Personal Branding – czyli nie stój w kącie, bo nikt Cię tam nie będzie szukał! cz. I

·

·

PERSONAL BRANDING jest stosunkowo nowym pojęciem na mapie polskiego marketingu.

 

Czym jest więc budowanie własnej, osobistej marki?

 

W największym uproszczeniu są to wszystkie, świadome działania, których celem jest promowanie danej osoby. W zależności od potrzeb, akcenty w personal brandingu możemy stawiać m.in. na:

• doświadczenie zawodowe

• kompetencje i umiejętności

• pasje i zainteresowania

i… wygląd.

 

Ten ostatni element wydaje się najbardziej dyskusyjny i/lub kontrowersyjny, ale czy pamiętacie historię Natalii Siwiec okrzykniętej Miss Stadionu Narodowego?

 

Chyba nie ma osoby, która wierzyłaby w przypadkowość zdjęć, które wywołały burzę w polskim show-biznesie i utorowały jej drogę na okładki tabloidów.

 

Natalia_Siwiec_stadion_narodowy_2012

 Źródło: internet

Co jednak mamy zrobić, gdy zależy nam na budowaniu wizerunku w inny sposób niż p. Natalia?

Rada jest i prosta i trudna jednocześnie. Wejdź w media społecznościowe.

Dlaczego?

Czy wiesz, że obecnie ok. 90 proc. pracodawców sprawdza, co Google mówi o danym kandydacie? W tej wyszukiwarce sprawdzane jest m.in. kim jesteś, co robisz, czym się interesujesz i jak wyglądasz.

 

Gdzie wobec tego powinieneś być aby Google cię zobaczył?

 

W Polsce dobrze jest mieć profile na:

 

Facebook– niekwestionowanym królem social media, posiadającym blisko 15 mln. użytkowników;
LinkedIn – największym serwisie biznesowym, wykorzystywanym zarówno do rekrutacji, jak i nawiązywania szerokich kontaktów biznesowych;
Google Plus – platformie, która swoje pierwsze 5 minut w Polsce wydaje się, że przespała, ale moim zdaniem nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa.
Twitterze – który obecnie przeżywa olbrzymią dynamikę wzrostu. Wykorzystywany jest przede wszystkim przez media (Tvn24, Gazeta Wyborcza) czy polityków
(Radosław Sikorski, Janusz Palikot).

 

Ważne!
Google naturalnie daje preferencje na swoich platformach, wynikach wyszukiwania.

 

Gdzie jeszcze powinieneś być, aby dobrze pozycjonować się w wyszukiwarkach?

 

Warto pomyśleć o założeniu własnej strony internetowej i/lub bloga. Te dwa narzędzia pozwolą ci na szersze zaprezentowanie siebie w różnych obszarach twojej aktywności. Jeśli zadbasz o regularne wpisy, treści, które przygotujesz będą widoczne wielu miejscach w internecie.

 

 

Do części drugiej zapraszam w pon. 21.10.2013r.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.