Szkolenia dla lekarzy, czyli jak być dobrym medykiem i przeżyć? Cz. 1

Zapraszamy do przeczytania pierwszej części wywiadu z Anną Kędzierską – psycholożką, trenerką biznesu oraz jedną z nielicznych osób w Polsce, które prowadzą specjalistyczne szkolenia z komunikacji interpersonalnej i przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu wśród pracowników służby zdrowia.

 

Anna Kędzierska: Bycie dobrym specjalistą w każdej dziedzinie to nie tylko wiedza stricte merytoryczna. W każdym zawodzie, który wiąże się z kontaktem z ludźmi, ważna jest umiejętność jego nawiązywania.

 

Ceniony lekarz to taki, który trafnie diagnozuje, i jednocześnie potrafi wysłuchać swojego pacjenta oraz dać mu poczucie, że jest dla niego najważniejszy.

 

To właśnie komunikacja jest w tym zakresie podstawowym narzędziem pracy lekarza. Świadomość tego jakie słowa, gesty czy choćby ustawienie biurka i krzeseł w gabinecie może ułatwiać lub utrudniać budowanie relacji z pacjentem, jest nie do przecenienia.

Na moje szkolenia trafiają świetni merytorycznie specjaliści, z kompletem fachowych kursów i udziałów w konferencjach czy zjazdach. Dręczy ich jednak to, że pacjenci nie realizują ich zaleceń, opuszczają wizyty, albo w ogóle zmieniają lekarza.

pielegniarka_wypalenie_zawodowe_szkolenia_dla_lekarzy_stres_trudny_pacjent

 

Często problem tkwi nie w braku wiedzy medycznej, a w nieumiejętności wzbudzenia zaufania u drugiego człowieka, udzieleniu mu emocjonalnego wsparcia czy empatycznego wysłuchania jego dolegliwości. Na szczęście wszystkiego tego można się nauczyć.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.