…co musisz wiedzieć o nowoczesnej komunikacji?
Połączenie informacji werbalnych z wizualnymi wzmacnia przekaz informacyjny i ułatwia zrozumienie.
O przyswajaniu tekstu na dwóch poziomach:
- słownym
- obrazowym
mówi teoria podwójnego kodowania Allana Pavio.
Według niej pobudzenie reprezentacji obecnych w pamięci jednego rodzaju uaktywnia reprezentacje w pamięci drugiego rodzaju.
W procesie rozumienia tekstu ważną rolę spełnia tzw. „domysł językowy” czyli wnioskowanie.
Wzbogaca ono recepcję tekstu o dodatkowe informacje wydobyte z zasobów pamięci długotrwałej odbiorcy.
Co daje komunikacja wizualna w biznesie?
M.in.:
- przyśpiesza proces komunikacji
- zwiększa efektywność porządkowania informacji i utrwalania skojarzeń
- wyzwala kreatywność i twórczą energię
- skupia 100% uwagi słuchaczy na tym co mówisz
- wyzwala ciekawość i inspiruje innych
- umożliwia trwałe zapamiętanie w krótkim czasie dużej ilości informacji
- pozwala na zmniejszenie dystansu i zbudowanie pozytywnej relacji pomiędzy Tobą a odbiorcami.
Jeden obraz mo że zastąpić 1000 słów…
To fakt.
Więc jak w praktyce wykorzystać język wizualny w biznesie?
Np. jako narzędzia pracy trenerskiej
Np. jako narzędzie wsparcia komunikacji zewnętrznej i/lub wewnętrznej
A czy wiesz, że praktycznie od ręki możesz tworzyć własne video?
A wszystko to w oparciu o zaledwie kilka kresek – na dodatek wcale nie idealnie prostych…
Chcesz wiedzieć więcej? Przyjdź na nasze szkolenie:
Jak skutecznie komunikować? Język wizualny i copywriting w biznesie,
czyli co musisz wiedzieć o nowoczesnej komunikacji w biznesie.
Zapraszamy!
Dodaj komentarz