja pracowników
- średni staż pracy
- stabilność kadry pracowniczej
- awanse
- liczba umów przedłużonych po okresie próbnym
3. związane z efektywnością prowadzonych działań:
- odwiedziny serwisu
- czas przebywania na stronie „kariera’
- ilość pobrań udostępnionych materiałów
- % zaangażowania społeczności np. na Facebook-u. Linkedin etc.
i wiele, wiele innych.