…jak sobie z nim radzić?
Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom wiedzy o mechanizmach powstawiania u pacjentów zachowań definiowanych jako „trudne”. Lekarze poznają źródła tych zachowań, aby w efekcie umieć adekwatnie zareagować w danej sytuacji.
Podczas warsztatu każdy będzie miał okazję zdiagnozować swój schemat reagowania w sytuacji kontaktu z pacjentem roszczeniowym, manipulacyjnym lub agresywnym.
Dzięki temu pozna swoje mocne i słabe strony w tym zakresie. Przedstawione i przećwiczone zostaną techniki radzenia sobie w sytuacji, gdy pacjent próbuje manipulować lekarzem lub jest wobec niego agresywny.
Program szkolenia:
-
Portret „trudnego” pacjenta
-
Kilka słów o manipulacji
-
Dlaczego i po co pacjent TO robi?!
-
Ja, a pacjent manipulacyjny/roszczeniowy – autodiagnoza
-
Techniki manipulacyjne w gabinecie lekarskim
-
Strategie radzenia sobie z manipulacją i roszczeniami pacjenta
Czas trwania: 8 h
Najbliższy termin:
[upcoming category=”pacjent-roszczeniowy” count=”2″ ]