Komunikacja firmowa – jak tworzyć angażujące historie?
Marka firmy – jak ją mądrze budować?
zamiast wstępu…
Pewien mężczyzna postanowił kupić dzieciom na Gwiazdkę papugę. Udał się więc do sklepu zoologicznego.
Przy samym wejściu zobaczył piękną dużą i kolorową papugę. Zapytał sprzedawcę:
– Ile za tę papugę?
– 5.000 zł – usłyszał.
– Ile?! Czemu tak drogo?
– Proszę Pana. Ta papuga nie tylko jest ładna ale zna również angielski w mowie i piśmie.
– Wow! No to faktycznie. A ta? – wskazał trochę mniejszą, ale również kolorową ładną papugę – Ta ile kosztuje?
– Ta 10.000 zł
– Rany… A ta co potrafi?
– Angielski, niemiecki. Potrafi też negocjować.
– Uuu… No pięknie…
– A ta? – wskazał na wskazał jeszcze mniejszą, ale również kolorową ładną papugę. -Ta ile kosztuje?
– Ta 20.000 zł
– Rany… A ta co potrafi?
– Angielski, niemiecki, rosyjski, hiszpański. Negocjuje. Sprzedaje.
Nagle zobaczył po drugiej stronie małą, niepozorną, pozbawioną koloru i części piór papugę. – A ta?!
– Ta nie jest na sprzedaż
– Czemu? Daj Pan spokój. Dzieciakom chcę radość sprawić!
– No dobrze. Ale ta będzie kosztować 50.000 zł
– Co?!!!! 50 tysięcy? Co takiego ona potrafi?
– W zasadzie to nic, ale pozostałe mówią do niej SZEFIE…
Korzyści dla uczestnika:
- nauczysz się tworzyć wciągające historie
- dowiesz się jak stosować storytelling w rzeczywistości firmowej
- poznasz najważniejszych bohaterów, bez których nie ma dobrej opowieści
- zanurzysz się w świecie archetypów i symboli
Ramowy program:
Czym jest storytelling?
- Przykłady zastosowania storytellingu
- Szukanie cech i możliwych zastosowań narracji w firmie/na potrzeby marki (także osobistej)
- Dobra opowieść, czyli jaka? Zaprezentowanie istotnych elementów narracji
Storytelling, a komunikacja firmowa
- Czy i dlaczego ważne jest, dla kogo piszemy/do kogo mówimy?
- Grupy docelowe – a może persona? Jak dobrze opisać odbiorcę Twojej opowieści?
- Kanały dotarcia z opowieścią
Cel komunikacji – 3 pytania bez których nie ma sensu zaczynać:
- Dlaczego?
- Co?
- Jak?
Piramida opowieści
- O czym opowiadać i dlaczego akurat o tym?
- Różne poziomy narracji – ich rodzaje i ranga
- Konstytucja Wartości – i jak ją wykorzystać w storytellingu
Jak powstaje historia?
- Poznanie uniwersalnych schematów narracyjnych
- Poznanie zasad budowania fabuły: główni bohaterowie, co wciąga czytelników
Copywriting, a komunikacja firmowa
- Konkretne teksty, czyli jak pisać krótko, a jednocześnie z emocjami
- Co ożywia, a co morduje teksty
- Na co uważać i czego unikać w pisaniu – słowa śmieci/„łasice”
- Hak na uwagę – jak pisać tytuły/nadtytuły/podtytuły/leady
- Model „Czy wiedzieliście…”, czyli jak stworzyć mocny początek
Czas trwania: 8 lub 16 h (1/2 dni)
Zapraszamy do kontaktu, zadzwoń do nas: tel. 608 682 660 lub 535 482 261,
lub jeśli wolisz
napisz:
[th-contact-form to=”biuro@wymagamy.pl”] [th-contact-field label=”Twój email” type=”email” required=”true” reply=”true” /] [th-contact-field label=”Treść wiadomości” type=”textarea” required=”true” /] [/th-contact-form]