…jak sobie z nim radzić?

 

Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom wiedzy o mechanizmach powstawiania u pacjentów zachowań definiowanych jako „trudne”. Lekarze poznają źródła tych zachowań, aby w efekcie umieć adekwatnie zareagować w danej sytuacji.

Podczas warsztatu każdy będzie miał okazję zdiagnozować swój schemat reagowania w sytuacji kontaktu z pacjentem roszczeniowym, manipulacyjnym lub agresywnym.

Dzięki temu pozna swoje mocne i słabe strony w tym zakresie. Przedstawione i przećwiczone zostaną techniki radzenia sobie w sytuacji, gdy pacjent próbuje manipulować lekarzem lub jest wobec niego agresywny.

 

Program szkolenia:

  1. Portret „trudnego” pacjenta

  2. Kilka słów o manipulacji

  3. Dlaczego i po co pacjent TO robi?!

  4. Ja, a pacjent manipulacyjny/roszczeniowy – autodiagnoza

  5. Techniki manipulacyjne w gabinecie lekarskim

  6. Strategie radzenia sobie z manipulacją i roszczeniami pacjenta

Czas trwania: 8 h

 

Najbliższy termin:

[upcoming category=”pacjent-roszczeniowy” count=”2″ ]

 

Szkolenie jest prowadzone w formule warsztatowej