Komunikacja wewnętrzna a korzyści dla organizacji
Często spotykam się ze „zdystansowanym niedowierzaniem” ze strony kadry zarządzającej, gdy zaczynamy rozmawiać o kluczowej roli komunikacji wewnętrznej w firmie.
Jednym z głównych argumentów podważających jej istotność w życiu firmy jest, brak bezpośredniego przełożenia na wyniki biznesowe firmy.
Czy tak jest w istotnie?
Jakie wymierne korzyści daje dobrze prowadzona komunikacja wewnętrzna?
3 najważniejszych korzyści biznesowych wynikające z dobrej komunikacji wewnętrznej
-
Mała/duża rotacja pracowników
Brak informacji o tym co się dzieje w organizacji lub jej niedosyt związany z planami rozwojowymi firmy a co z a tym idzie rozbudowany i aktywny nieformalny obieg informacji wprost przekłada ją się na demotywuje a w konsekwencji odpływ najlepszych pracowników.
W tej grze nie ma sentymentów – odchodzą najlepsi, a organizacja zostaje z pracownikami kategorii B.
2. Efektywny employer branding
Budowanie marki firmy jako pracodawcy trzeba zacząć od wewnątrz. Nie ma innej drogi. Zanim wydasz pierwszą złotówkę, sprawdź co o firmie mówią pracownicy.
Jeśli są niezadowoleni, sfrustrowani, jeśli narzekają na brak informacji – świat na pewno się o tym dowie.
Najlepsi chcą pracować z najlepszymi.
Banalna zasada? Tak.
Ważne jednak by pamiętać, że działa w dwie strony.
Firma chce, aby pracowali u niej najlepsi, a najlepsi chcą się pracować w dobrych organizacjach.
Z perspektywy oczekiwań generacji Y i Z jest to jeden z kluczowych wymogów stawianych Pracodawcom przez te pokolenia.
-
Wzmacnia odpowiedzialność i decyzyjność pracowników
Wielu pracodawców życzy sobie, aby ich pracownicy brali na siebie więcej odpowiedzialności i byli bardziej decyzyjni.
Czy jest to możliwe? Tak, zdecydowanie tak.
Jednak to decyduje* o takiej postawie to m.in.:
- poczucie, że każdy pracownik wie, czego się od niego oczekuje, zna swoje konkretne zadania i uprawnienia
- wszyscy pracownicy znają zasady gry obowiązujące w firmie. Uwaga! Zarówno te formalne jak i nieformalne.
- wszyscy pracownicy znają stanowisko kierownictwa względem klientów, cen, konkurencji, sytuacji w branży i innych informacji kluczowych dla biznesu.
Tylko tyle i aż tyle. Jak to zrobić? Odpowiedź jest tylko jedna – poprzez dobrą komunikację wewnętrzną.
*Gavlas, 2008, s. 93
Chcesz wiedzieć więcej?
Zadzwoń do nas!
Tel. 608 682 660, a jeśli wolisz pisać – napisz – najlepiej do Moniki: monika.walczak@wymagamy.pl
Co możemy razem zrobić?
3 główne propozycje:
- Możesz przyjść na nasze szkolenie otwarte. Przekażemy Ci wiedzę oraz nabędziesz umiejętności od najlepszych rynkowych praktyków. Zajrzyj do kalendarz szkoleń otwartych
- Możemy przygotować szkolenie zamknięte dla Twojej firmy.
Będzie to mocne połączenie wieloletniego doświadczenia oraz gruntownej, eksperckiej wiedzy.
Pracujemy w kameralnych warunkach – nawet w 2 osobowych zespołach. Taka praca jest bardzo efektywna! - W ramach indywidualnych konsultacji, z zastosowaniem najwyższych standardów poufności (NDA), przygotujemy i rekomendujemy rozwiązania dostosowane do Twoich potrzeb.
Dodaj komentarz