SOCIAL MEDIA – O CO TAK NAPRAWDĘ W TYM CHODZI?

Media społecznościowe (ang. Social Media)

– określenie odnosi się do ogólnie pojętego korzystania z internetowych i mobilnych technologii, by przekształcić komunikację w interaktywny dialog. Tyle mówi krótka i treściwa definicja z wikipedii.

 

Co jeszcze warto wiedzieć z perspektywy firmy?

Social media to przede wszystkim narzędzia za pośrednictwem których możesz dotrzeć i komunikować się ze swoimi grupami docelowymi.

 

Najważniejsze miejsca w internecie to:

 

• serwisy społecznościowe np. Facebook, nk.pl (nasza klasa), Google+,

 

• serwisy typu wiki np. wikipedia

 

blogi np. wordpress.pl, blogger, photoblog,pl, blox

 

serwisy treściowe np. Youtube, Pinterest, Slideshare, Demotywatory

 

mikroblogi np. twitter

 

internetowe serwisy informacyjne np. wykop.pl

 

serwisy q&a (questions and answer: pytania i odpowiedzi) np.: zapytaj.pl, trudne.pl

 

fora ogólne np. forum.gazeta.pl

 

fora tematyczne np. wizaz.pl, elektroda.pl, sfd.pl.

 

O czym musimy pamiętać prowadząc komunikacje w internecie?

 

 

#1. Jest to dialog! Tzn. firma mówi a internauci mogą odpowiedzieć. Uwaga. Nie zawsze odpowiedzi jakie otrzymujemy są takimi jakie chcemy usłyszeć.

 
#2. Internet to wolność słowa oraz wysokie poczucie anonimowości. Oznacza to, że społeczności zgromadzone w danym miejscu, zarówno mogą wyrażać się pochlebnie jaki i zionąć czasami niczym nie uzasadnioną nienawiścią wobec naszej firmy czy produktów.

 
#3. Sieć jest wieczna! O tym trzeba pamiętać wrzucając treści do internetu, bądź odpisując internautom.

 

i na koniec najważniejsze

 

#4. Prowadząc komunikacje w mediach społecznościowych trzymaj nerwy na wodzy i bądź niczym kwiat lotosu!

 

content_marketing_skuteczna_komunikacja_online_blog_wymagamy_pl_monika_walczak_szkolenie_kurs_warsztaty_marketing_kontent_social_media_media_spolecznosciowe1

Nasze szkolenia z social mediów:

1. Media społecznościowe w służbie biznesu. Co musisz wiedzieć planując działania w sieci?

2. Jak budować wizerunek firmy, jako pracodawcy w erze social media?

3. Video i fotografia w służbie biznesu, czyli jak budować profesjonalny wizerunek firmy?

4. Prawo prasowe, prawa autorskie oraz inne prawa pokrewne w content marketingu

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.