Komunikacja zmiany – jak komunikować zmianę i wygrywać?
Komunikacja zmiany to temat z którym zmaga się każda organizacja. Im bardziej dojrzała – tym częściej. Warsztat jest dedykowany dla firm, których pracownicy/menedżerowie/zespoły zmagają się z sytuacją zmiany.
Warsztat zaprojektowany jest tak, by pracować nad ewolucją postaw uczestników wobec zmiany w kierunku jej akceptacji. Przyjrzymy się naturalnym stylom reagowania w zmianie. Damy przestrzeń do zrozumienia indywidualnych sposobów reagowania na zmiany w życiu oraz te, przed którą stoi organizacja. Uczestnicy dowiedzą się z czego wynika naturalna niepewność związana z sytuacją, gdy „w firmie idzie nowe”.
W czasie warsztatu pracujemy nad tym jak można zarządzać sobą w zmianie by zmniejszyć swój niepokój, frustrację czy złość i ostatecznie wyjść z sytuacji zwycięsko. Uczestnicy szkolenia przekonają się, że suma potencjału pracowników daje potencjał firmy.
Korzyści dla uczestnika:
- dowiesz się po co zmiany są potrzebne ludziom i organizacjom
- dowiesz się, jak czerpać ze zmiany moc do rozwoju
- nauczysz się komunikować w zmianie w obszarze wyrażania swoich potrzeb i emocji
- nauczysz się, jak poradzić sobie z uczuciem niepokoju i frustracji związanego z sytuacją zmiany
- nauczysz się, jak wziąć z nadchodzącej zmiany to, co najlepsze dla Ciebie i dla firmy
- nauczysz się oceniać ryzyko związane ze zmianą lub jej brakiem i podejmować decyzje, które prowadzą do osiągnięcia zakładanych przez organizację celów biznesowych, wizerunkowych etc.
- zrozumiesz, że zmiana jest nieodłącznym elementem rozwoju ludzi i organizacji
- zrozumiesz, że zmianą można zarządzać – prowokować, reagować proaktywnie lub pozwolić się jej ponieść
- zrozumiesz, skąd się biorą emocje w zmianie i że potrzeba czasu, aby oswoić się z nowym.
Ramowy program:
-
Dlaczego niektórzy nie boją się zmian?
• o stylach działania i niedziałania w zmianie
• o agentach zmiany, wolnych ptakach i opornikach
-
Emocje w zmianie
• o pętli zmiany – od zaprzeczania do zaangażowania
• o cyklu żalu
-
Zmiana jako motor rozwoju
• po co ludziom potrzebne są zmiany
• o ewolucjach i rewolucjach w organizacji i poza nią
-
Zmiana – czekać czy prowokować? Jak zarządzać sobą w zmianie?
• o tym jak poznać, że zmiana jest nieunikniona
• o komunikacji w zmianie
• o asertywności
• o diagnozie stref wpływu osobistego
-
Po co mi TA zmiana?
• o tym jak mogę skorzystać na tym, że w firmie „idzie nowe”
• o uruchamianiu swoich zasobów i odkrywaniu talentów, które wspierają zmianę i napędzają rozwój organizacji
Dodatkowo dla menadżerów
- o zarządzaniu ludźmi w zmianie
- o komunikowaniu zmiany
- o najczęstszych błędach
- o dobrych praktykach
Czas trwania: 8 lub 16 h (1/2 dni)
Zapraszamy do kontaktu, zadzwoń do nas: tel. 608 682 660 lub 535 482 261,
lub jeśli wolisz
napisz:
[th-contact-form to=”biuro@wymagamy.pl”] [th-contact-field label=”Twój email” type=”email” required=”true” reply=”true” /] [th-contact-field label=”Treść wiadomości” type=”textarea” required=”true” /] [/th-contact-form]