Przed ekspansją sieci społecznościowych content marketing był domeną tradycyjnych mediów. Publikowane w nich treści stanowiły podstawę oceny wiarygodności marki. W ostatnich latach wiele się zmieniło. Media tradycyjne są wypierane i zastępowane przez social media i to one stały się siłą opiniotwórczą.
Nowoczesne marki już rozpoznały siłę treści generowanych przez użytkowników. To w dużej mierze, na nich, a nie na innych źródłach budowana jest wiarygodność marki. Ta wiarygodność będzie się opierać już nie na treściach zamieszczanych przez firmę w rozmaitych mediach, ale osobistych, bezpośrednich relacjach z klientami, odbiorcami, pracownikami i partnerami.
Wiarygodność marki staje się powoli kompilacją treści publikowanych przez firmę i poglądów klienta, pracownika, partnera biznesowego, komunikowanych na rozmaite sposoby w mediach społecznościowych. A to, co wpuszczone raz zostanie wpuszczone do sieci, już w niej zostaje… Warto o tym pamiętać planując strategie nie tylko marketingowe, ale również z obszaru employer brandingu.
Firmy powoli zdają sobie sprawę, że kończy się epoka blogów informacyjnych i pobudzania aktywności klientów na moderowanych forach specjalistycznych. Teraz wiarygodność marki budowana będzie w oparciu o liczne kanały komunikacji w media społecznościowych, z niewielkim już tylko udziałem contentu publikowanego na blogach firmowych.
Dodaj komentarz