Niezbędnik w content marketingu czyli narzędzia, które ułatwiają pracę

 

Prowadzenie działań w oparciu o content marketing, stawia wiele wyzwań, dlatego dziś proponuję przyjrzeć się kilku narzędziom, które mogą ułatwić pracę.

 

  1. Fabryka treści.

Zaprojektowanie dobrego serwisu www wbrew obiegowym opiniom, nie jest wcale proste. Powinien m.in. uwzględniać potrzeby użytkownika (ang. user experience), zawierać funkcjonalności pozwalające na dobre pozycjonowanie witryny w Google (SEO) oraz odpowiadać współczesnym wymogom projektowania graficznego.

Dlatego warto zajrzeć do themeforest.net

tools_content_marketing_szkolenia_kursy_warsztaty_strategia_komunikacja_marketingowa_monika_walczak_social_media_internet_b2b

 

Moim zdaniem to jedno z najciekawszych miejsc w sieci. Znajdziesz tam tysiące szablonów, które możesz zastosować  zarówno tworząc serwisy www jak i innych narzędzi content marketing np. newslettery, blogi itp.

 

  1. Zarządzanie i dystrybucja treścią

Jeśli prowadzisz komunikację marketingową w więcej niż jednym miejscu w sieci. Dobrze jest pomyśleć o narzędziach, które pozwolą na realizacje działań:

  • na kilku platformach jednocześnie
  • w sposób zaplanowany w czasie
  • tak, aby wiedzieć jaki wrażenie wywarły na grupie docelowej, czyli ni mniej ni więcej, ważne aby otrzymywać raporty z akcji.

Jednym z narzędzi, któremu warto bliżej się przyjrzeć jest Hootsuite.

 

tools_content_marketing_szkolenia_kursy_warsztaty_strategia_komunikacja_marketingowa_monika_walczak_social_media_internet_b2b_1

 

 

Innym rozwiązaniem może być Buffer (www.bufferapp.com), który jest również dedykowany do zarządzania contentem.

 

  1. Monitoring i statystyki treści

Najprostszym i darmowym narzędziem pozwalającym na monitoring treści w internecie jest Google Alert. Po wpisaniu kluczowych dla ciebie słów cz fraz, będzie cyklicznie przesyłał linki do miejsc w sieci, gdzie się znajdują.

 

 tools_content_marketing_szkolenia_kursy_warsztaty_strategia_komunikacja_marketingowa_monika_walczak_social_media_internet_b2b_2

 

 

Drugim bardzo ważnym narzędziem jest Google Analytics. Pozwala na wykonywanie analiz ruchu w serwisie internetowym na poziomie dostępnym początkującym marketerom, jak również jest doskonałym narzędziem dla wymagających analityków.

 

tools_content_marketing_szkolenia_kursy_warsztaty_strategia_komunikacja_marketingowa_monika_walczak_social_media_internet_b2b_3

 

 

Inne, płatne już rozwiązania służące monitoringowi sieci dostarczają m.in. Brand24, Sotrender czy Instytut Monitoringu Mediów.

 

Podsumowując – internet dostarcza olbrzymią ilość rozwiązań powalających na zarządzanie content marketingiem. Które z nich wobec tego wybrać? Przede wszystkim takie, które będzie dla ciebie intuicyjne i zrozumiałe w obsłudze.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.