Media społecznościowe (ang. Social Media)
– określenie odnosi się do ogólnie pojętego korzystania z internetowych i mobilnych technologii, by przekształcić komunikację w interaktywny dialog. Tyle mówi krótka i treściwa definicja z wikipedii.
Co jeszcze warto wiedzieć z perspektywy firmy?
Social media to przede wszystkim narzędzia za pośrednictwem których możesz dotrzeć i komunikować się ze swoimi grupami docelowymi.
Najważniejsze miejsca w internecie to:
• serwisy społecznościowe np. Facebook, nk.pl (nasza klasa), Google+,
• serwisy typu wiki np. wikipedia
• blogi np. wordpress.pl, blogger, photoblog,pl, blox
• serwisy treściowe np. Youtube, Pinterest, Slideshare, Demotywatory
• mikroblogi np. twitter
• internetowe serwisy informacyjne np. wykop.pl
• serwisy q&a (questions and answer: pytania i odpowiedzi) np.: zapytaj.pl, trudne.pl
• fora ogólne np. forum.gazeta.pl
• fora tematyczne np. wizaz.pl, elektroda.pl, sfd.pl.
O czym musimy pamiętać prowadząc komunikacje w internecie?
#1. Jest to dialog! Tzn. firma mówi a internauci mogą odpowiedzieć. Uwaga. Nie zawsze odpowiedzi jakie otrzymujemy są takimi jakie chcemy usłyszeć.
#2. Internet to wolność słowa oraz wysokie poczucie anonimowości. Oznacza to, że społeczności zgromadzone w danym miejscu, zarówno mogą wyrażać się pochlebnie jaki i zionąć czasami niczym nie uzasadnioną nienawiścią wobec naszej firmy czy produktów.
#3. Sieć jest wieczna! O tym trzeba pamiętać wrzucając treści do internetu, bądź odpisując internautom.
i na koniec najważniejsze
#4. Prowadząc komunikacje w mediach społecznościowych trzymaj nerwy na wodzy i bądź niczym kwiat lotosu!
Nasze szkolenia z social mediów:
1. Media społecznościowe w służbie biznesu. Co musisz wiedzieć planując działania w sieci?
2. Jak budować wizerunek firmy, jako pracodawcy w erze social media?
3. Video i fotografia w służbie biznesu, czyli jak budować profesjonalny wizerunek firmy?
4. Prawo prasowe, prawa autorskie oraz inne prawa pokrewne w content marketingu
Dodaj komentarz