Komunikacja firmowa – jak tworzyć angażujące historie?

Marka firmy – jak ją mądrze budować?

 

zamiast wstępu…

Pewien mężczyzna postanowił kupić dzieciom na Gwiazdkę papugę. Udał się więc do sklepu zoologicznego.
Przy samym wejściu zobaczył piękną dużą i kolorową papugę. Zapytał sprzedawcę:

– Ile za tę papugę?
– 5.000 zł – usłyszał.
– Ile?! Czemu tak drogo?
– Proszę Pana. Ta papuga nie tylko jest ładna ale zna również angielski w mowie i piśmie.
– Wow! No to faktycznie. A ta? – wskazał trochę mniejszą, ale również kolorową ładną papugę – Ta ile kosztuje?
– Ta 10.000 zł
– Rany… A ta co potrafi?
– Angielski, niemiecki. Potrafi też negocjować.
– Uuu… No pięknie…
– A ta? – wskazał na wskazał jeszcze mniejszą, ale również kolorową ładną papugę. -Ta ile kosztuje?
– Ta 20.000 zł
– Rany… A ta co potrafi?
– Angielski, niemiecki, rosyjski, hiszpański. Negocjuje. Sprzedaje.

Nagle zobaczył po drugiej stronie małą, niepozorną, pozbawioną koloru i części piór papugę. – A ta?!

– Ta nie jest na sprzedaż
– Czemu? Daj Pan spokój. Dzieciakom chcę radość sprawić!
– No dobrze. Ale ta będzie kosztować 50.000 zł
– Co?!!!! 50 tysięcy? Co takiego ona potrafi?
– W zasadzie to nic, ale pozostałe mówią do niej SZEFIE…


Korzyści dla uczestnika:

  • nauczysz się tworzyć wciągające historie
  • dowiesz się jak stosować storytelling w rzeczywistości firmowej
  • poznasz najważniejszych bohaterów, bez których nie ma dobrej opowieści
  • zanurzysz się w świecie archetypów i symboli

 

Ramowy program:

Czym jest storytelling?

  • Przykłady zastosowania storytellingu
  • Szukanie cech i możliwych zastosowań narracji w firmie/na potrzeby marki (także osobistej)
  • Dobra opowieść, czyli jaka? Zaprezentowanie istotnych elementów narracji

 

 Storytelling, a komunikacja firmowa

  • Czy i dlaczego ważne jest, dla kogo piszemy/do kogo mówimy?
  • Grupy docelowe – a może persona? Jak dobrze opisać odbiorcę Twojej opowieści?
  • Kanały dotarcia z opowieścią

 

Cel komunikacji – 3 pytania bez których nie ma sensu zaczynać:

  • Dlaczego?
  • Co?
  • Jak?

 

Piramida opowieści

  • O czym opowiadać i dlaczego akurat o tym?
  • Różne poziomy narracji – ich rodzaje i ranga
  • Konstytucja Wartości – i jak ją wykorzystać w storytellingu

 

Jak powstaje historia?

  • Poznanie uniwersalnych schematów narracyjnych
  • Poznanie zasad budowania fabuły: główni bohaterowie, co wciąga czytelników

 

Copywriting, a komunikacja firmowa

  • Konkretne teksty, czyli jak pisać krótko, a jednocześnie z emocjami
  • Co ożywia, a co morduje teksty
  • Na co uważać i czego unikać w pisaniu – słowa śmieci/„łasice”
  • Hak na uwagę – jak pisać tytuły/nadtytuły/podtytuły/leady
  • Model „Czy wiedzieliście…”, czyli jak stworzyć mocny początek

 

Czas trwania: 8 lub 16 h (1/2 dni)

 

Zapraszamy do kontaktu, zadzwoń do nas: tel. 608 682 660 lub 535 482 261,

lub jeśli wolisz

napisz:

[th-contact-form to=”biuro@wymagamy.pl”] [th-contact-field label=”Twój email” type=”email” required=”true” reply=”true” /] [th-contact-field label=”Treść wiadomości” type=”textarea” required=”true” /] [/th-contact-form]